laaknor Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg har nettopp satt opp en smoothie router hos en kamerat med SDSL. Han var interesert i å ha port forwarding til sin egen maskin + at jeg har satt opp en shell-server også. Jeg vil gjerne ha endel tjenester på shell-server'n, men jeg fikk ikke tingene til å virke. Det eneste kameraten min skulle ha opp, det var ftp; det fikk vi til ved å forwarde 2121 som ftp-data til en ftp-server i passive mode. Jeg har forwarda ssh porten til shell-server'n, men fikk ikke til å connecte til den når jeg kom på jobb i dag. Får bare timeout i putty. Noen som vet om noen løsning for dette? shell-server'n er en RH 7.1 Det er endel andre tjenester som jeg trenger som jeg ikke har sjekket; vet noen om det er noen spesielle måter å sette opp disse i smoothwall? SMTP/Sendmail POP/IMAP telnet/(boter) IDENTD (denne har jeg sjekket, og den virket ikke) Web-server FTP (denne burde vel egentlig ikke virke, siden smoothie bare tillater på port 2121 ftp-data, og den er i bruk) Håper på svar. Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 vær obs på at hvis SSH er enablet på SW så vil du få portcrash der.. kanskje konfigurere Shell serveren til å bruke en annen port til SSH og så forwarde den porten ?? G. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Identd må vel være installert på enheten som står som firewall/router/gateway for at det skal fungere tror jeg. Har selv prøvd å installere identd på jobben på en intern maskin uten hell. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 hmmm. kanskje like greit å disable ssh på sw, da... jeg har jo satt til å forwarde 113, så den burde jo ikke henge igjen på smoothien da... Merkelig. Lenke til kommentar
reidar_l Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det skal holde å sette på både port forwarding og "ekstern tjenertilgang" SW kjører ssh på port 222 default, så det skal ikke være der problemet ligger, jeg kjører selv SW mot Slackware server, og ADSL fra NGT (smtp, ident, ssh, http) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 jeg trur jeg har fått det til. Jeg hadde aktivert det at du måtte bruke IP-adressen til det røde interface for å kunne gjøre endringer, og jeg prøvde flere ganger å aktivere extern tjeneste 22, men det gikk ikke gitt.... takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå