Epsilon- Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 I headsettet mitt som er KOSS SB45 så er det støy når jeg beveger musa frem og tilbake og scroller og diverse. I det andre headsettet som er et phillips HP200 så er det ingen støy i det hele tatt, kjøpte det på elkjøp for 99,- og koss kosta meg 500, men jeg er mindre fornøyd med det eller det billige. Men eg må ha mic. Er det noen som er kjent med dette problemet. Lydkort er onboard på MSI K8N Neo2 Lenke til kommentar
BKB Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) forstyrrelser. slå av micboost i volume panelet feks. har du lodda/tvinna/gjort noe med kabelen på koss headset'et? uansett forstyrrelser en plass. Endret 18. juni 2005 av BKB Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Mic boost er av. Headsettet er helt nytt og ikke noe loddet. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Det høres mer ut som en feil på hovedkortet som ikke "plukkes opp" av Philips headsettet. Jeg har hørt om flere som har hatt lignende problemer. En mulig forklaring på at Philips headsettet ikke gjengir støyen kan være at den havner utenfor frekvensområdet headsettet klarer å gjengi, men det tviler jeg på. En annen kan være at Koss headsettet har lavere impedans og/eller høyere følsomhet enn det andre headsettet, men siden jeg ikke har noen av dem vet jeg ikke om det er tilfellet. Uansett hva det er som gjør at du ikke hører støyen på Philips headsettet, så oppstår fortsatt støyen et eller annet sted i PCen din. Det er ikke normalt at lydkortet sender ut såpass hørbar støy fra andre komponenter i PCen. Endret 19. juni 2005 av Exiter Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hadde samme problemet sjølv på eit Asus kort, prøvde å skru av og disable det meste, men lyden forsvant ikkje. Endte med at eg kjøpte eit lydkort . Har også eit Koss headset, men prøvde aldri med andre. Har du mulighet til å prøve med andre headset? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Vanlig problem på de integrerte AC97-lydkortene. Jeg gikk så langt at jeg satte inn mitt gamle Live! Player 5.1-kort... Har også et Neo2, og det er grusomt dårlig kvalitet på stereolyden på det integrerte. Edit: (Forøvrig er forklaringen til Exiter ganske plausibel... Også noe å ta hensyn til. ) Endret 19. juni 2005 av Tacritan Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hadde akkurat det samme problemet (støy i noen headsett, støyfritt i andre), men det forsvant da jeg byttet PSU. Hadde en Chieftec, byttet til en Enermax. Dersom du har en annen PSU liggende, eller kan låne en av en venn, så er det jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Du kan ikke vente annet av et intigrert lydkort...altså intigrert på HK. Kjøp et dedikert lydkort .feks Creative SB Audigy 2 ZS til rundt 500kr så forsvinenr alle dine problemer. Jeg hadde også skurring og div. Kjøpte Audigy'en og alt løste seg. Lite du kan gjøre for å bedre på dårlig lodding og div på HK...så nytt dedikert lydkort er eneste løsning! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tja...eg er uenig gamer73. Du kan ikkje forvente super lyd frå eit integrert kort, men eg meiner du skal kunne forvente eit kort som ikkje lager lyd når du bruker musa. Gjorde forresten det samme som deg, kjøpte eit Audigy til 500 kroner, og har ikkje angra på det kjøpet eit sekund Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tja...eg er uenig gamer73. Du kan ikkje forvente super lyd frå eit integrert kort, men eg meiner du skal kunne forvente eit kort som ikkje lager lyd når du bruker musa. Neida..du kan jo bytte inn HK'et og sikkert få et nytt hvor det ikke skurrer når du bruker musen, men samtidig kan man oppleve skurring av lyd i spill..(som jeg gjorde) og det er like irriterende det. Men produsenten av HK kan ikke klandres for skurring i lyd under spilling....SÅ det som er enklest er å kjøpe dedikert lydkort..og når det kun koster 500kr så burde det ikke være noe å snakke om egentlig! Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Dette er vanlig på integrerte lydkort... Visst du har 400 kr liggende å slenge, spander et nytt lydkort på deg selv Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Okeli dokeli. Da tenker jeg jeg går for SB Audigy 2 ZS. Håper det fikser problemet. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå