Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

redd for at det er for mange nerder på elektro x]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også søkt på elektro , og har det samme problemet som deg, nemlig å praktisk talt bli dratt inn i et virvar av nerder og slappe folk som bare tenker på matteformler og dataprogramering. Det har jeg svært lite lyst til. Men jeg lurer på en' ting: Er det mye vanskelig og avansert matte på elektro grunnkurs? sliter nemlig med matten :ermm:

Lenke til kommentar
Er det mye vanskelig og avansert matte på elektro grunnkurs? sliter nemlig med matten :ermm:

Matten er ikke så vanskelig men, du bør ha en viss forstålse for faget.. Du har 2 timer matte og 4 timer elektroteknikk som består av å regne ut strømmer, spenninger osv..

 

Om du ikke kan snu på formler vil jeg anbefale deg å lære deg det i sommerferien. I elektro er det alfa og omega..

Lenke til kommentar
Har også søkt på elektro , og har det samme problemet som deg, nemlig å praktisk talt bli dratt inn i et virvar av nerder og slappe folk som bare tenker på matteformler og dataprogramering. Det har jeg svært lite lyst til. Men jeg lurer på en' ting: Er det mye vanskelig og avansert matte på elektro grunnkurs? sliter nemlig med matten  :ermm:

"Slappe folk" er vel ca det eneste du har rett i.

 

Jeg pratet med rådgiver siste dagen, som hevder at skolen ikke har noe med det å gjøre....

Dette varierer jo fra skole til skole og fra år til år. Det avhenger av jo mange som søker på skolen, i forhold til antall plasser.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Til 1. innlegget:

-Om du kommer i en klasse med mange "nerder" er avhengig ifra skole til skole. Skolen jeg gikk på hadde lite med nerder. Kommer du i en klasse med nerder/harry folk osv. så får du bare prøve å overleve. Husk: GK varer bare 1 år.

 

-Jenter er det overraskende lite av. Vi hadde 3 på hele kullet som totalt var på 60 stk.

Enda mindre på VK1 Elektronikk. Heldigvis hadde vi helsefag i nærheten.

Lenke til kommentar
Hvordan snitt (ca) må man ha for å komme in på elektro? (svakstrøm)

Jeg hadde 3,7 i snitt og kom inn på det.. eller starter til høsten. Jeg hadde det på andre valget mitt, allmen på første, og jeg trodde at jeg heller ville komme inn på allmen, for jeg hadde hørt at det var en vanskligere linje. Ei jeg kjenner hadde 3,45 eller noe i snitt og kom inn, men det er sikkert forskjellig fra skole til skole da....

Lenke til kommentar

kommer jo veldig ann på hvilken skole man kommer inn på, selv er jeg netopp ferdig med GK elektro og har gått på lista VGS (største bondeplassen på hele sørlandet ;) )

å der var det mange av den typen som gikk rundt i kjeledress og vernesko stil og kjørte moped seff :p

var vel bare meg som var en såkalt nerd da :p

selv om jeg heller liker å kalle meg geek ovenfor nerd

angående definering av nerd mener jeg at nerd er en persom som liker å lære ting og kan mye og har problemer sosialt...

geek er heller en person som er veldig lik nerd bare mye mer sosial

Lenke til kommentar
har også følelsen av at masse folk fra bygdene har slkt på elektro :S

Harry folk som kjører bråkete moped, og går med vernersko osv..

hah

OT:

hmmm er fra bygda og kjenner ikke så mange som går med vernesko da :hrm: Men mange som har bråkete mopeder, du får nok noen som kommer fra bygda men dei er ikke så idioter som du tror om folk fra bygdene, vi er koselige folk :yes:

 

"just dont step on my property or I'l shoot ya, ya hear"

:tease:

 

Sånne folk som går med vernesko og bråkete mopeder var det mange av på GK.mek der eg gikk i alle fall.

 

On Topic:

Gikk på GK.elektro i fjor ikke mange nerder, par sosser, noen gi faen og noen som gjorde det bra på skolen men var ikke interessert i data og slikt. Du trenger ikke bekymre deg, det er ikke så mange flere nerder på elektro som på andre linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...