cybervision_ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Jeg får ipod mini i posten snart, og et av bruksområdene jeg har tenkt er å høre på musikk mens jeg jogger, sykler osv. De medfølgende proppene er jo av den typen som har sånn passe lyd kvalitet, men faller lett ut hvis du løper. Jeg vil ha sånne propper man stapper i ørene som sitter godt. De må være behagelige å ha på, ha mye og god bass og pen lyd som ikke skriker. Hvordan er Apple sine egne, noen som har erfaring? Har dere noen andre anbefalinger? fint om de har litt lang ledning også, er nesten 1.90. Ja, og IKKE Koss "the plug" har hatt den og det var heller kleine greier. Endret 18. juni 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tror du må investere i et headset hvis du skal få en brukbar bass og fin lyd. Anbefaler Koss Portapro/sportapro(ikke like bra) til trening, sykling osv. Men det er bare min mening. Du får de to headsetene til 300-400kr, bra lyd for lite penger. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Oki, men jeg vil helst ha øreplugger til å stappe inn i ørene slik at de sitter godt. Er ikke så kul at jeg trenger å jogge rundt med klokker. Men takk for tipset allikevel. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Sony MDR-EX71SL. Vel, unntatt at du er så høy. Se etter en modell som ligner, men med lengre ledning. Har sett lignende på Expert. Disse har en helt anderledes bass enn Koss. De har små ørepropper for små ører, men passer sikkert til større også - har bare ikke prøvd større ører, hehe. Jeg liker lyden. Er vel litt individuelt. Endret 19. juni 2005 av annie2 Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Var på expert her hjemme men her var utvalget heller dårlig... ser at ingen nettbutikker her på hw får den inn før den 27.06... hmm. Følger det ikke med en ekstra ledning til denne, så på testen på Cnet. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ikke hør på hva andre sier når det kommer til om øreplugger sitter bra eller dårlig i øret. Det er veldig individuelt. En jeg kjenner kan stappe en øreplugg i øret og fortsatt ha den der etter at jorden er gått under, mens en annen kamerat av meg ikke greier å ha en i hvert øre fordi han må ha hodet på siden for at den ene ikke skal dette ut. (Fakta!) Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Kan også være forskjellig fra ørepropp til ørepropp. Jeg har litt vanskelige ører. Er de for store blir de ubehagelige. Tradisjonelle ørepropper faller lett ut. Den Sony øreproppen fikk topp score i Lyd og Bilde (den med den DVD'n på forsiden, juni/juli nummer). Var en litt annen modell. En 70 heller enn 71. Trolig Sony MDR-EX70LP. Den har lengre ledning. Spaceworld har oftest den modellen jeg har, eller 51 modellen. Elkjøp og Lefdal har også. Og min kom med skjøteledning, ja. Endret 20. juni 2005 av annie2 Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 51 modellen har jeg selv, og den er ikke noe god, men jeg har hørt at 71 er mye bedre.. skal prøve den når jeg får lønning igjen... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei! Fra min synsvinkel er det to alternativer: Koss - Porta Pro: Dette er ikke store "klokker"! Du merker ikke at du har dei på. selv om det er heeeftig fet lyd. Kåret til det beste headsettet mange år på rad! Det er designet for friluftsliv, og er kjempepraktisk. Kan pakkes sammen til en liten dings, men er fortsatt ikkje noe plastikkdritt. Livstidsgaranti! Det koster 370,- på komplett.no Et annet alternativ er koss - The Plug: Plugger som har god bass, noe dei som medfølger IKKE har. Har ikkje prøvd dei selv, men er nok garrantert gode. Tror det er livstidsgarranti her også. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Har lest at det skal være noenlunde knotete å få på seg "The Plug" og få dem til å sitte skikkelig. Kjenner en kamerat som har "the plug" og det er vanskelig å få pluggene til å sitte fast. Lyden skal heller ikke være av det beste slaget. Sats på PortaPro du! Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg har hatt the Plug og det er bare drit. Sitter elendig og gummien som du kan bytte ut smuldrer fra hverdandre etterhvert. Jeg synes som sagt ikke at det er så veldig kult med bøyle over hodet, så det er primært øreplugg jeg vil ha. Eneste problemet er at 71'en fra Sony er umulig å oppdrive. Er det noen som vet om et fornuftig sted å finne den. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du burde absolutt gå for PortaPRO, du kan jo så vidt se bøylen! Se på denna linken her: Se på denna her Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 anbefaler deg å sjekke ut sony sine på www.audiocubes.com. de importerer fra japan og du kan velge modeller som ikke selges her. jeg bestilte to sony mx-81SL eller hva de heter og de sendte det som gave så jeg slapp toll. kjempebra lyd og de sitter som støpt når man trener Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Sony pluggene har jeg sett overalt. Lefdal, Elkjøp, Spaceworld, Expert. Hvilken modell de har på det enkelte sted er litt forskjellig. Jeg liker ikke Koss PortaPro. Bassen holder seg ikke der den skal være. Overdøver andre frekvenser. Og Sony pluggen blir av mange ansett som den mest behagelige av alle tilsvarende. MEN, om du ikke finner en sånn silikon-adapter som passer, så vil den ikke kunne brukes. Er vel få som har mindre ører enn den minste varianten (finnes tre størrelser i pakka), men det kan vel tenkes. Jeg kunne bare brukt den minste. De andre fungerer ikke. Når det gjelder Koss The Plug tror jeg de av dere som har problemer med å få den til å sitte skal se etter Petter Smart løsninger. Noen har brukt plugger ment på andre ting, hult ut i midten og satt pluggen inni. Om du leter finner du nok noe som passer. Sikkert vanskeligere her på berget enn i USA, men allikevel. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 51 modellen har jeg selv, og den er ikke noe god, men jeg har hørt at 71 er mye bedre.. skal prøve den når jeg får lønning igjen... Helt enig. Den låt dårlig. 300 kr ut av vinduet... Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ørepluggene til iPodden er etter min ganske gode, men de går veldig fort i stykker..... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Tør anbefale Shure sine e2c, anbefalt av Officeline, den største macforhandleren i Norge. Koster 8-900, men da har du de i 8-9 år også Det følger med seks forskjellige øreplugger av forskjellig form og størrelse, og mine sitter kjempegodt. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 De Shure pluggene er vel utseendemessig ganske like Sony sine, men regnes for hakket over i kvalitet. Med det kommer vel litt mer nøytralt lydbilde. Bra for de som trenger nøytral lyd, men de som liker Koss vil neppe like de. Sony sparker trolig bedre på bassen, om man liker det. Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Siden du er så høy, så kan du jo kjøpe en med bluetooth over føring, men da får du ikke de øreproppene. men det kommer sikkert etter hvert.... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 I Teknisk Ukeblad har dei testet ørepluggen EP630 fra merkevareprodusentet Creative. Dei skal sitte spesielt godt, og fikk veldig god kritikk fra Teknisk Ukeblad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå