ulven666 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en billig pc.. Den brukes hovedsakelig til intternett, står på lenge om gangen. Spiller aldri spill , men bruker den til å spille av på mitt tv. Trenger ikke å være det store greiene foreløpeig, men må være såpass nytt , at jeg kan oppgradere den senere når jeg ønsker det, uten å bytte alt igjen.. har 2 stk ide hardisker, men slik jeg fårstår det bør jeg bytte disse ut med s-ide nå? Har oppgraert innternett lina min, men får ikke testet den ut.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Du trenger ikke bytte ut harddiskene i det hele tatt! Harddisk er harddisk Forresten heter det s-ata Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Budskjett? Ett ord i posten, og det er stavet feil Hvor mye penger har du tenkt å bruke på ny pc, ulven666? Og skal den brukes til spill i det hele tatt, eller kan den ha et billig desktopskjermkort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en billig pc.. Den brukes hovedsakelig til intternett, står på lenge om gangen. Spiller aldri spill , men bruker den til å spille av på mitt tv. Trenger ikke å være det store greiene foreløpeig, men må være såpass nytt , at jeg kan oppgradere den senere når jeg ønsker det, uten å bytte alt igjen.. har 2 stk ide hardisker, men slik jeg fårstår det bør jeg bytte disse ut med s-ide nå? Har oppgraert innternett lina min, men får ikke testet den ut.. Hva med et MSI RS480M2 hovedkort? Det har integrert grafikk, dermed sparer du noen hungre på skjermkort. Det har også PCIe slik at du kan oppgradere til skjermkort i årevis fremover. Det har 4 minneplasser, noe som også er bra med tanke på oppgraderinger. Det har 4 S-ATA porter til harddsiker. Disse kan godt brukes i kombinasjon med de gamle IDE-plassene på hovedkortet. Da kan du enten spare penger på å slippe å kjøpe ny harddisk, eller vurdere å bruke de gamle IDE-diskene som backup for en ny SATA-disk. Det har sokkel 939, noe som er oppgraderbart i rundt 2 år fremover. (blandt annet til prosessorer med dobbel kjerne). Dvs. det kommer nye sokler (bla. M2) til neste år, men sokkel 939 prosessorer kommer nok likevel til å selges frem til i 2007. Hovedkortet har også TV-utgang. Sammen med hovedkortet vil jeg anbefale 1GB vanlig PC3200 ram. Det er veldig billig for tiden, under 800kr Sammen med hovedkortet vil jeg også anbefale en Athlon64 3000+ (venice) boxed. Denne produserer veldig lite varme og trenger dermed ikke rare strømforsyningen for å kjøre bra. Prisen er fra ca 1250kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå