Gå til innhold

kjøp av billig pc

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en billig pc..

Den brukes hovedsakelig til intternett, står på lenge om gangen. Spiller aldri spill , men bruker den til å spille av på mitt tv.

Trenger ikke å være det store greiene foreløpeig, men må være såpass nytt , at jeg kan oppgradere den senere når jeg ønsker det, uten å bytte alt igjen..

har 2 stk ide hardisker, men slik jeg fårstår det bør jeg bytte disse ut med s-ide nå?

Har oppgraert innternett lina min, men får ikke testet den ut.. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en billig pc..

Den brukes hovedsakelig til intternett, står på lenge om gangen. Spiller aldri spill , men bruker den til å spille av på mitt tv.

Trenger ikke å være det store greiene foreløpeig, men må være såpass nytt , at jeg kan oppgradere den senere når jeg ønsker det, uten å bytte alt igjen..

har 2 stk ide hardisker, men slik jeg fårstår det bør jeg bytte disse ut med s-ide nå?

Har oppgraert innternett lina min, men får ikke testet den ut.. :cry:

Hva med et MSI RS480M2 hovedkort? Det har integrert grafikk, dermed sparer du noen hungre på skjermkort. Det har også PCIe slik at du kan oppgradere til skjermkort i årevis fremover.

Det har 4 minneplasser, noe som også er bra med tanke på oppgraderinger.

Det har 4 S-ATA porter til harddsiker. Disse kan godt brukes i kombinasjon med de gamle IDE-plassene på hovedkortet. Da kan du enten spare penger på å slippe å kjøpe ny harddisk, eller vurdere å bruke de gamle IDE-diskene som backup for en ny SATA-disk.

Det har sokkel 939, noe som er oppgraderbart i rundt 2 år fremover. (blandt annet til prosessorer med dobbel kjerne). Dvs. det kommer nye sokler (bla. M2) til neste år, men sokkel 939 prosessorer kommer nok likevel til å selges frem til i 2007.

Hovedkortet har også TV-utgang.

Sammen med hovedkortet vil jeg anbefale 1GB vanlig PC3200 ram. Det er veldig billig for tiden, under 800kr

Sammen med hovedkortet vil jeg også anbefale en Athlon64 3000+ (venice) boxed. Denne produserer veldig lite varme og trenger dermed ikke rare strømforsyningen for å kjøre bra. Prisen er fra ca 1250kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...