Simkin Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) er det noen som kan forklare enkelt hvordan jeg får lagra i clockgen? har en P4 2.40ghz som jeg skulle hatt permanent på 2.8ghz, kjedelig og stille det inn på nytt etter hver oppstart.. får ikke klokka via bios på hovedkortet mitt så jeg MÅ bruke clockgen takker for svar wink.gif edit: når jeg klokker i clockgen, så fryser bildet i cs.1.6 hvert 3 sekund, å det enda jeg kun klokker 200mhz og varmen på cpu er under 40grader.. har prøvd 3dmark03 og viper racing, der er det ikke noe slikt.. hva kan det være ??? Endret 18. juni 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det står veldig godt forklart her: http://www.cpuid.org/ Kort fortalt så legger du inn variablene for overklokkingen i en tekstfil og lager en snarvei til clockgen med en ekstra kommando som gjør at clockgen bruker variablene i tekstfilen. Deretter legger du snarveien under "startup" i startmenyen i Windows. Clockgen vil da starte automatisk med en gitt hastighet hver gang du logger inn i Win. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 ok, takk skal du ha, men har fått ett lite problem her.. når jeg klokker i clockgen, så fryser bildet i cs.1.6 hvert 3 sekund, å det enda jeg kun klokker 200mhz og varmen på cpu er under 40grader.. har prøvd 3dmark03 og viper racing, der er det ikke noe slikt.. hva kan det være ??? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Høres merkelig ut, prøv å google det. Kan dessuten være lurt å kjøre Prime95 eller 3dmark en hel natt for å få testet stabiliteten. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Prøv å still det inn med bios. Hvis det ikke blir bedre så øk vcore og så kjør prime 95. Hvis prime kræsjer må du øke vcore enda mer. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Prøv å still det inn med bios. Hvis det ikke blir bedre så øk vcore og så kjør prime 95. Hvis prime kræsjer må du øke vcore enda mer. får ikke klokka i bios, dermed ikke stilt vcore Lenke til kommentar
Sink Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Prøv å still det inn med bios. Hvis det ikke blir bedre så øk vcore og så kjør prime 95. Hvis prime kræsjer må du øke vcore enda mer. får ikke klokka i bios, dermed ikke stilt vcore problemet er ikke der når du kjører på default hastighet? btw, nice avatar, s1 Endret 18. juni 2005 av Sink Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 nope, ved default er det ikke sånn.. S1 ja Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Det står veldig godt forklart her: http://www.cpuid.org/ Kort fortalt så legger du inn variablene for overklokkingen i en tekstfil og lager en snarvei til clockgen med en ekstra kommando som gjør at clockgen bruker variablene i tekstfilen. Deretter legger du snarveien under "startup" i startmenyen i Windows. Clockgen vil da starte automatisk med en gitt hastighet hver gang du logger inn i Win. skal jeg skal lage en snarvei etter eller før jeg har klokka? eller blir det det samme? og hvor skal tekstfila ligge? i clockgenmappa eller startup mappa? Endret 19. juni 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) skal jeg skal lage en snarvei etter eller før jeg har klokka? eller blir det det samme? og hvor skal tekstfila ligge? i clockgenmappa eller startup mappa? noen som veit det?? hadde jeg fått til slik att pc'n starter på med 2.8ghz ved hver oppstart så hadde jeg vært fornøyd.. men jeg får bare en error når jeg prøver og lage en snarvei til oppstarts mappa Endret 20. juni 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
gobeinet Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 du kan jo prøve å flashe bios å sjekke om du da har muligheten til å oc i bios Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 du kan jo prøve å flashe bios å sjekke om du da har muligheten til å oc i bios har prøvd det Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 skal jeg skal lage en snarvei etter eller før jeg har klokka? eller blir det det samme? og hvor skal tekstfila ligge? i clockgenmappa eller startup mappa? noen som veit det?? hadde jeg fått til slik att pc'n starter på med 2.8ghz ved hver oppstart så hadde jeg vært fornøyd.. men jeg får bare en error når jeg prøver og lage en snarvei til oppstarts mappa kan noen forklare det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå