Gå til innhold

bildet fryser i cs.1.6 ved liten overklokking

Anbefalte innlegg

er det noen som kan forklare enkelt hvordan jeg får lagra i clockgen? har en P4 2.40ghz som jeg skulle hatt permanent på 2.8ghz, kjedelig og stille det inn på nytt etter hver oppstart.. får ikke klokka via bios på hovedkortet mitt så jeg MÅ bruke clockgen

takker for svar wink.gif

edit:

når jeg klokker i clockgen, så fryser bildet i cs.1.6 hvert 3 sekund, å det enda jeg kun klokker 200mhz og varmen på cpu er under 40grader.. har prøvd 3dmark03 og viper racing, der er det ikke noe slikt.. hva kan det være ???

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står veldig godt forklart her:

http://www.cpuid.org/

Kort fortalt så legger du inn variablene for overklokkingen i en tekstfil og lager en snarvei til clockgen med en ekstra kommando som gjør at clockgen bruker variablene i tekstfilen. Deretter legger du snarveien under "startup" i startmenyen i Windows. Clockgen vil da starte automatisk med en gitt hastighet hver gang du logger inn i Win.

Lenke til kommentar

ok, takk skal du ha, men har fått ett lite problem her..

når jeg klokker i clockgen, så fryser bildet i cs.1.6 hvert 3 sekund, å det enda jeg kun klokker 200mhz og varmen på cpu er under 40grader.. har prøvd 3dmark03 og viper racing, der er det ikke noe slikt.. hva kan det være ???

Lenke til kommentar
Prøv å still det inn med bios. Hvis det ikke blir bedre så øk vcore og så kjør prime 95. Hvis prime kræsjer må du øke vcore enda mer.

får ikke klokka i bios, dermed ikke stilt vcore

problemet er ikke der når du kjører på default hastighet?

btw, nice avatar, s1 :love:

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Det står veldig godt forklart her:

http://www.cpuid.org/

Kort fortalt så legger du inn variablene for overklokkingen i en tekstfil og lager en snarvei til clockgen med en ekstra kommando som gjør at clockgen bruker variablene i tekstfilen. Deretter legger du snarveien under "startup" i startmenyen i Windows. Clockgen vil da starte automatisk med en gitt hastighet hver gang du logger inn i Win.

skal jeg skal lage en snarvei etter eller før jeg har klokka? eller blir det det samme? og hvor skal tekstfila ligge? i clockgenmappa eller startup mappa?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
skal jeg skal lage en snarvei etter eller før jeg har klokka? eller blir det det samme? og hvor skal tekstfila ligge? i clockgenmappa eller startup mappa?

noen som veit det??

hadde jeg fått til slik att pc'n starter på med 2.8ghz ved hver oppstart så hadde jeg vært fornøyd.. men jeg får bare en error når jeg prøver og lage en snarvei til oppstarts mappa

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

noen som veit det??

hadde jeg fått til slik att pc'n starter på med 2.8ghz ved hver oppstart så hadde jeg vært fornøyd.. men jeg får bare en error når jeg prøver og lage en snarvei til oppstarts mappa

kan noen forklare det? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...