Gå til innhold

kritikk på nytt design. Kondo - webdesignbyrå.

Anbefalte innlegg

Heisann..

Lenge siden jeg har drevet noe med webkoding, men satt meg ned her om dagen å begynte på litt koding igjen. :)

Er nå ferdig med VGS, å planen er derfor å prøve å starte et lite webdesign firma ved siden av min andre jobb..

Har derfor lagd et utkast til min nye side, og vil veldig gjerne ha litt respons på den :)

Hva syns dere?

- fargebruk

- typo

- Designet (i sin helhet)

- mangler

- + og -

alt er intresant å få feedbck på :)

Kondo v1

PS. Merk dere at innholdsmessig er siden veldig tynn atm, men det kommer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg la merke til var at dette var noe grått og litt trist. Det er et minus, men da jeg gikk inn på porteføljen lyste det allikvel noe opp. Farger gjorde med engang intrykket bedre.

Har du vurdert å legge farge til den store linja bak header? Det tror hadde vært veldig pent.

Ellers en pen side med potensiale. Min mening er at farger må til. Og hadde jeg vøært deg ville jeg ha presset footer helt ned og gjort den 100% vid.

:)

Lenke til kommentar
Ideen og layouten er spennende, men jeg syns hele fargevalget ditt er deprimerende, så nå orker jeg ikke komme med mer kritikk.

Kanskje jeg er ubevisst deprimert. hehe :)

Har du vurdert å legge farge til den store linja bak header? Det tror hadde vært veldig pent.

Har faktisk ikke tenkt på det, men ja. ingen dårlig ide.. får prøve litt senere utpå kvelden :) Kansje de fargene jeg allerede har brukt som basisfarger? Mørkblå og lys blå.

Ellers en pen side med potensiale. Min mening er at farger må til. Og hadde jeg vøært deg ville jeg ha presset footer helt ned og gjort den 100% vid.

Når det gjelder 100% bredde så har jeg testet det, men det ble rett og slett ikke særlig pent etter min mening.

har prøvd å få den helt ned, men finner ingen kode som gjør jobben :/

Lenke til kommentar

Pent, uten tvil!

* Gråfargen på fonten er litt for lys spørr du meg

* Sett minhøyde på inholdsdiv'n da blir footer dyttet ned

* Kjedelige farger somsagt, prøver du å selge deg, må du få den sprekere

* Litt mye padding på toppen der?

* Også trenger nok koden en overhaling :thumbup:

Lenke til kommentar

• Teksten er for lys. Blir veldig anstrengende å lese.
  • Footerens plassering og bredde var det noe feil med. Den "henger" liksom bare der :\
  • Digg header :D
  • Utrolig mange skriveleifer som gir meg litt sånn "Per, 13 år, som lager hjemmesider med Frontpage på gutterommet"-følelse. Nå er jeg muligens litt spesiell på skriveleifer og sånt, men aldri i verden om jeg ville kjøpt noe fra noen som ikke kan skrive norsk.
    Noen eksempler:
    Hovedsiden:
    "intreserte"
    "vevs-jobber" <-- Er det riktig? høres i hvert fall veldig feil ut :p
    Kontaktsiden:
    "inspill"
    "Kontakt person" (finnes det andre enn personer jeg kan kontakte? Eller mener du "kontaktperson"?)
    "Post adresse" (hvorfor skal jeg poste en adresse?)
    "E-post adresse"
    Portefølje:
    "sansynlig"

• Koden din er for så vidt bra, men slikt som dette:
    <p>.</p>
    <p>.</p>
    <p>.</p>
    <p>.</p>
    <p>.</p>
    <p>.</p>
    <p>.</p>

..er jo helt bak mål.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Har ikke så mye kritikk å komme med akkurat nå, beklager det, men jeg fikk så lyst til å gjøre om litt. Brukte bare et screenshot som jeg redigerte.. Vet ikke om det er så mye verdt, men du kan jo se litt på det, kanskje du får noen idéer :)

post-76-1119105206_thumb.png

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tilbakemeldigner.

@ Mikka : Likte forlaget ditt, selv om jeg antagelig vil gå for et litt mindre vågalt alternativ. :)

Enig at det hele kansje blir litt for mørkt og trist.

@ Loomy: Er klar over at alt av tekst inneholder en hel masse skrivefeil, men teksten som ligger der nå er noe jeg klæsja sammen på 3-4 min. Er møkk lei Lorem Ipsum :)

Digg header

takk takk :)

Og når det gjelder:

<p>.</p>
<p>.</p>
<p>.</p>
<p>.</p>
<p>.</p>
<p>.</p>
<p>.</p>

Så slapp helt av, dette er ingen permanent løsning! Kun midlertidig! :D

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

ok. Ser dette bedre ut?

- endra bakgrunnsfarge

- tekstfarge

- et par skrivefeil

- footern er i bunn uten <p>.<p> (takk for løsningen orsus)

Har fortsatt et problem med headeren.

får ikke stripene til å gå riktig inn i hverandre. Vises korrekt i Opera 7.54 og FF 1.0.1, men ikke IE.. hmm

irriterende. :hrm:

post-76-1119111263_thumb.jpg

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
ok. Ser dette bedre ut?

- endra bakgrunnsfarge

- tekstfarge

- et par skrivefeil

- footern er i bunn uten <p>.<p> (takk for løsningen orsus)

Har fortsatt et problem med headeren.

får ikke stripene til å gå riktig inn i hverandre. Vises korrekt i Opera 7.54 og FF 1.0.1, men ikke IE.. hmm

irriterende. :hrm:

Hadde jeg vært deg ville jeg spurt mikka om du kunne få bruke det han kom frem til.

Det ble litt for kjedelig det du la frem. Farga var ikke spesielt pen. Men bedre da.

Lenke til kommentar

Liker designet altså!

* Prøve deg met et svakt mønster som bakgrund? Samme farge, bare med svakt mønster!

* Ville hatt litt mindre padding på toppen der

* Likte den nye footern

* Få noe farger inn i stripa i header, veit det er kipt å måtte bruke noe noen andre har laget, men prøv deg fram litt.

BTW: header er feil i opera 8.01 også

Og ser ut som om du har fått siden pittelitt for høy der :\

Scroller litt. Pass på at du ikke har noe border på top og bottom :)

Lenke til kommentar

Nice!

Men du må for all del ikke glemme at teksten ofte er viktigere enn selve utformingen av websiden... Prøv derfor så godt du kan å skrive en skikkelig tekst som appellerer! Min erfaring er at arbeids- eller oppdragsgivere ofte faller mer for det "teoretiske" (hva du kan) enn hva du faktisk har klart å putte inn i din portefølje av eksempler o.l.

Moralen er, bruk gjerne *mer* tid på innholdet enn på kodingen din! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...