Tommelom Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg lurer på om det er noen mulighet å streame tv-bildet fra den ene pc'n min til den andre. Har to skjermer der jeg sitter, så det hadde vært greit til tider å fått brukt tv-kortet i htpc'n når jeg sitter å surfer. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 MSI TV @nywhere Master har innebygget funksjon for dette, problemet er bare at driverne til dette kortet er helt elendige, så det blir 50/50 gambling på om du får kortet til å fungere i maskinen din. Men 465,- er jo ikke allverden, så det er kan være verdt et forsøk, du kan jo være heldig... Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg har et tv-kort jeg vil brukte. Et terratec et eller annet (gammelt). Lurer på om det er noe programvare der ute som fungerer på tv-kort generelt. Lenke til kommentar
carwash Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Om du klarer å få bilde fra tv-kortet ditt i vlc, er det bare å huke av for å streame. Har testet med video fra disk og direkte fra DV-kamera, men har ikke tv-kort selv. Burde fungere bra. Mvh Simen A. Farstad Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Ingen hjelp der ser det ut til Funker bare med digitale satelitt- og kabelkort. Og i tillegg bare i linux foreløpig. Oppdatering: Kan se ut som om det kan virke likevel. Problemet er bare at nettverket mitt er satt opp så sært at jeg bare ikke skjønner å få det til å virke. Endret 18. juni 2005 av Tommelom Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Ta en titt på Windows Media Encoder (lastes ned gratis fra Microsoft), den mener jeg har mulighet til å broadcaste en captured stream. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå