mad_arab Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg tviler sterkt på at vi vil se pene priser på R9700. Alt jeg har lest hittil tyder på at kortet ikke skal produseres i store volum før .13 versjonen kommer, i tillegg til det fakta at ATI ikke har bestemt seg for klokkehastigheten ennå. Det betyr at innen den tiden kortet skal være ute (1 mnd, yeah right...) så skal alle kortene være produsert... Da bør de begynne litt faderlig fort. Derfor spår jeg at det blir få kort tilgjengelig, og siden de ikke produserer så mange, vil prisen bli deretter. Dette også pga at R9700 neppe vil bli en gullgruve for ATI i sin nåværende form, det vil kanskje faktisk gå med et kalkulert underskudd for ATI. Men dette mener de sikkert at er verdt det, for å overta ytelses kronen fra nVidia for en stund. Det er mine tanker om emnet... i tillegg så er norske webshopper kjent for å ta seg meget godt betalt for nye produkter, så ikke forvent den amerikanske prisen konvertert til norske kroner, den får du aldri. Isåfall ville R8500LE kostet 720kr, og Ti4200 1050kr. Mitt tips: Utgangspris på godt over 4000kr Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 umm, har du desverre sikkert rett i. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Husker jo Radeon 8000, tok laaaang tid før det ble lett tilgjengelig i alle butikker. ' Mens Nvidia får kortene ut omtrent med det samme. Dette tror jeg ATI taper mange kunder på. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Ja det er lov å håpe på kjapp levering :smile: Ser ATI har begynt utsendelsen av 9000/PRO utgavene, men ikke 9700 versjonen... http://www.anandtech.com/news/shownews.htm...ml?i=16869&t=pn [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-07-23 09:23 ] Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 08:57, mad_arab skrev:Jeg tviler sterkt på at vi vil se pene priser på R9700. Alt jeg har lest hittil tyder på at kortet ikke skal produseres i store volum før .13 versjonen kommer, i tillegg til det fakta at ATI ikke har bestemt seg for klokkehastigheten ennå. Det betyr at innen den tiden kortet skal være ute (1 mnd, yeah right...) så skal alle kortene være produsert... Da bør de begynne litt faderlig fort. Ati har produsert R9x00 serien i ca. en måned nå. Sjekk rage3d.com for nærmere info, grunnen skal være at de ikke vil ha en R200 gjentakelse. Quote: Den 2002-07-23 08:57, mad_arab skrev:Derfor spår jeg at det blir få kort tilgjengelig, og siden de ikke produserer så mange, vil prisen bli deretter. Dette også pga at R9700 neppe vil bli en gullgruve for ATI i sin nåværende form, det vil kanskje faktisk gå med et kalkulert underskudd for ATI. Men dette mener de sikkert at er verdt det, for å overta ytelses kronen fra nVidia for en stund. Hmmm... nå er det ikke bare ATi som skal produsere kort, og ja, chippene produserer de, men som sagt, disse har vært produsert i ca. en måned allerede. Quote: Den 2002-07-23 08:57, mad_arab skrev:Det er mine tanker om emnet... i tillegg så er norske webshopper kjent for å ta seg meget godt betalt for nye produkter, så ikke forvent den amerikanske prisen konvertert til norske kroner, den får du aldri. Isåfall ville R8500LE kostet 720kr, og Ti4200 1050kr.Mitt tips: Utgangspris på godt over 4000kr jeg trur den starter rundt 3.990.-, R200 startet med denne prisen også hvis jeg ikke husker helt feil i norske shopper. Og da var Retail pris fra ATi på 399$, samme som for Retail R300 nå. Men jeg er enig med at prisfall og slike ting som ATi, AMD, Int3l m.fl. har annonsert, tar norske webshopper og ser til sin fordel ved at da kan de opprettholde de prisene de har, også tjene mer pr. produkt solgt. Ser at prisene daler SAKTE, men skulle ikke AMD f.eks kutte med opptil 30% i våres? ATi skulle også kutte med noe i den dur... Min "konklusjon" om hvor lett og hvor "billig" man kan få R300 for: BBA kort kan bli meget vansklig å få her i Norge. Prisen er vel rundt 3.990.- for en "toppmodell". _________________ AMD K75 AOpen AK72 384MB PC133 @ CL2 Radeon8500 128MB Retail BBA 300/300 Pioneer DVD-15S Philips CDRW1610A [ Denne Melding var redigert av: ExcaliBuR på 2002-07-24 16:58 ] Lenke til kommentar
Arch_ Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Stor oppbakning til ATI Radeon 9X00-serien ATI har fått stor oppbakning fra sine partnere til deres nye Radeon 9000 og 9700-grafikkort, og der er i alt 10 fabrikanter ut over ATI selv der vil hjelpe med at levere markedets hurtigste grafikkort - herunder firmaer som Gigabyte, Hercules Guillemot, Unitech, Creative og Tyan. [Kilde: ATI] Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Den som lever får se :smile: Personlig tror jeg at de nye ATI kortene kommer ut til de tider og priser som er nevnt i tidligere artikler. Kan faktisk ikke skjønne noe annet, ATI må smi mens jernet er varmt. Nvidia har alt antydet at kommende "Geforce5" vil komme på markedet innen 3-4 måneders tid. Reint forretningsmessig, så er det gunstigst for ATI å "mette" markedet før den tid :smile: Dessuten er det flere produsenter som har varslet kort basert på ATI sine chipsett, så jeg stiller meg tvilende til at vi vil oppleve den manko som har vært med tanke på Radeon 8500 serien. Min tankegang er: flere produsenter, flere produkter og ikke minst, priskonkurranse mellom de forskjellige leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå