t0ffemannen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Altså tittel sier mye.Jeg lurer på om det går bra og kjøre 2 x 256 pc 3200 i dual channel og 512 pc 2700 i vanlig ? Så jeg får 1024 ? Vil dette gå bra ? Takker for Svar ! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Tror ikke det funker, har dog hørt om noen soklet A systemer hvor det er mulig og bare ha to brikker i Dural DDR og en i vanelig DDR. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 I ditt Intel-system vil 3 brikker ikke kunne kjøre i dual-channel, kun single-channel. Men dual-channel er egentlig ganske oppskrytt (untatt litt på Intel-systemer), og gir mye mindre ytelsesforbedring enn f.eks mer minne. Men det som er det største problemet her er at PC2700 egentlig er for tregt for hastigheten systemet ditt kjører på standard. Og når du i tillegg har overklokket, tviler jeg veldig på at brikken vi henge med. Én måte å løse dette på er å bruke FSB/RAM divider på f.eks 5/6, slik at minnet holder seg på 190 MHz (effektivt DDR380) selv om du kjører FSB'en opp på 228 MHz. Det vil igjen føre til litt minneytelsestap pga. asynkronisering av hastighetene (som fører til ekstra latency), og generelt tregere hastighet på minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå