Gå til innhold

Jeg tror jeg trenger ny skjerm. Hjelp?

thomasrh

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg våknet idag og skrudde på skjermen min fikk jeg et lite lys-show. Fine grønne linjer danset over den. Jeg skrudde den av igjen og ventet litt. Da jeg skrudde den på funket den fint, men fargene var "rare". Det ser ut som grønn-tonen mangler, men jeg kan se grønnfarge på f.eks ikoner. Dersom jeg bruker skjermens innstillinger (knappene på selve skjermen) er grønnfargen helt borte. Altså, på skjermens eget grensesnitt for instillinger (en liten blå boks midt på skjermen) er grønnfargen totalt fraværende. Faktisk er enkelte av menyvalgene umulig å se fordi de opprinnelig er grønne.

Hva som har skjedd aner ikke jeg, men skjermen er gammel (nesten 5 år) og jeg har lenge hatt problemer med at den er for mørk, så det er nok uansett på tide med en oppgradering :D

Så, det jeg er ute etter er litt anbefalinger fra dere. Jeg har ikke mange kriterier annet enn at 1500kr er maks, gjerne litt mindre. Såvidt jeg vet er det 17'' jeg har nå, så det hadde vært moro å oppgradere den biten litt også. Jeg har litt lite tro på LCD skjermer i denne prisklassen, men er åpen for forslag :)

Jeg så på denne hos komplett : LG 19" CRT 901B TCO-99 Skjerm

Egentlig kunne jeg tenke meg å gå litt lenger ned i pris, og heller satse på en LCD om et års tid.

Noen ideer?

mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg hadde kr 1500,- å disponere på en skjerm, helst mindre, så ville jeg kanskje ha

brukt dem på en skjerm fra http://jmdata.as/. Dersom det er CRT du er ute etter, så ville jeg ha

satset på en skjerm med flatt eller nesten flatt billedrør. Når det kommer til produsent, så er jeg

selv fornøyd med min Eizo-skjerm, og tror ikke du vil bli skuffet dersom du velger det samme.

Eventuelle skjermer fra http://jmdata.as/skjermer.htm:

19” Eizo T662 Trinitron - Nesten flatt billedrør - 595,-

21” Eizo F77 – Nesten flat Trini CRT. 1600x1200 – 2 innganger - 795,-

- rafael

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...