Goscinny Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg laster ned WinTasks 5 Professional nå, men er ikke sikker på om jeg skal installere det. Jeg har Sygate Fireway, 11g router, Spybot S & D, AdAware og AVG Free Edition. Trenger jeg dette programmet? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg er fristet til å svare nei. WinTasks er en superavansert erstatning for oppgavebehandleren (vis prosesser, avslutt dem etc) med den spesielle fordel at informasjonen man normalt henter fra Google om en prosess, er innebygget i programmet. Slik blir det veldig enkelt å feilsøke/optimalisere. Jeg synes ikke denne lettheten forsvarer kjøp/installasjon av WinTasks. Google er greit nok. Det finnes forresten et vel så avansert, men ikke så informativt alternativ: ProcessExplorer fra SysInternals (sigen min). Du får om mulig bedre oversikt over hvilke prosesser som loadet etc, med alle systemdetaljer du ønsker, men du får ikke detaljerte opplysninger i tekstform om hva prosessen er for noe, slik som i WinTasks. Til gjengjeld kan du i ProcessExplorer enkelt høyreklikke på en prosess og velge "Søk i Google" (eller selvvalgt søkemotor). ProcessExplorer er dessuten gratis. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 ProcessExplorer funker kjempebra og er også enkelt og praktisk å bruke. Ville heller brukt det, så gå over til WinTasks om du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Takk for alle svar! Men det jeg lurer på er rett og slett om jeg skal installere programmet. Har mange sikkerhetsprogrammer som durer og går i bakgrunnen. Disse programmene stopper andre unødvendige programmer som tar opp maskinkraft, men de programmene som hindrer de unødvendige programmene bruker jo en del maskinkraft (hold tunga rett i munnen). Tror jeg dropper å installere det. Ser på listen over sikkerhetsprogrammer som folk bruker, og det er de færreste som bruker det. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 de programmene som hindrer de unødvendige programmene bruker jo en del maskinkraft (hold tunga rett i munnen). Et meget godt poeng. Man må finne en balansegang mellom en trygt system og et brukandes system. Ingen vist med trippel sikkerhet hvis det ikke er prosessorkraft til overs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå