Gjest Slettet+1242 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Topic sier vel det meste. Jeg skal kjøpe ny cpu og lurer på om jeg skal kjøpe boxed eller oem Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvis du planlegger å bruke en skikkelig kjøler (f.eks. Thermalright) kan du heller kjøpe OEM. Forskjellen er altså at BOXED kommer med kjøler - som vanligvis ikke er noe å skryte av. Prisforskjellen er jo som regel ikke avskrekkende, og det kan jo være greit å ha en ekstra kjøler i bakhånd. Det får bli opp til hver enkelt hva man velger. Men nå vet du ihvertfall hva forskjellen er Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvis du planlegger å bruke en skikkelig kjøler (f.eks. Thermalright) kan du heller kjøpe OEM. Forskjellen er altså at BOXED kommer med kjøler - som vanligvis ikke er noe å skryte av. Prisforskjellen er jo som regel ikke avskrekkende, og det kan jo være greit å ha en ekstra kjøler i bakhånd. Det får bli opp til hver enkelt hva man velger. Men nå vet du ihvertfall hva forskjellen er Så om jeg kjøper BOXED så trenger jeg ikke tukle med ny kjøler og, siden den kommer med en kjøler som klarer å kjøle? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Den skal klare å kjøle ja, men de som har testet her på hw.no har hatt en rekke problemer med varme og boxed kjøler så kanskje er det lurt med oem og kjøpe en god kjøler ved siden av Lenke til kommentar
Asarin Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) AMD sine boxed har jeg hatt veldig god erfaring med, så hvis du ikke har planer om å overklokke (og har planer om en AMD CPU) så ville jeg kjøpt Boxed. Endret 18. juni 2005 av Asarin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 JEg kjøpte OEM siden jeg har 1 Volcano12 fra før Takk for svar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 jeg har boxed på min P4, holder fint for meg Lenke til kommentar
Tja Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har til nå ikke sett noen OEM 775-prosessorer lagt ut - dette tilbys kanskje ikke ? Er det noen som kan gi en grundig fremgangsmåte på hvordan en fjerner en Boxed-vifte, samt feks. setter på en Zalman Reserator ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Boxed-kjøleren følger bare med i samme pakke som prosessoren, og trenger på ingen måte å bli fjernet fra prosessoren for at man skal kunne bruke en annen kjøler på prosessoren. I Tja sitt tilfelle er det bare til å åpne pakken, ta prosessoren ut, sette den i sokkelen, kline litt kjølepasta på og smekke Zalman'en oppå. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har boxed kjøler til min "venice", den fungerer glimrende, temperaturen på CPU ligger på ca 30 C idle, og den er ikke så altfor bråkete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå