Gå til innhold

DVD-/+R 8x men kan brennes med max 2? =S

Anbefalte innlegg

jeg har en DVD brenner fra LG som skal kunne brenner DVD+/-R på max 8x.

nå har jeg kjøpt 8x plater. men de kunne max brenne på 2x?

har aldri fått brent på 8x jeg.... syns det er veldig rart :S

noen som vet hvorfor?

btw: dvd brenner står som slave, etter som den kan lese og brenne mye fortere enn den andre cd brenneren.

noe og gjøre med saken?

hilsen Sweet™ :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må aktivere DMA, for det kan hende den står på PIO nå.

Aktiveres slik: Høyreklikk på "My Computer"-->Hardware-->Device Manager-->Finn DVD-brenneren (eller f.eks. secondary IDE Channel) og høyreklikk på den-->Advanced Settings-->Så stiller du det til DMA.

Si i fra om dette hjalp!

Lenke til kommentar

Noen brennere er kresne på plater og virker derfor ikke på 8x med lavkvalitetsplater, for eksempel optodisc (that's Write, samsung, intenso osv) og andre billigmerker.

Mulig problemet ligger der, du kan jo prøve verbatim eller tilsvarende for å se om det er problemet.

Lenke til kommentar
jo du har kanskje rett i det :S

problemet er at jeg ikke har så mye penger for tiden, og har ikke råd til og betale 259 kr for 10 stk verbatim elns :S  :cry:  :no:

25 stk 16xverbatim koster f.eks 119 kr. på norwaydisc.no

eller så får du 25 stk 8x Universal dvd+r til 69 kr og disse er også av meget god kvalitet!

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
jeg bruker dvd decrypter :S

hmm, hvor får jeg kjøpt de hen da? ikke nettbutikk helst, er ikke no gla for dem ettersom jeg ble svindlet en gang av en :S

tapte fort 500 kr der ja :p:whistle:

på norwaydisc.no blir du ikke svindlet, dette er en meget seriøs nettbutikk som tar kundene sine på alvor! Anbefales på det varmeste.

men hvis du ikke tør å la posten frakte platene til deg kan du jo gå på binders å kjøpe epro til 99 kr for 25 dvd plater. Muligens at elkjøp har et bra tilbud på verbatim nå også gikk det rykter om?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen brennere er kresne på plater og virker derfor ikke på 8x med lavkvalitetsplater, for eksempel optodisc (that's Write, samsung, intenso osv) og andre billigmerker.

Mulig problemet ligger der, du kan jo prøve verbatim eller tilsvarende for å se om det er problemet.

Har Intenso gått totalt over fra Moser Baer til Optodisc?

Tenkte å kjøpe meg ei pakke med Intenso 25 stk 8x DVD+R fra mpx, men hvis det er Optodisc alt de har av både DVD+R og DVD-R fra Intenso, da står jeg over.

Oppdatering: Kjøpte ei pakke, og det viste seg å være Optodisc R8.

Oppdatering #2: Brant ei plate på 8x, noe Nero CDSpeed gav en Quality Score på 95. Brennetiden ble totalt på 14 minutter, så det kan ikke være gode plater når brenneren ser seg nødt til å justere brennehastigheten underveis.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...