Bonatini Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har jeg forstått dette rett: Unstable: Mange nye programmer og applikasjoiner. Men ikke så godt testet. Stable: Gammel programvare men godt testet (går lenge mellom hver oppgradering). Testing: Det aller nyeste men som ikke er så sikkert/testet som d andre. Og til slutt, hva annbefaler dere? Kjører selv Debian Unstable. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Unstable er for utviklere, testing er neste som skal bli stable. Sarge er stable i dag, etch er det som nå er testing og skal bli stable neste gang. Jeg ville ikke gått noe lengre enn testing, helst stable hvis det var opp til meg. http://www.linuxguiden.no/index.php/Debian Endret 18. juni 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Bonatini Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Men den siste Stable er jo fra 2002 eller? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Den siste stabile er Sarge. Sarge ble stabil 6 juni i år. Lenke til kommentar
Bonatini Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 ok da tok jeg feil Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Unstable: Mange nye programmer og applikasjoiner. Men ikke så godt testet. Stable: Gammel programvare men godt testet (går lenge mellom hver oppgradering). Testing: Det aller nyeste men som ikke er så sikkert/testet som de andre. Pakkene i Unstable er nyere enn pakkene i Testing. Pakkene i Testing er faktisk relativt godt testede, men har den ulempen at de (så vidt jeg vet) ikke mottar regelmessige sikkerhetsoppdateringer. Dermed havner Testing i en dårlig mellomting mellom Unstable der pakkene blir kontinuerlig oppdatert og får dermed alle sikkerhetsoppdateringer, og Stable som bare inneholder godt testede programmer og får regelmessige sikkerhetsoppdateringer. Og til slutt, hva annbefaler dere?Kjører selv Debian Unstable. Vil heller anbefale Unstable enn Testing for skrivebordsbruk hvis dette er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå