Gå til innhold

Vurderer å fleske til med 2 GB minne

Radial

Anbefalte innlegg

Hovedkort: Gigabyte GA-K8NSNXP-939 nForce3 Ultra.

Jeg vurderer disse to alternativene:

1) OCZ 2048MB Dual Channel Platinum

2) Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB

3) Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

Har ikke tenkt å overklokke noe særlig, men er likevel ute etter god stabilitet og ytelse. Jeg har gode erfaringer med OCZ, men Crucial lager vel ikke dårlig minne de heller.

Noen som har innspill?

Edit: La til alternativ 3). Corsair er vel ok de også. :p

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende at det stemmer - men det er saerdeles daarlig forklart og jeg faar inntrykket av at han har hoert/lest dette et annet sted og gjenforteller det. Ordvalgene og tonen tyder paa at han ikke aner hva han prater om, og aerlig talt hele posten virker skikkelig 'fjortiss'. Fint om noen som har peil kan forklare ting bedre...

Selv kunne jeg ikke klart meg med 1gb lenger, for jeg bruker faktisk naermere 2Gb naar jeg starter ett spill samtidig som jeg har en vanlig windows-session oppe. For det er jo vitsen at jeg skal kunne gjoere flere ting samtidig! Men det har han ikke engang nevnt som et alternativt og han fnyser av folk som oensker mer ram for aa ha denne marginen naar man spiller... :roll:

Lenke til kommentar

Selvsagt merker jeg forbedring, helt klart. Jeg kan jobbe slik jeg liker aa jobbe, ha ting tilgjengelige og slippe aa lukke masse programmer foer jeg aapner minneglade programmer som Photoshop, spill osv. Jeg vet ikke om det er noe sant i det han skriver i den posten du refererte til, men jeg ville ikke stolt paa det foer noen (som ikke skriver omglolwtf spraak, og som gir inntrykk av aa vite hva de snakker om) har bekreftet det.

Jeg kjoepte foroevrig TwinMOS 2048Mb pakken til 1495 paa komplett, og den klokker foreloepig veldig bra med gode timings.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i det med språkbruken. Har litt problemer med å ta det helt seriøst. Det er vel uansett en selvfølge at 1mb cache er bedre enn 512kb, uten at det nødvendigvis betyr at en cpu med 512kb er uegnet for mer enn 1 gb ram. Tror jeg bestiller jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...