Gå til innhold

Kirk Hammett vs. Øystein Sunde

BigJackW

Hvem er den beste gitaristen?  

372 stemmer

1. 1. Hvem er den beste gitaristen?

• Kirk Hammett
      94
    • Øystein Sunde
      278

Anbefalte innlegg

Ber du Øystein Sunde bygge hus til deg, så får du en flott hytte på sørlandet. Ber du Kirk Hammett bygge hus til deg, får du et fantastisk palass i midtøsten. Sunde ville pisset ut buksene sine på scenen sammen med Metallica.

Man kan lett si at det ikke er noen sak å lære seg å spille gitar og dra et par Hammett-noter. Men pokker så lang veien er for å stå der på scenen å gjøre akkurat det samme. Det er en grunn til at visse folk oppnår den suksessen de gjør, og aldri om Øystein Sunde ville fått det til. Han er og blir en humoristisk bygdetrubadur.

Og jeg er ganske sikker på at Knopfler ikke vet hvem Sunde er en gang. "Øystein who? Never heard about him..."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ment som en spøk

Det er ikke rom for spøk! Her diskuter vi for ramme alvor...

Knut Marius: He he! Nei, det er ingen fanesak du! Tingen er den at det er en fanesak for andre å sende Sunde opp i skyene. Og da føler jeg for å dra ham ned på landjorda igjen. Det må da være måte på hvordan man kan skryte opp en gitarist? Sunde er og blir ikke noe mer enn det han allerede har blitt...

Endret av anth
Lenke til kommentar

Sunde er blitt det han har blitt fordi han har valgt det. Han er visesanger fordi han har valgt det. Han har den målgruppen han har fordi han har valgt det.

Hammett er det han er fordi han har valgt å gå den veien.

Denne tråden handler om hvem som er best å spille gitar(og da gjerne hvem som er teknisk best), ikke hvem som har størst suksess.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Sunde har valgt å ikke jobbe videre med gitarteknikken fordi han har valgt det. Sunde har valgt å la sjansen glippe for å bli den beste gitaristen i verden fordi han har valgt det.. osv osv. Sånn går visa hele veien. Skal man kåre "best of ditt og datt" idag, har man millioner av mennesker å lete blant. Da må man oppgi flere kriterier; blant annet hva de har oppnådd. Sunde har ikke oppnådd en dritt internasjonalt.

Lenke til kommentar

Du kverulerer bare nå, jeg håper du skjønner det selv...

Teknisk på gitar er sunde rett og slett bedre, det er det vi prøver å si, ikke at han er verdens beste.

Nok en gang: Vi prøver å diskutere hvem som er teknisk best å spille gitar, ikke hvem som er mest suksessfull.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

har sittet og hørt litt på øystein sunde nå, og sett på noen tabs. visste ikke han spilte så fort på noen av sangene. så han må faktisk være ganske så "skilled". Han har vel også spilt lengre enn hammet (ikke at det betyr at han spille bedre/raskere).

Lenke til kommentar
Det var noe å bruke serverresurser på det og ja, åsså øystein sunde da! 9 sider med slikt vrøvl og i tillegg oppleve feilmeldinger pga for stor trafikk til tider, way to go admins!

Hehehe...yes....

Å se at man faktisk sitter og argumentasjonsonanerer til langt over midnatt gjør at jeg tenker at noen må ha et rimelig stusselig liv....

Ser for meg lett overvektige noenogtjueåringer med fett hår, litt daterte briller og et gutterom fullt av tomme colaflasker og starwars-figurer......

T'Weed

Lenke til kommentar
La meg si det mildt: Du er på jordet gutt

Hva får deg til å si det? Bare fordi alle du kjenner har hørt om Hendrix? Så godt som alle jeg kjenner har også hørt om Hendrix, men det betyr ikke at jeg innbiller meg at alle har det.

Vil det si at du også tror 60-70% av befolkningen ikke har hørt om Hendrix, slik det ble påstått? La meg bare si det slik at det innlegget han skrev, vil skape latter i vårt vidstrakte land...

Hva vet du om at de jeg kjenner har hørt om han eller ikke? Tror du det var det jeg tok utgangspunkt ifra?

For det første har jeg levd lenge nok til at jeg kjenner den generelle mannen i gata, og for det andre er det rimelig logisk at de aller aller fleste har hørt om denne mannen.

Det var da fælt til hoven du var da. Ok, det er kanskje mer enn 60% som ikke har hørt om hendrix. Men det er iallefall mindre enn 99% som har hørt om han.

Men dette er en meningsløs diskusjon før noen faktisk går ut på gata og spør folk hvem han var.

Jeg baserer bare argumentet mitt på at jeg har møtt utrolig mange mennesker som vet så utrolig lite om slike ting som du ville kalle generell kunnskap. Jeg har tilogmed møtt folk i min aldersgruppe (17år) som ikke aner hva atomer er,

Poenget mitt er iallefall at ikke alle er oppvokst i en slik kultur at de får tilegnet seg slik almennkunnskap, men lærer seg heller andre nyttige ting.

Og som et lite tips så bør du kutte ut den snørrhovene holdningen din anth.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...