Gå til innhold

Kirk Hammett vs. Øystein Sunde

BigJackW

Hvem er den beste gitaristen?  

372 stemmer

1. 1. Hvem er den beste gitaristen?

• Kirk Hammett
      94
    • Øystein Sunde
      278

Anbefalte innlegg

Hvis du er konfirmant eller eldre, og ikke vet hvem Hendrix var, må du unngå å se på TV, lese blader, høre på radio og i tillegg ikke snakke med folk  hele livet. Det kan være vanskelig, og gjelder nok de færreste. Våger påstå at 99% av befolkningen mellom 15 og 60 år vet hvem Hendrix var.

Du er ganske optimistisk, folk har kanskje hørt nanvet, man lærer trossalt om han på ungdomskolen.... men du, det er TRIST hvor få som har hørt om ham... :cry:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tydelig at de nye generasjonene får dårligere og dårligere allmennkunnskap og innsikt i hva som har foregått og foregår rundt om i verden.

Basert på hva?

Det er en ganske voldsom påstand du kommer med der, Anth.

T'Weed

Edit: Fjernet kommentar.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Hvis du er konfirmant eller eldre, og ikke vet hvem Hendrix var, må du unngå å se på TV, lese blader, høre på radio og i tillegg ikke snakke med folk hele livet. Det kan være vanskelig, og gjelder nok de færreste. Våger påstå at 99% av befolkningen mellom 15 og 60 år vet hvem Hendrix var.

Jeg vedder imot. Tipper at maks 30-40% i denne aldersgruppen vet hvem han var. Og det har ikke noe med å følge med i verden å gjøre, det handler om prioriteringer.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at de nye generasjonene får dårligere og dårligere allmennkunnskap og innsikt i hva som har foregått og foregår rundt om i verden.

Selvsagt, ungene sitter inne og bli feite foran tittekassa. Og hva ser de på? Jo, Pimp My Ride, Viva La Bam og alt det andre søppelet MTV serverer oss istedet for musikk. Gleder meg til å bli kvitt den møkkakanalen. ;)

Lenke til kommentar
Hvis du er konfirmant eller eldre, og ikke vet hvem Hendrix var, må du unngå å se på TV, lese blader, høre på radio og i tillegg ikke snakke med folk  hele livet. Det kan være vanskelig, og gjelder nok de færreste. Våger påstå at 99% av befolkningen mellom 15 og 60 år vet hvem Hendrix var.

Jeg vedder imot. Tipper at maks 30-40% i denne aldersgruppen vet hvem han var. Og det har ikke noe med å følge med i verden å gjøre, det handler om prioriteringer.

La meg si det mildt: Du er på jordet gutt

Lenke til kommentar
La meg si det mildt: Du er på jordet gutt

Hva får deg til å si det? Bare fordi alle du kjenner har hørt om Hendrix? Så godt som alle jeg kjenner har også hørt om Hendrix, men det betyr ikke at jeg innbiller meg at alle har det.

Vil det si at du også tror 60-70% av befolkningen ikke har hørt om Hendrix, slik det ble påstått? La meg bare si det slik at det innlegget han skrev, vil skape latter i vårt vidstrakte land...

Hva vet du om at de jeg kjenner har hørt om han eller ikke? Tror du det var det jeg tok utgangspunkt ifra?

For det første har jeg levd lenge nok til at jeg kjenner den generelle mannen i gata, og for det andre er det rimelig logisk at de aller aller fleste har hørt om denne mannen.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Vil det si at du også tror 60-70% av befolkningen ikke har hørt om Hendrix, slik det ble påstått? La meg bare si det slik at det innlegget han skrev, vil skape latter i vårt vidstrakte land...

Kanskje ikke en så stor andel og nå snakker jeg ikke om de som bare har hørt navnet. Men de som vet hvem Hendrix var, og det er nok ikke mer enn en 70-80%

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Kanskje ikke en så stor andel og nå snakker jeg ikke om de som bare har hørt navnet. Men de som vet hvem Hendrix var, og det er nok ikke mer enn en 70-80%

Du var du som brakte ordet "hørt" på banen.

Og i aldersgruppen 15-60 skal du slite lenge med å finne en person som ikke vet at Hendrix er en avdød gitarist...

Lenke til kommentar

Det finnes en rekke navn som alle har hørt om og vet bittelitt om. De som ikke vet det, lider av dårlig allmennkunnskap, og det er punktum.

En liten liste:

George Bush - President

Pol Pot - Diktator

Jimi Hendrix - Gitarist

Adolf Hitler - Jødeutrydder

Madonna - Artist

De som ikke vet det som står i den listen, bør vurdere å ta barneskolen på nytt...

Lenke til kommentar

Det svever for meg at denne tråden er på vei ut på viddene. Tror det vil være hensiktsmessig med tanke på dens videre fremtid å komme tilbake til en viss Kirk Hammet og en Norsk gitarvirtous ved navn Sunde.

Og jeg stemte forøvrig på sistnevnte fordi jeg hørte Mark Knopfler si i ett intervju at ØS var den beste gitaristen han visste om. (i hvertfall tror jeg det var det han sa, og om ikke han sa det er jeg helt sikker på at det var det han mente. Han mente i hvertfall at ØS var bedre enn han selv).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...