Gå til innhold

Kirk Hammett vs. Øystein Sunde

BigJackW

Hvem er den beste gitaristen?  

372 stemmer

1. 1. Hvem er den beste gitaristen?

• Kirk Hammett
      94
    • Øystein Sunde
      278

Anbefalte innlegg

Hvis det er slik en faktasak, hvorfor avstemning og debattråd da?

Jeg har selv blitt kritisert av flere i denne tråden for komme med objektive synspunkter tidligere, og her tar objektiviteten overhånd!

Hmm...blander du ikke kortene en smule nå...?

Objektiv/subjektiv, mener jeg.....

T'Weed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...blander du ikke kortene en smule nå...?

Objektiv/subjektiv, mener jeg.....

T'Weed

Nei, for denne gangen var jeg subjektiv og sa at siden jeg ikke liker Sunde, ser jeg heller ikke på ham som en god gitarist. Men det ble slått ihjel med objektivitet, noe som var galt da jeg gjorde det både i "verste du har hørt" og andre tråder...

Men dette blir for mye OT! Gidder ikke mer krangling...

Hammett er bedre enn Sunde, og det er en mening jeg står for!

Lenke til kommentar
Jepp, det er _overraskende_ få som vet hvem han er.

Men likevel er han mest kjent?

Ok, det er din påstand. Jeg kan gå rundt i Trondheim by å spørre tilfeldige personer hvem Satriani er. Tipper kanskje 2 av 10 vil kunne svare JA på det spørsmålet.

Lenke til kommentar
denne gangen var jeg subjektiv og sa at siden jeg ikke liker Sunde, ser jeg heller ikke på ham som en god gitarist. Men det ble slått ihjel med objektivitet, noe som var galt da jeg gjorde det både i "verste du har hørt" og andre tråder...

det er sant, men du må huske at du må være objektiv/subjektiv i rette øyeblikk.

det blir som om jeg lager en tråd som heter " hva sytnes du er verdens beste band" og du svarer PF, så kommer t'weed og sier grunner til at det ikke er verdens beste band, selv om det ikke har noe med saken å gjøre, siden det var din mening vi var ute etter og ikke t'weed sin. u c? du må skille litt der.

Tipper kanskje 2 av 10 vil kunne svare JA på det spørsmålet

jeg vil tro det er færre enn 2 av 10 som vet det!

Lenke til kommentar

Headcleaver: Jeg synes det er et subjektivt spørsmål! Klarer fint å skille mellom situasjoner, så du kan spare deg for å fortelle meg hva jeg må og ikke må.

Når det gjelder Satriani, så må vi ikke bruke Norge som målestokk. Han er nok adskillig mer kjent i USA, og der bor det jo litt flere mennesker også... Ja, hjembyen hans har tre-fire ganger mer innbyggere enn Norge.

Edit:

Til de som faktisk ikke vet hvem denne gitarguden er:

Along with teaching some of the top rock guitar players of the '80s and '90s, Joe Satriani is one of the most technically accomplished and widely respected guitarists to emerge in recent times.
Endret av anth
Lenke til kommentar
Når det gjelder Satriani, så må vi ikke bruke Norge som målestokk. Han er nok adskillig mer kjent i USA, og der bor det jo litt flere mennesker også... Ja, hjembyen hans har tre-fire ganger mer innbyggere enn Norge.

Ring alle de som hører på 50 Cent, Eve og G-Unit om de virkelig vet hvem Satriani er. Tør fremdeles påstå at det er OVERRASKENDE (i forhold til at han er MEGET annerkjent) få som vet hvem han er.

Lenke til kommentar
Ring alle de som hører på 50 Cent, Eve og G-Unit om de virkelig vet hvem Satriani er. Tør fremdeles påstå at det er OVERRASKENDE (i forhold til at han er MEGET annerkjent) få som vet hvem han er.

Ring alle som er interesserte i gitarister heller... Alt er relativt, og en person som er godt kjent i et miljø, kan være totalt ukjent i andre miljøer. Det finnes selvsagt unntak, og blant både døde og levende gitarister, er vel Hendrix den mest kjente. Han bør alle vite hvem var.

Lenke til kommentar
du kan spare deg for å fortelle meg hva jeg må og ikke må.

:dontgetit:

var ikke ondsinnet ment i det hele tatt. prøvde bare å forklare for deg hvorfor noen reagerer slik de gjør.

Hehehe....godt...men jeg må innrømme at jeg ikke skjønte så mye av det (fra posten Anth referer til).

For the record: Jeg har de fleste av Satrianis utgivelser og har hørt MYE på dem. Ikke nå lenger, men jeg koser meg med å fomle meg gjennom Satchs' boogie på min egen gitar fra tid til annen....

T'Weed

Edit: mange poster å holde styr på nå gitt

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Ronnie Le Tekrø er blitt ansett som verdens beste gitarist innenfor metal sjangeren, og han sier at det er ikke viktig hvor fort du spiller, eller hvor teknisk, men at det kommer fra hjertet. Dette er jeg veldig enig i. En gitarist kan være god teknisk, men det betyr ikke at han er en "god" gitarist. En god gitarist er en som lager bra sanger, trenger ikke være teknisk god for å være bra.

Ble rotete, men tror jeg har fått frem poenget

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...