Gå til innhold

Kirk Hammett vs. Øystein Sunde

BigJackW

Hvem er den beste gitaristen?  

372 stemmer

1. 1. Hvem er den beste gitaristen?

• Kirk Hammett
      94
    • Øystein Sunde
      278

Anbefalte innlegg

Øystein spiller lett alle låtene til Metallica, de er enkle og ganske basic. Enhver gitarist med litt ferdigheter klarer det. Hammet hadde ikke hatt en sjangs i havet når det kommer til Øysteins låter.

En annen ting som var litt morsomt, og som viste at Øystein er en kjent, respektert og dyktig gitarist. Når Eric Clapton fikk prisen for årets/verdens beste gitarist så sa han "I dont deserve this, Øystein Sunde from Norway is the best guitarist" :thumbup:

Seriøst, sa han det? Film, bilder, audio? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sundes sanger meiner nå eg går i eit atskillig høgare tempo enn Metallica sine.

Det er ikkje så lett å samanlikne 2 vidt forskjellige stilartar, men eg held ein knapp på Sunde, han er fantastisk på gitar. Trur det er fleire som kunne fylt Hammets sko enn Sundes.

Lenke til kommentar
Men skal ikkje se så langt bort i fra at Øystein Sunde kunne ha sagt noe som "Hehe, nei - det er nok litt for raskt (i noen tilfeller) for meg"

For raskt?

Tillat meg:

HAEHHAHEHA.

Sunde kan meir enn å spele moroviser grisefort.

Og som Merathio sa, alle gitarister med litt ferdigheter klarer å spele metallica. Hammett er faktisk ingen spesielt god gitarist, verken teknisk eller på andre måtar. Face it, fanboys.

Lenke til kommentar
Øystein spiller lett alle låtene til Metallica, de er enkle og ganske basic. Enhver gitarist med litt ferdigheter klarer det. Hammet hadde ikke hatt en sjangs i havet når det kommer til Øysteins låter.

En annen ting som var litt morsomt, og som viste at Øystein er en kjent, respektert og dyktig gitarist. Når Eric Clapton fikk prisen for årets/verdens beste gitarist så sa han "I dont deserve this, Øystein Sunde from Norway is the best guitarist"  :thumbup:

Seriøst, sa han det? Film, bilder, audio? :dontgetit:

Ja, han sa det. Jeg vet ikke om det finnes noe opptak av det, eller noe audio. Det er sinnsykt lenge siden, må ha vært på slutten av 80 starten av 90 tallet.

Jeg leste det i guitar player den gangen, har sikkert bladet liggende hjemme på mammas loft i ei pappeske. :D

Lenke til kommentar
Og som Merathio sa, alle gitarister med litt ferdigheter klarer å spele metallica. Hammett er faktisk ingen spesielt god gitarist, verken teknisk eller på andre måtar. Face it, fanboys.

Og du tar da utganspunkt i det tekniske nivået i sangene til metallica eller? Kan ikke huske å ha sett vm i gitarrunking på tv noen gang :roll:

Kanskje bare jeg som ikke skjønner hvordan folk tolker nivået til en gitarist ut i fra sanger de har laget. Og ikke er jeg noen stor fan av metallica heller, men jeg greier da å innse at Hammet er en god gitarist.

edit:

Har heller aldri sett noen kjent gitarist få tildelt noter/tab eller hørt en sang og sagt "huff, dette greier jeg ikke å spille".

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Og du tar da utganspunkt i det tekniske nivået i sangene til metallica eller?

Nei.

Eg tar utgangspunkt i det eg har hørt Hammett spele, spesielt live held han ikkje mål, der har til og med slit med å spele det han har laga sjølv.

Lenke til kommentar

Vel, eg kan ikkje uttale meg spesifikt om den konserten, for den var eg ikkje på, men slik at det er sagt så har det meste tedens til å høyres grisetøft ut live.

Det eg har merka, spesielt i soloar, er at han ikkje klarer å holde tempoet, timinga er dårlig, han bommer ein heil del og bender surare enn bestefar klarer. På toppen av det heile drukner han alt med wah-pedalen for å skjule det, løpa hans ender opp som grautete speling tildekka med effekter... Eg skal ikkje sei at han bruker den med overlegg for å skjule feila sine, men det er det den gjer.

Ta fra han wah-pedalen, og han er fortapt.

Lenke til kommentar
Da er poll lagt til. Jeg hadde lyst til å legge til et valg for "Hvem bryr seg", personlig synes jeg slike "ferdighetskonkurranser" er meningsløse. Så var det sagt. ;)

Geir :)

Ja, blir bare tull og bråk. ^^

-Jar

Lenke til kommentar
Høh, Kirk Hammet er minst like oppskryt som Metallica sjølv. Noen som har hørt Øystein Sunde - Breifer Med Gitaren? De som mener denne Metallica-fjotten slår dette gitarspillet, kan slå seg selv i hodet med en råtten stokk.

Så du har faktasvaret? Det er jo bare helt topp!

Øystein Sunde kan spille alt hva Hammet har laget og omvendt. Når folk lager musikk så lager de ikke noe som er helt på kanten av sine ferdigheter, da det ville blitt litt pinlig live ;)

Tror heller ikke øystein sunde og kirk hammet vet hvem av de som er best, selv om de hadde møttes, og hadde nok bare på høflig vis kalt den andre den beste.

edit:

Har enda til gode å se noe musikk som ikke flere gitaramatører greier å spille like bra egentlig.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...