Gå til innhold

Kirk Hammett vs. Øystein Sunde

BigJackW

Hvem er den beste gitaristen?  

372 stemmer

1. 1. Hvem er den beste gitaristen?

• Kirk Hammett
      94
    • Øystein Sunde
      278

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Falskt? Hmmm.... Er det noe han ikke er, er det det.... Beskjeden ja....

DET jeg sier din..... bedre at han gjør det han ønsker (I STEDENFOR å gjøre noe falskt, altså lage heavy metal med soloer så det renner uten at det ikke er det han vil inderst inne. Altså leve noe falskt, men han gjøe jo ikke det)

Lenke til kommentar

Mark Knopfler ble en gang spurt om han kjente til en virkelig god gitarist - og han svarte "Oystein Sunde". Bare til opplysning: Øystein Sunde er ikke noen sinke på gitaren. Og han behersker alle sjangere - imiterer båte Beatles og Shadows helt sømløst i samme låt!

Tror nok Kirk Hammet hadde blitt grundig parkert i en evt. konkurranse mellom de to.

Lenke til kommentar

ja, Mark Knopfler har blitt spurt om det og verken han heller Øystein Sunde sa at Mark hadde sagt det.

Men en ting som er fakta, er at Sunde skulle til italia til en sånn super gitar lærer. Men kom fort tilbake ettersom han var langt bedre enn denne høyt respekterte læreren :)

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
hilram: det med knopfler er bare en internett vandrehistorie... ikke et fnugg av sannhet heh

Jeg hørte den "før internett kom" -dvs før internett ble allemannseie. Tror det var i 1994 eller 1995. Så det er nok ikke en "internett vandrehistorie", er jeg redd. ;)

Lenke til kommentar

hilram: Det er uansett en vandrehistorie. Har hørt den der i så mange forskjellige versjoner, og aldri fra troverdige kilder.

Dessuten så går den som dette:

Hvordan føles det å være verdens beste gitarist? -Det må du spørre Øystein Sunde om.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Jeg hørte den "før internett kom" -dvs før internett ble allemannseie. Tror det var i 1994 eller 1995. Så det er nok ikke en "internett vandrehistorie", er jeg redd. ;)

Uansett en vandrehistorie, som anth sier.

Har vært i forferdelig mange versjoner, både med knopfler og clapton. Jimi hendrix hadde en slik en i sine dager (da ikke om øystein sunde), som også bare var tull.

Har prøvd å lete litt, men det finnes ikke en eneste troverdig kilde på dette og jeg tror Øystein Sunde hadde ledd godt av den historien.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Ber du Øystein Sunde bygge hus til deg, så får du en flott hytte på sørlandet. Ber du Kirk Hammett bygge hus til deg, får du et fantastisk palass i midtøsten. Sunde ville pisset ut buksene sine på scenen sammen med Metallica.

Man kan lett si at det ikke er noen sak å lære seg å spille gitar og dra et par Hammett-noter. Men pokker så lang veien er for å stå der på scenen å gjøre akkurat det samme. Det er en grunn til at visse folk oppnår den suksessen de gjør, og aldri om Øystein Sunde ville fått det til. Han er og blir en humoristisk bygdetrubadur.

Og jeg er ganske sikker på at Knopfler ikke vet hvem Sunde er en gang. "Øystein who? Never heard about him..."

4402284[/snapback]

hvis du har flølt litt med så ville du vist at når Eric Clapton ble kåret til verdens beste gitarspiller sa han at det var en i norge som het han Øystein Sunde som var bedre

Lenke til kommentar
Og du tar da utganspunkt i det tekniske nivået i sangene til metallica eller?

Nei.

Eg tar utgangspunkt i det eg har hørt Hammett spele, spesielt live held han ikkje mål, der har til og med slit med å spele det han har laga sjølv.

4370506[/snapback]

Litt sent, men har aldri hørt Hammet gjøre feil, og jeg har sett endel tusen klipp for å si det slik. Kanskje jeg bare har vært heldig.

Lenke til kommentar

Tror nok egentlig at Øystein Sunde ville hatt store problemer med med Kirk Hammet sine soloer og riff rett og slett fordi han ikke er vant med og spille den typen musikk, men det gjelder også Kirk Hammett så de er vel egentlig vanskelig og si hvem som er best, siden de ikke spiller samme typen musikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...