Gå til innhold

Kirk Hammett vs. Øystein Sunde

BigJackW

Hvem er den beste gitaristen?  

372 stemmer

1. 1. Hvem er den beste gitaristen?

• Kirk Hammett
      94
    • Øystein Sunde
      278

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
øystein er DÅRLIG. hallo har dere seriøst hørt på fyrn? han suger.... kjedelig musikk lager han også

kirk hammett get's my vote

Selvom du ikke synes musikken hans er bra er det fortsatt ikke mange som klarer å spille så fort på akkustisk gitar, samtidig som han synger så fort. :yes:

Lenke til kommentar
Man er ikke nødevendigvis best fordi om man spiller fortest. Det finnes flere kriterier for hva som er godt gitarspill.

Det kan man godt strides om. Jeg for en er enig med deg, bare se på gutta i Meshuggah og Sunn O))), til tider spiller de nesten ikke, likevel er det gitarspill i verdensklasse.

Så kan man jo heller i nekte for at Yngwie og co er ekstremt dyktige på instrumentet sitt. Les Claypool er ikke så verst på bass han heller.

Lenke til kommentar

Er nesten umulig å bli enig om.... Ikke minst fordi musikk er ganske så privat... Men om man nå bare snakker teknikk og holder seg til overskriften....

Tror fremdeles Sunde kunne holdt tritt med Hammet om det var det om å gjøre, og vel så det...

Men det er vanskelig å sammenligne....

Lenke til kommentar

Ja, som trn100 sier så er det jo umulig og sammenligne hvem som er best på gitar. Kirk Hammet kunne nok spilt de fleste sangene til Sunde, og omvendt.

Er veldig vanskelig å kåre den "beste" i f.eks. gitar, vi har vel ikke VM i gitar?

Og hvis vi har (kan godt hende) så blir den beste kåret av dommere og da blir det jo feil :)

Lenke til kommentar

Er jo hans greie det.... Han har nok aldri hatt ambisjoner om å bli med i en slik diskusjon, ei heller har han hatt ambisjoner om å bli verdens beste gitarist....

Han kunne nok ha kommet lenger og blitt bedre kjent om han ikke bare sang på norsk om bare norske eventualiteter....

Om han ville derimot, er jeg rimelig sikker på at mange av de etablerte ville takke ja til en gitarist av hans kaliber :-)

Synes forøvrig det er et poeng også jeg... Han skriver alle sine låter selv. Spiller ikke bare andre's....

Lenke til kommentar

Han ønsker kanskje ikke å fremstå som verdens beste gitarist... Er bare fornøyd med at noen synes han er norges beste...

Blir litt OT, men Sunde føles bedre fordi han han rett og slett er nærmere... I allefall for meg :)

Edit: Falskt? Hmmm.... Er det noe han ikke er, er det det.... Beskjeden ja....

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...