Gå til innhold

Dothan eller San Diego?

Anbefalte innlegg

Skal bygge om system 2 i signaturen, og jeg har tenkt å forlate Prescott til fordel for enten San Diego eller Dothan. Har funnet ut at Dothan blir det billigste, for da slipper jeg å gå over til PCI -express. (Fudo kommer trolig også som AGP).

Det jeg lurer på er om det er noen som har noe erfraring med overnevnte systemer?

Er det mye stress å få Dothanen opp å gå på et Asus adopter?

Jeg vurderer Asus P4C800-E Deluxe, som hovedkort. Noen formening om det?

Hva er best stepping av Dothan chippene?

Har et sett med Corsair Twinx 4000 brikker, vil de være bra nok, eller krever Dothan strammere timings?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "Dothan blir det billigste, for da slipper jeg å gå over til PCI -express"?? Alle utgaver av nForce3 har jo AGP-support, og støtter San Diego i samme grad som nForce4. Jeg kjører fortsatt nForce3, og ser ingen grunn til å stresse over til nForce4.

Synes også at en Venice sparker mer enn godt nok ifra. Skal man først kjøpe en San Diego, mener jeg at man bør gå for en 3700+, siden den har 1MB L2, og følgelig er arkitekturmessig identisk med toppmodellen.

Mobile Pentium-CPUer er skummelt raske i forhold til klokkefrekvensen, men jeg synes fremdeles ikke denne plattformen er ordentlig "moden" som desktop-alternativ. Men hvis du velger dette alternativet, vil jeg uansett anbefale en Sonoma istedenfor Dothan - forskjellen er at de kjører på hhv 533 og 400 FSB. Kjenner ikke særlig godt til adapter-løsningen, men de rene socket 479-kortene synes jeg er i dyreste laget.

Vet ikke om disse CPUene trenger spesielt stramme timings, men det betyr trolig mer enn for desktop P4. Uansett tror jeg TwinX PC4000 er bra nok.

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...