corcky Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Angående overklokking av 1GB moduler. Ingen brikker slår Crucial Ballistix. 260mhz 2.5-2-2-5 Fra denne tråden på xtremesystems. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Angående overklokking av 1GB moduler. Ingen brikker slår Crucial Ballistix. 260mhz 2.5-2-2-5 Fra denne tråden på xtremesystems. hvilke volt var den på, fant ikke det i tråden Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg liker denne posten bedre og bedre jeg.. skal kjøpe en PC i samme prissjiktet til høsten og venter spent på hva dette leder til. Men hadde det gått ann å satt opp et alternativt oppsett til oss som ikke har tenkt å monsterklokke? Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Men det finnes unntak!! Intel har produsert en videreutvikling av sin Pentium III prosessor. Denne kalles Pentium M og er egentlig ment for mobile enheter. Dog har de klart å lage en CPU som er så sykt klokkevillig at den setter verdensrekorder verden over. Vi hører rykter om at denne skal videreutvikles for desktop (Stasjonære PC’er) markedet også. Den eneste svakheten er at disse er dyre og kun foreløpig i 32 bits løsninger. Vil gjerne slippe å se ordet verdensrekorder og verden i samme setning... Bortsett fra noen klønete setninger her og der, ser dette ut til å bli en superb artikkel! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg liker denne posten bedre og bedre jeg..skal kjøpe en PC i samme prissjiktet til høsten og venter spent på hva dette leder til. Men hadde det gått ann å satt opp et alternativt oppsett til oss som ikke har tenkt å monsterklokke? vi setter opp alternative oppsett også Lenke til kommentar
friskies Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Cool n quiet må IKKE brukes dersom du overklokker. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Cool n quiet må IKKE brukes dersom du overklokker. hvorfor ikke? jeg bruker cool n quiet og klokker fint.. har ikke klokket så mye men. En ting til: Du(Oivind_dahle), snakker om et budsjett på 15.000 kr. hva er med i det budsjettet da?skjerm, mus, tastatur, høytalere, eller bare kassa? Endret 29. juni 2005 av intelli-musa Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Jeg kan ikke sånn quote ting, men men. oivind_dahle har i alle fall sagt: "Bygger den ulitmate maskin med tak på 15k. (dette er dog uten skjerm/ tastatur/mus/og annet dill dall)" Gleder meg til å se resultatet Hadde forresten vært interessant å sammenliknet den ferdigklokka "dahle pcen" med en uklokket pc med ca. lik ytelse, for å se hvor mye man "sparer" ved å klokke..? Blir kanskje ikke helt rett men... Endret 29. juni 2005 av Autopsy Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg kan ikke sånn quote ting, men men. oivind_dahle har i alle fall sagt: "Bygger den ulitmate maskin med tak på 15k. (dette er dog uten skjerm/ tastatur/mus/og annet dill dall)" ok.takk har ikke lest hele tråden såå nøye..skjønte liksom ikke hvordan han hadde tenkt å presse så mye fet hardware pluss skjerm til 15.000 Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jeg kan ikke sånn quote ting, men men. oivind_dahle har i alle fall sagt: "Bygger den ulitmate maskin med tak på 15k. (dette er dog uten skjerm/ tastatur/mus/og annet dill dall)" ok.takk har ikke lest hele tråden såå nøye..skjønte liksom ikke hvordan han hadde tenkt å presse så mye fet hardware pluss skjerm til 15.000 har ikke lest hele tråden såå nøye.. Hmm, han sa det i en annen tråd, så det hadde ikke hjulpet å lese denne nøye Tørr dere forresten å avsløre hvilken netbutikk dere koser med? :!: Endret 30. juni 2005 av Autopsy Lenke til kommentar
Mott Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ja det hadde vært greit å vite eller er det hemmelig Som alle andre vi etter innlegg Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jeg er sikker på at OD vil avsløre det etterhvert.. En ting jeg lurer litt på; skal nettbutikken bygge pcne med vannavkjøling? Det er i såfall første gang jeg ser en nettbutikk gjøre dette? edit: fatal skrivefeil Endret 30. juni 2005 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 OD : Holder på å teste et nytt vannkjølingssett fra thermalthake : Rocket, kan jo komme med tilbakemeldinger om hvordan det fungerer om du fortsatt vurderer vannkjøling. Ellers begynner du å bli i god nok form til å snart sykkle? he he he Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 OD : Holder på å teste et nytt vannkjølingssett fra thermalthake : Rocket, kan jo komme med tilbakemeldinger om hvordan det fungerer om du fortsatt vurderer vannkjøling. Ellers begynner du å bli i god nok form til å snart sykkle? he he he Er ikke rocket helt lik som bigwater, bare med annen radiator? AtW Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg kommer selvfølgelig til å benytte vannkjøling. Og jeg kommer til å beskrive hvorfor, samt en step-by-step på hvordan + en liten overklokkingsdel. Maskina begynner å ta form, og jeg hadde i dag en lengre diskusjon med webshoppen som hjelper meg skaffe alle delene. Ser ut til at vi må ut av Norge på enkelte deler. Men jeg garanterer at dette blir en usedvanelig bra maskin. Og ja, jeg kommer til å la dette bli min hovedpc når jeg er ferdig. Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Høres bra ut.. Blir den "tilgjengelig for allmennheten"? Dette kom akkurat perfekt for meg, ettersom jeg vurderer å svi av sommerjobb-lønna mi på pc Gleder meg som en unge til å se resultatet! Når jeg tenker meg om er jeg unge, så det passer jo bra. :!: Endret 1. juli 2005 av Autopsy Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg legger opp til at du kan kjøpe identisk maskin om du ønsker det. Samtidig kommer jeg til å anbefale billigere og dyrer deler, slik at du kan sette opp det du måtte ønske. Men jeg kommer til å sette opp en guide som også skal gjøre deg i stand til å ta en del valg selv. Men jeg påpeker at det jeg selv plukker til min egen er etter min mening det beste du kan sette sammen uten å bli bankerott .D Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Herlig Tror nok mange (deriblant meg selv) setter pris på det. Men hva med de "utenlandske" delene? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Skal ikke si for mye, men her har du en løsning jeg er ute å sjekker http://www.koolance.com/shop/product_info....products_id=200 Sjekker også løsningene fra denne produsenten. Men intet er avgjort ennå. Kom gjerne med innspill på bra kabinetter om dere/du skulle ha det Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Kabinettet ser fett ut. Både utseendemessig og "ytelsesmessig"! Endret 1. juli 2005 av Autopsy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå