Gå til innhold

Ny AMD støyfri spillepc med økonomisk tak

Anbefalte innlegg

ser hva du sier syar.

Problemet er at det dessverre er feilrate med en rekke andre produsenter. Tipper ingen webshopper ønsker å gå ut med tall med vil tro at Seagate kommer best ut overalt.

Jeg skal avvente 16 mb cache diskene og se hva de yter. Håper og tror de er her i starten av september.

Vet det er mange som er skeptisk til Hitachi (tidligere IBM storage) etter den såkalte "deathstar/GXP75" episoden. Men jeg hadde i sin tid fire stk. deathstars og alle fungerer den dag i dag. Jeg kan også nevne at jeg har 3stk. 250GB Hitachier nå og alle har fungert utmerket.. noe jeg ikke akkurat kan si om de forrige seagate diskene mine (7200.8) :hrm:

Forrige år hadde jeg hele to stykker som døde, en på 120GB og en annen på 80GB. Begge varte bare ca. 1mnd før de tok kvelden. Hvis du studerer demosidene til komplett.no ser du at seagate "ruler" helt i toppen på hvilke disker som kommer som erstattning fra leverandør, har vært et helt enormt antall 7200.8 som har kommet i retur.

Det jeg vil fram til er at feil-raten varierer fra år til år og også fra modell til modell. Det som var riktig i går behøver ikke bestandig stemme med dagens situasjon. Litt synd for folk flest som velger å styre unna hitachi, for da går man virkelig glipp av god ytelse.. alt på grunn av en serie som ble produsert for nesten 4 år siden (deathstar).

Ellers kan det nevnes at jeg nesten blir mo i knærne og får sommerfugler i magen av merkenavnet "Silence by Dahle™" Navnet høres jo nesten romantisk ut :love: Tro om ikke leverandøren kunne laget et "casebagde" med det aktuelle merkenavnet og bilde av Dahle selv.. :!:

NÅ PÅ LAGER! Etter flere måneders utvikling og testing er vi på Elkjøp stolte av å kunne lansere vårt eget merke "Silence by Dahle™"

"Dypt fra de norske skoger, som en sval sommervind lanserer vi nå lyden av stillhet. Designet og bygget av mesteren selv Mr.Dahle! En PC som for evig vil stå som en bauta i norsk høyteknologi og de tradisjonelle norske verdiene, en PC som gjør deg stolt av å være normann.. en maskin laget av menn for menn!

PS! Noen som vet om et reklamebyrå som er ute etter folk? ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du liker sånne opp-ned kabinetter :)

570 US$.. ca 3.700 kr + frakt + moms + tollavgift = mye. For mye for min smak. Da ville jeg heller gått for et du kan kjøpe i norge til ca halve prisen og fortsatt få glimrende kvalitet. Evt. ennå lavere om designen ikke spiller så voldsom rolle.

Lenke til kommentar
Du liker sånne opp-ned kabinetter :)

570 US$.. ca 3.700 kr + frakt + moms + tollavgift = mye. For mye for min smak. Da ville jeg heller gått for et du kan kjøpe i norge til ca halve prisen og fortsatt få glimrende kvalitet. Evt. ennå lavere om designen ikke spiller så voldsom rolle.

Kan jo hende at jeg har slik inflytelse at jeg kan få overtalt en webshop til å ta det inn vet du ;)

HVis herligheten stopper på under 4k med vannkjøling er det egentlig ikke så ille. Da har vi 11k til resten og det burde holde til rimelig kraftig sak

Ser twinmos rammen, men se på rammen jeg har foreslått da. Er ikke det en liten juvel?

Lenke til kommentar
Hvis vi går for vann, kan noen anbefalle noe drit bra?

Zalman Reserator er i hvertfall en lydløs løsning. Det var vært noe skryt av denne på forumet men jeg har ikke lest så nøye over det. Den ene erfaringen som ligger inne i prisguiden synes jeg er for lite til å trekke noen generell konklusjon av. (Skulle ønske folk var ivrigere med å skrive erfaringer i prisguiden)

nei, ville ikke ha gått for den!

Mitt inntrykk da jeg var med å sette opp den der for en venn, var bare mindre å mindre.. den kjøler ikke så bra.

Nesten alle benchmarkene jeg har sett av reseratoren tyder på at den kjøler bedre enn god luftkjøling, antaklig bedre enn selv toppklassen i luftkjøling. I tillegg trenger du kabinettvifter for å få ut varme fra kabinettet med viftekjøling.

Reseratoren virker som en veldig grei måte å få ting veldig stille med relativt kraftig kjøling. Men den er svak til vannkjøling å være. Dessuten er det flere som har problemer med at pumpa begynner å bråke etterhvert. Det har akkurrat kommet en ny variant reserator 1 plus, som forhåpentligvis har ordnet dette (gpu-blokka har også blitt utbedret), men det vet jeg ikke ennå.

AtW

Lenke til kommentar
Ser twinmos rammen, men se på rammen jeg har foreslått da. Er ikke det en liten juvel?

Vel, med et DFI kort er nok TwinMOS ramen en enda større juvel :innocent:

OCZ ramen er bra den, men med et DFI kort synes jeg også at du skal gå for TwinMOS-ramen som svalbard anbefalte.

Lenke til kommentar

Vell og bra med AMD, men er det ikke litt kjedlig å kjøpe noe som alle har?

Du sier lav støy og høy ytelse er viktig, men ville helst ikke ha vannkjøling, i tillegg kommer jo trolig Fudo i AGP versjon. .

Jeg ville prøvd Asus adopteret og Pentium - M. I kombinasjon med Fudo kommer det til yte minst like bra, hvis ikke bedre enn et AMD 64 system til samme prisen.

:thumbup:

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Du sier lav støy og høy ytelse er viktig, men ville helst ikke ha vannkjøling, i tillegg kommer  jo trolig Fudo i AGP versjon. .

Jeg ville prøvd Asus adopteret og Pentium - M. I kombinasjon med Fudo kommer det til yte minst like bra, hvis ikke bedre enn et AMD 64 system til samme prisen.

:yes: en P-m 1.6ghz 533mhz kan klokkes utrolig langt med en skikkelig kjøler... Dog er det ikke veldig oppgraderbart, da du må bruke AGP kort :(

EDIT: kanskje det går om Fudo kommer i AGP versjon.. Innen det blir for dårlig, må du oppgradere hele systemet uansett :tease:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Du sier lav støy og høy ytelse er viktig, men ville helst ikke ha vannkjøling, i tillegg kommer  jo trolig Fudo i AGP versjon. .

:yes: en P-m 1.6ghz 533mhz kan klokkes utrolig langt med en skikkelig kjøler... Dog er det ikke veldig oppgraderbart, da du må bruke AGP kort :(

EDIT: kanskje det går om Fudo kommer i AGP versjon.. Innen det blir for dårlig, må du oppgradere hele systemet uansett :tease:

Har vurdert Pentium M, men på den annen side støtter ikke den 64 bits os når det enn måtte komme. Dessuten tror jeg San Dieogo her kan virkelig kline til skarpt.

Jeg har allerede en Pentium M maskin og jeg rimelig godt fornøyd må jeg si, men dette er en maskin også til spill og da er jeg usikker på om det ikke lønner å holde seg til AMD.

Lenke til kommentar
Takker for tilbake melding ArticOC.

Tenke litt mer.

Burde jeg kjøre 2 fremfor 2 gb ram?

Hva syns dere`?

Du burde så absolutt kjøre kun 1gig med RAM, med fire brikker får du så sinnsykt mye laver timings. Samt at du fort kan støte på problemer.. systemet mitt likte dårlig 4x512MG OCZ VX :ermm: Men så skal det også nevnes at det ene paret jeg fikk ikke var helt "ok", en av brikkene ville ikke kjøre 250 stabilt på 3,3Volt.. returnerer dette paret til uka..

Selv om jeg kjører UTT uten kjøling, er dette kun pga jeg fikk et eksepsjonelt godt par som kun trenger 3,1Volt.. Vanligvis skulle jeg trenge 3,2 til 3,3Volt for å kjøre denne hastigheten.. og jeg kan love at det er temperaturforskjell fra 3,1 til 3,3Volt..

Hva med 1GB TCCD? tror dette er best om du skal bygge for minst mulig varme/støy!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...