klingtai Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Så du i vg/dagbladet for en stund siden? (ca. et halvt år kanskje...) Der var det nemlig ei hel bygd som hadde banket, brent og torturert til døde to sivilkledde politimenn, fordi de trodde det var noen andre pedofile kidnappere. Men det var jo en regelrett lynsjemobb som tok disse to da, og bør selvfølgelig få strenge straffer for DRAP på offentlige tjenestemenn. Man skader/dreper da selvfølgelig ikke tjenestemenn uten legitim grunn! Her bruker jeg enkelteksempler, på lik linje med "visse andre" litt lenger opp i posten, men det illustrerer hvor dårlig det kan gå når folket tar loven i egne hender. Og jeg kan garantere deg at når Norge en vakker dag får ett "rambopoliti" og de hever seg selv laaaangt over loven, at det vil gå SÆRDELES dårlig for oss vanlige borgere. Jeg synes jeg ser Norges borgere, en gang i fremtiden (slik som de nesten gjør borte i USA for tiden), rope "tre ganger hurra for politistaten!!" i kor, fordi de ikke tør annet. Endret 18. juni 2005 av runmad Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg synes jeg ser Norges borgere, en gang i fremtiden (slik som de nesten gjør borte i USA for tiden), rope "tre ganger hurra for politistaten!!" i kor, fordi de ikke tør annet. I USA er det masse debatt om og kritikk av denne såkalte politistaten. Hvorfor er det så populært å tro at alle andre enn en selv er dumme? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 For ikke å avspore tråden helt her, vil jeg bare si, at slik oppførsel som politiet hadde under denne aksjonen, er totalt uakseptabel. Selvfølgelig var det galt av okkupantene å slenge ei bøtte med drit og malingspann etter politiet. De skyldige bør selvsagt bli tiltalt for det! Det som politiet dreit seg ut med, var at de sikkert fant ut at her hadde de sjangsen til å leke litt ekstra "Lovens Lange Arm" osv. kun for å statuere makt. Og dette ELSKER desverre mange av dem, og gjør det med pur glede og faenskap! Det har jeg egenhendig erfart. Måten det ble gjort på, dvs; storme intetanende og sovende menneskers hus midt på natten, er også en ganske ny metode som vi har adoptert fra USA. Man utnytter sjokket og forvirringen som oppstår, når man plustelig blir vekket fra dyp søvn, av at noen stormer inn gjennom vinduet (eller døren) i full terrormundur. Denne måten, i seg selv, kan faktisk i enkelte tilfeller være livsfarlig for "offeret" (Uskyldig eller skyldig, er ikke politiet så nøye på. Her skal det være "Full Metal Jacket" "Rambo" og hele pakka). Fornuftige folk OG politifolk skjønner da, at det ikke er snakk om al-Qaida-terrorister vi snakker om her! Nei, idette tilfellet, skulle rett og slett folkene som stod og så på, smekket håndjernene på politiet istedet! Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg synes jeg ser Norges borgere, en gang i fremtiden (slik som de nesten gjør borte i USA for tiden), rope "tre ganger hurra for politistaten!!" i kor, fordi de ikke tør annet. I USA er det masse debatt om og kritikk av denne såkalte politistaten. Hvorfor er det så populært å tro at alle andre enn en selv er dumme? Det er ikke det jeg tror heller! Og jeg ser tydelig at vi er på samme veien som USA, bare ikke så langt enda. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 http://home.online.no/~rumad/div/taserarrest.mov Herregud, jeg skjønner han godt jeg, han advarte LENGE og på en måte som ikke kunne misforstås, kjerringa var jo tydelighvis TJUKK i hue Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) http://home.online.no/~rumad/div/taserarrest.mov Herregud, jeg skjønner han godt jeg, han advarte LENGE og på en måte som ikke kunne misforstås, kjerringa var jo tydelighvis TJUKK i hue Jeg satt og lurte på om jeg ville svare på dette, eller ikke..... Det kan godt hende at kjerringa var tjukk i huet.... Men hva skal man si om politimannen da, som truer den tydeligvis "terrormistenkte" på livet med en Taser Gun, fordi hun manglet ETT baklys på bilen. Slike "stun guns" ER FAKTISK LIVSFARLIGE!! Hadde de vært fornuftige, hadde de DRATT UT madammen av bilen, istedet for å risikere at liv gikk tapt! Kanskje han trodde at dama var medlem av al-Qaida, hadde The Constitution i hanskerommet og at mobiltelefonen var en farlig strålepistol som utløste selvmordsbombere over hele USA's territorium, fordi hun manglet baklys? Endret 18. juni 2005 av runmad Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 http://home.online.no/~rumad/div/taserarrest.mov Herregud, jeg skjønner han godt jeg, han advarte LENGE og på en måte som ikke kunne misforstås, kjerringa var jo tydelighvis TJUKK i hue And the Oscar for worst over acting goes to .... Dette er akkurat hva jeg mener med at folk ikke lenger har respekt for politiet. De tror at politiet har tid og lyst til å kaste bort tid på å krangle med folk som ikke har vokst seg ut av trassalderen ennå. Dama skulle absolutt trasse og ikke høre på politiet. Men hvor lenge politiet skal krangle med slike tullinger før de benytter seg av slike maktmidler kan man selvsagt diskutere. Nå er det vanskelig fra den kameravinklingen å si noe om det var en potensielt farlig situasjon (at vedkommende gjorde seg vanskelig for å skape en uoversiktlig situasjon, for så å plutselig angripe med en pistol/nålespiss/whatever), og dermed er det vanskelig å si om disse karene var for ivrig i sin bruk av tazer, eller om det var korrekt oppførsel. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Kjenner jeg Blitzere rett var det akkuratt dette de prøvde å provosere fram. runmad: La oss sette deg inn i politiets situasjon. Du og 5 andre politifolk er beordret til å gå inn i et hus og arrestere flere personer. De dere skal hente er ikke villige til å forhandle og begynner å kaste ting på dere nå dere næremer dere. Hva skal man gjøre da? Tydeligvis var ikke disse okkupantene helt klare i hodene sine, for det første, det var de som begynnte. Eller nei, det var vel politiet som begynnte, de prøvde jo å arrestere bråkmakere. Det er jo sånn at det er de som tar igjen som begynner, er det ikke? Politiet kunne muligens ha reagert på en annen måte, men jeg ønsker lykke til med å leie en litt aggresiv person bort til bilen og sette han forsiktig inn og gi han is siden han var så flink. Det nok sånn at hvis man skal bestemme, må man være sterkere en sine motstandere, og det er jo akkuratt det de ikke var i den ene situasjonen. Eller? Videoen var for øvrig av en så håpløs situasjon at det sikkert er brukt "edit" knappen forå si det sånn. Ang taser-videoen: :!: Noen er bare dumme av natur. Endret 18. juni 2005 av Imposter Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det kan godt hende at kjerringa var tjukk i huet.... Men hva skal man si om politimannen da, som truer den tydeligvis "terrormistenkte" på livet med en Taser Gun, fordi hun manglet ETT baklys på bilen. Slike "stun guns" ER FAKTISK LIVSFARLIGE!! Hadde de vært fornuftige, hadde de DRATT UT madammen av bilen, istedet for å risikere at liv gikk tapt! Og risikert at hun i tumultene hadde hatt et skjult våpen tilgjengelig. Det skal ikke mer enn en sprøytespiss til for å ødelegge livet til et uheldig offer. Hvor livsfarlig korrekt bruk av tazere er skal du få lov til å dokumentere. (Hvis man er i faresituasjonen, som at man har pacemaker, så opptrer man litt mer fornuftig enn det denne dama gjorde. Hun ble advart mange ganger.) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Og dette ELSKER desverre mange av dem, og gjør det med pur glede og faenskap! Det har jeg egenhendig erfart. med den respekt du har ovenfor politiet, så kan vi jo bare gjette på hvor samarbeidsvillig du var. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Og dette ELSKER desverre mange av dem, og gjør det med pur glede og faenskap! Det har jeg egenhendig erfart. med den respekt du har ovenfor politiet, så kan vi jo bare gjette på hvor samarbeidsvillig du var. Second that! :!: Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Kjenner jeg Blitzere rett var det akkuratt dette de prøvde å provosere fram. runmad: La oss sette deg inn i politiets situasjon. Du og 5 andre politifolk er beordret til å gå inn i et hus og arrestere flere personer. De dere skal hente er ikke villige til å forhandle og begynner å kaste ting på dere nå dere næremer dere. Hva skal man gjøre da? Det er faktisk ikke noe stort problem for politiet å arrestere vanlige folk, så lenge politiet oppfører seg slik noenlunde skikkelig. Det er når politiet begynner å terrorisere folk de får problemer! Det er heller ingen grunn til å tro at okkupantene var "terrorister" eller "ransmenn" og hadde store ansamlinger av våpen o.l. Jeg hadde gått inn på normal dagtid (med mange kollegaer selvsagt). Sagt helt rolig at "dere er herved arrestert" for ditt og datt. Det hadde helt sikkert ikke oppstått store problemer overhodet! Endret 18. juni 2005 av runmad Lenke til kommentar
havfal Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Det er faktisk ikke noe stort problem for politiet å arrestere vanlige folk, så lenge politiet oppfører seg slik noenlunde skikkelig. Det er når politiet begynner å terrorisere folk de får problemer! Det er heller ingen grunn til å tro at okkupantene var "terrorister" og hadde store ansamlinger av våpen o.l.Jeg hadde gått inn på normal dagtid (med mange kollegaer selvsagt). Sagt helt rolig at "dere er herved arrestert" for ditt og datt. Det hadde helt sikkert ikke oppstått store problemer overhodet! Skulle du gjøre det før eller etter da hadde kastet diverse uhygeniske gjennstander på dere? Mulig det var lite sansynlig at de hadde kniver eller skytevåpen der, men stakkars deg den dagen du kommer inn i t-skjorta og de faktisk har et våpen. Endret 18. juni 2005 av Imposter Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Og dette ELSKER desverre mange av dem, og gjør det med pur glede og faenskap! Det har jeg egenhendig erfart. med den respekt du har ovenfor politiet, så kan vi jo bare gjette på hvor samarbeidsvillig du var. Veldig samarbeidsvillig faktisk. Kjørte selv til lensmannskontoret i bil. Det var der helvetet begynte med at de FORLANGTE å få se passet mitt, enda jeg ikke hadde noe pass og at det var/er passfrihet i Norge. Jeg (eller VI, rettere sagt) slapp nesten ikke ut igjen..... Ikke før de hadde brukt endel usaklige skjellsord som gikk på min person og mitt utseende o.a. De "måtte" jo selvsagt forsøke å ydmyke meg, når de omsider oppdaget at de hadde tatt feil person(er). Hadde ikke gjort noe galt overhodet - bare blitt forvekslet med noen som tydeligvis hadde det! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Man skader/dreper da selvfølgelig ikke tjenestemenn uten legitim grunn! Poenget med historien var at de trodde at de hadde en legitim grunn. Tro er farlige greier. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Dette er noe av det teiteste jeg har sett på lenge... Hvordan i alle dager klarer noen å tolke seg fram til at noen blir grisebanket på videoen? At aggressive husokkupanter blir lagt i bakken etter først ha kastet bæsj og maling på politikonstablene er i mine øyne helt på sin plass. Og alt det fjaset som skrotingen som filmer lirer av seg på filmen er jo nesten til å grine av. *Hallo, kan vi få en ambulanse, det er noen ungdommer som blir grisebanket av politiet*. Seriøst, man skal være rimelig enkel om man presterer å svelge dette raddisoppgulpet. Les forøvrig politiets versjon her. På lik måte som du sier at de ikke kan tolke at noen blir grisebanket,kan vel ikke du tolke at dem ikke ble det,med tanke på at du ikke var der en gang. Utifra kvaliteten på filmen så tenker jeg han filmet med ett vanlig digitalkamera,og dermed ser ikke vi like godt som dem hva som skjer. Det forundrer meg ikke ett sekund om politiet brukte unødvendig makt. At de blir sinte når de får bøtter med avføring i huet er greit,det kan jeg skjønne,men politiet har fortsatt ikke rett til å ta igjen,og dermed senke seg ned på deres nivå. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Dette er noe av det teiteste jeg har sett på lenge... Hvordan i alle dager klarer noen å tolke seg fram til at noen blir grisebanket på videoen? At aggressive husokkupanter blir lagt i bakken etter først ha kastet bæsj og maling på politikonstablene er i mine øyne helt på sin plass. Og alt det fjaset som skrotingen som filmer lirer av seg på filmen er jo nesten til å grine av. *Hallo, kan vi få en ambulanse, det er noen ungdommer som blir grisebanket av politiet*. Seriøst, man skal være rimelig enkel om man presterer å svelge dette raddisoppgulpet. Les forøvrig politiets versjon her. På lik måte som du sier at de ikke kan tolke at noen blir grisebanket,kan vel ikke du tolke at dem ikke ble det,med tanke på at du ikke var der en gang. Grunnleggende logikk burde definitivt vært et fag i den offentlige skole. Det er den som kommer med den positive påstanden, altså om noes eksistens, som har bevisbyrden. Det er som regel umulig å bevise at noe ikke finnes, eller noe ikke har funnet sted, og man kan derfor ikke stille slike urimelige krav. Den som mener at det her har foregått 'grisebanking' er altså de som har en påstand de bør bevise. Ikke motsatt. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er faktisk ikke noe stort problem for politiet å arrestere vanlige folk, så lenge politiet oppfører seg slik noenlunde skikkelig. Det er derimot lett når husokkupantene (i dette tilfellet) ikke oppfører seg skikkelig? Hadde de sammarbeidet hadde ikke dette vært noe problem, men de valgte åpenbart å ikke sammarbeide. kan jeg spørre hva du hadde problemer med politiet for? lovlydige borgere har normalt sett ingen problemer med politiet av det slaget. Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Bra noen får skikk på raddis-ungdommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå