Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NATing på Zyxel Prestige 600 - hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har akurat fått passordet og brukernavn til min adsl-router som jeg fikk av Start.no, greit nok det. så jeg tenkte jeg skulle åpne litt porter for MSN og ICQ (filoverføring og webcam), så jeg regnet med at jeg kunne gjøre dette enkelt i webinterfacet, men det ser ut til at jeg ikke får tilgang til det. Derimot får jeg fint tilgang til Telnet og kan konfigurere, men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal gå.

Er det noen som har erfaring med dette...skal jeg legge inn under SUE (tror det var det det het), eller kan jeg legge det inn på en egen NAT liste, en ting til, inne på routeren sp er det satt opp til at den skal kun lese SUE configen, men jeg lurte på kan eller bør jeg sette den til Full Feature istedenfor?

Frankie

Sorry det ble så langt innlegg, håper noen kan hjelpe meg. Desverre står det ikke noe på Start sine sider om akurat dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kryss av for "SUA only", og velg Edit details. Der skriver du inn hvilke porter du vil åpne, altså fra den første du skriver inn til den andre blir åpna. På ip-adress skriver du ipen til pcen din lokalt (den finner du ved start->kjør->cmd->ipconfig).

Lenke til kommentar

Problemet er at det du beskriver er for webinterfacet, men der får jeg ikke tilgang til! :( Jeg ser at noen websiter viser til bilder av NAT konfigurasjon (web interface) mens noen andre viser til en Telnet utgave, og jeg kan kun komme meg inn pr telnet, med mindre noen vet hvordan jeg kan komme meg inn via browseren.

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...