Gå til innhold

Bærbar pc, skolebruk, 8000-13000 kr

Anbefalte innlegg

I sommer eller tidlig på høsten skal jeg kjøpe pc, bærbar mest sansynlig. Prisen er ikke helt bestemt, men 8 000 kr til 13 000 kr er akseptabelt. Jeg hadde egentlig planlagt å ha OS i prisen, men uten OS blir maxprisen 12 000.

Maskinen skal brukes til skole (skriving, powerpoint, bilderedigering, hjemmeside), surfing, musikk, se film og en tv-tuner hadde vært kjekt, men ikke behov. Har også planer om å spille spill på den, men det blir vel helst litt eldre spill.

Hadde tenkt på en harddisk på 60-80 GB. Men 40 GB er ok, kan jo altids kjøpe en ekstern harddisk.

Vekten på maskina skal ikke være over 4 kg. 4 kg er mye, så 2,5 er best. Skjermstørrelsen kan være fra 12" til 15". Det at man ikke merker at skjermen bøyes og buler når man dytter litt i den er også meget kjekt, men ikke behov.

Lydsvak er også kjekt. Liker ikke pc-er som bråker mye. At den produserer mye varme er et minus.

Bluetooth - er kjekt

firewire - er også kjekt

trådløst nett type G - er meget ønskelig, men kan vel kjøpe kort

minst tre USB porter (minst to av dem USB 2 porter) - er vel må-ha

cd ELLER dvd-brenner - må være brenner på laptop-en

tv-tuner - et pluss!

Minnekortleser - er vel ikke behov med mindre det er SD/MMC, men kjekt

ellers burde jo vanlige laptop-ting være med.

Takker og bukker til wh1te som hadde forklart hvordan det burde se ut.

Edit: La til "Har også planer om å spille spill..."

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt på mac? BTW er ikke en macpusher er alt for lat til det. Men en mac dekker såfall alle de punktene du har listet opp. De har noen negative og noen posetive sider. iBook blir vel den aktuelle maskinen.

Eller så er det mye gode ting å si om IBM og Sony sine bærbare selv om sony sine nok er litt i en annen prisklasse.

Lenke til kommentar

Mac er ikke vurdert, men jeg skal se litt på dem NÅ. Har ikke hørt så mye positivt om mac, men det er vel fordi "alle" har andre maskiner enn mac.

Edit: mac er vurdert og ikke godkjent. Vet ikke om det var oppløsningen på skjermen, eller prosessorhastigheten som gav meg frysninger... Design betyr ikke alt...

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Surfet litt rundt og fant denne PC-en. Synes den ser bra ut, men er det noen bedre/billigere alternativer?

Jeg har en nokså lik maskin som den du linker til, bortsett fra at jeg har 1024 MB ram.

Dette er en god og stabil, batteritiden kunne sikkert være lenger, men den er OK. Anbefales

Lenke til kommentar
Edit: mac er vurdert og ikke godkjent. Vet ikke om det var oppløsningen på skjermen, eller prosessorhastigheten som gav meg frysninger... Design betyr ikke alt...

Et argument de fleste mac-tilhengere vil se på med argusøyne... :whistle:

Lenke til kommentar
kjøp en Dell inspiron 6000 til 10390 inkl frakt med

1.73Ghz Pentium M

1024MB ram (free upgrade)

128MB ATI X300 PCIe

60GB disk

15.4" med 1680x1050 res.

Takker og bukker. Dette skal vurderes sterkt :yes: Fikk en pris på 12.423,75 kr ved å oppgradere prosessorhastighet og skjermoppløsning. Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk, WUXGA (1920 x 1200) LCD

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig med en slik oppløsning på en 15" skjerm. Kjør heller WUXGA, tror det er 1600x1050. Videre er det bare å velge vekk "3 års hente service", det sparer du mange laken på. Å kjøpe DELL i6000 nå er dessuten meget lukerativt, da de kjører et tilbud med dobbelt RAM til samme pris nå. Kjøpte føelgende selv for 2 dager siden:

1,86Ghz

1024MB RAM

128MB x300

80GB hd

WUXGA skjerm

Bluetooth modul

a/b/g wireless

TV-tuner

Pris: 12500,-

Har noen pils innabords, så unnskyld evnt skrivefeil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...