dumming Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) IBM Thinkpad R50E, Celeron M 330 prosessor (1.4Ghz), 256 MB RAM, 40 GB harddisk, 15” skjerm, DVD/CDRW. Kr. 8.750.- inkl. mva., bæreveske og installasjon. • BM ThinkPad R52, Pentium M 750 prosessor (1,8Ghz), 512MB RAM, 60 GB harddisk, 15’’ skjerm, DVD-RW. Kr. 14.375.- inkl. mva., bæreveske og installasjon. Er det stor forskjell? Skal brukes til skolearbeid som main thing:p Men, hvis de er noe tess kanskje noe mer. Gi noen råd hvorfor jeg evt. burde velge den dyre? Eller kanskje den billige? Takk for alle svar Endret 17. juni 2005 av dumming Lenke til kommentar
dumming Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 IBM Thinkpad R50E, Celeron M 330 prosessor (1.4Ghz), 256 MB RAM, 40 GB harddisk, 15” skjerm, DVD/CDRW. Kr. 8.750.- inkl. mva., bæreveske og installasjon. • BM ThinkPad R52, Pentium M 750 prosessor (1,8Ghz), 512MB RAM, 60 GB harddisk, 15’’ skjerm, DVD-RW. Kr. 14.375.- inkl. mva., bæreveske og installasjon. Er det stor forskjell? Skal brukes til skolearbeid som main thing:p Men, hvis de er noe tess kanskje noe mer. Gi noen råd hvorfor jeg evt. burde velge den dyre? Eller kanskje den billige? Takk for alle svar Ingen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Trenger du DVD-brenner? Har du råd til å kjøpe den dyreste? Den billigste vil dekke dine behov når det kommer til skolearbeid. Vanskelig å si hva den dyreste vil kunne gjøre for deg. Personlig ville jeg muligens ha valgt andre maskiner enn IBM. Selv om det er solide maskiner tar de seg godt betalt. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 IBM Thinkpad R50E, Celeron M 330 prosessor (1.4Ghz), 256 MB RAM, 40 GB harddisk, 15” skjerm, DVD/CDRW. Kr. 8.750.- inkl. mva., bæreveske og installasjon. • BM ThinkPad R52, Pentium M 750 prosessor (1,8Ghz), 512MB RAM, 60 GB harddisk, 15’’ skjerm, DVD-RW. Kr. 14.375.- inkl. mva., bæreveske og installasjon. Er det stor forskjell? Skal brukes til skolearbeid som main thing:p Men, hvis de er noe tess kanskje noe mer. Gi noen råd hvorfor jeg evt. burde velge den dyre? Eller kanskje den billige? Takk for alle svar Ja, det er stor forskjell. Den første har Celeron, uten SpeedStep så vifta suser i vei hele tia, pluss dårligere ytelse og batteri. 256 ram er halvparten av 512, og jo mer ram er bedre, selvom du sikkert ville klare deg greit nok med 256. Du vil klare deg med den første, men du vil klare deg og klare andre ting med den andre. Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Den første har Celeron, uten SpeedStep så vifta suser i vei hele tia, pluss dårligere ytelse og batteri. Jeg hadde da selv en maskin til låns med Celeron. Vifta kjørte ca hvert femte minutt. Jeg trodde seriøst det var speedstepp eller noe i den duren på den maskinen. Men er det altså ikke det? Den ble ganske varm da jeg hadde den i fanget. Men vifta kjørte ikke hele tiden. Lenke til kommentar
torlodbe Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Det stemmer ikke at viften på R50E suser i vei hele tiden. Faktisk er den så godt som lydløs hele tiden... Men det kan jo også skyldes at den har bedre kjøling enn de fleste andre bærbare. Og: batteriet holder opptil 3.5 time, ca. 0.5-1 timer dårligere enn tilsvarende Pentium M utgave. Dvs. at forskjellen ikke er enorm. Minnet bør definitivt oppgraderes til 512 MB, det koster bare et par hundre kr. Endret 30. juni 2005 av torlodbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå