Gå til innhold

ocz 512mb pc3200 funker ikke! HJELP!

XavoZ

Anbefalte innlegg

ocz 512mb pc3200 funker ikke! på mitt nye msi diamond k8n nforce4 hovedkort???

koffor funker det ikke??? eg har instalert ny bios eg sendte det inn til netshop for eg lurte på om det var produksjonsfeil og di mente det samme men nå har eg fått ny ocz ram tilbake og det funker ikke..

det som skjer er at dataen lager masse pipe lyder og skjermen slår seg rett og slett ikke på.

den rammen eg har i no er 2årgammel twinmos 256mb og det funker.

men i boken som eg fikk med hovedkortet står det ikke noe om ocz ram bare kingston og twinmos er det bare di 2 rammene som funker??

og det som er litt rart at det andre msi hovedkortet som er lillebroren et litt dårligere hovedkort der funker ocz rammen sa netshop.

ka skal eg gjøre bestille kingston ram som stod i i boken??

eg har prøvd også å oppdatere nyere bios men funker fortsatt ikke

trenger hjelp!!!!

btw dette er det eg har i dataen

psu amd athlon 64 3500+

msi diamond k8n

skulle hatt ram ocz men har 256 twinmos funker dårlig

Endret av XavoZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg prøvde nettopp et GEIl 512 ram brikke som eg kjøpte for et år siden som eg hadde i gamle pcen det skjedde akkurat den samme skjermen slår seg ikke på og maskinen lager pipe lyder...

wtf skal eg gjøre??? er dette et dritt hovedkort eller noe??? virker som ikke noe ram funker

Lenke til kommentar

eg har 4slot som eg kan feste minnebrikkene i og eg har prøvd alt etter fargekombinasjoner grønn og lilla har sotte di rett etterhverandre har tatt grønn og grønn.. lilla og lilla..

ingenting funker

Lenke til kommentar

Xavoz,

Är det 2 st brickor du har? 2 likadana brickor ska fungera i de 2 slots närmast cpu och de två andra slots. Om du provar en bricka i taget i alla slots, och var noga med att brickan går in i spåret ordentligt så ska du nog se att det går fint. Jag har samma kort själv och har märkt att spåren till minnena inte är av bästa kvalitet. Ett par gånger har jag fått samma ljud som dig för att minnena inte satt i ordentligt.

Vilket är partnummret på OCZ brickorna?

Lenke til kommentar

ja eg setter begge 512 OCZ minnene nærmest cpu det vil si at di står i grønn og lilla og eg trykker di godt nedi.

eg har nyeste bios versjon osv til og med di på netshop.no vet ikke hva som er galt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...