loddebolten Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 jeg har denne rammen ..http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=PRL og det ser ut til at den skal ha 2.75v ...i bios på mitt asus a7n8x deluxe viser default 2.6v..er dette skadelig for rammen i så fall..? og hva oppnår jeg ved å sette den opp når alt virker helt stabilt nå..? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 ups...beklager de to prikkene foran adresselinja...! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er ikke sikkert at du oppnår de timingsene som brikkene er solgt for om du ikke kjører dem på 2,75V. Men om du er fornøyd med ytelsen er det ikke noe å stresse med. Høyere spenning fører til høyere varme og lavere levetid (kanskje den går fra 10 til 8 år), mens lavere spenning fører til det motsatte. Lav spenning er altså det beste for komponentene så lenge alt er fjellstabilt. Sjekk forøvrig om du får feil i Memtest86 for å sjekke om alt virkelig er fjellstabilt. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 tusen takk for linken til testen..skal kjøre den snarest..! og ellers et meget saklig svar Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 ser ut til å stemme det du sier om ytelsen ja..bios viser 3-3-3-8 og disse brikkene skal klare 2.5-3-3-3-6 på et amd system tror jeg..på pentium klarer de 2 tallet--kansje jeg prøver sette de opp...liker ikke å røre noe som funker.... er 3-3-3-8 veldig dårlig foresten.? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 For 1024 MB-brikker er det ikke forferdelig dårlig, men, som du sier, så kan de kjøre et lite hakk raskere (selv om dette egentlig har lite å si for ytelsen). Hvis du av en eller annen grunn finner ut at det ikke funker når du setter en lavere CAS, er det bare til å resette CMOS (en jumper på hovedkortet). Det kan også være at du må ha litt mer spenning enn 2,6V for å få det til. 1024 MB-brikker er egentlig ganske tungdrevne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå