futt Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg har et problem! jeg har installert windows xp pro på en maskin. Men mitt mål er at denne samme win xp harddisken skal fungere på flere type maskinvarer (skuffeharddisk). Jeg får selvfølgelig blåskjerm når jeg tar ut hd'en og setter den inn i en annen maskin. På windows 2000 brukte jeg sysprep 1.0, og den la inn og beholdt driverne på alle maskin typene jeg har. Så da kunne jeg sitte på hvilke som helst maskin med denne harddisken. Jeg har forsøkt samme metode med win xp, men sysprep fjerner de driverne som den var på i utgangspunktet og legger til den nye på den den maskinen jeg prøver meg på. Noen ideer??? --- Futt! --- Lenke til kommentar
gremlin60 Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 kan ikkje hjelpe deg men..... bare lurer.... hvorfor vil du ha 1 hardisk til mange maskiner? hvorfor ikkje bare sette alt opp likt på alle maskinene.... winxp har jo den file and settings transfer greine.... hvorfor gjøre ting vanskelig.... Lenke til kommentar
que Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det at du har dette problemet inngår i den "flotte" kopibeskyttelsen til Microsoft. Med gode gamle windows 98 vet jeg at det går an og sette opp samme disken på flere maskiner, og dette ble/blir ofte brukt på en del skoler her i landet (IT-akademiet?) hvor man "bøller" mye med sine egene oppsett av windows. Fordelen er at da vil du alltid ha dine egene programmer og oppsett på hvilken som helst av de mange pcene på skolen. Har en jobb hvor jeg tester masse pc-deler om de funker eller ikke. På test-maskinene mine kan jeg bare glemme å bruke windows xp pga endrer jeg for mye av oppsettet på pcen, f.eks. bytte ut hovedkort for å teste, så må en helt ny windows xp installasjon (eller repair) til før det funker optimalt igjen. [ Denne Melding var redigert av: que på 2002-07-25 00:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå