Gå til innhold

HANSOL 900P ELLER SAMSUNG950PSYNKMASTER

N*E*R*D

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart oppgradere PC-en kjøpe cpu vifte chieftech kabinet overklokke som faen

kjøpe nytt grafikkkort!! radeon 8500

jeg skal kjøpe noe som er verdig et slikT grafikkort

til en overkomelig pris er en gutt på 14 år har ikke

så mye penger helst en skjerm til 2000-3500

1 GHZ T-BIRD AMD mer for penga osv

384MB PC133 SD-RAM BILLIG OG BRA

g-force mx400 suger!snart radeon 8500 fordi det er bra og har fått orden på drivere

30 gb harddisk 7200 rpm 2mb cache western billig og gjør jobben sin cnet netverks kort fordi det kosta 200 kr

[ Denne Melding var redigert av: N*E*R*D på 2001-11-25 04:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

a)

For det første klarer ikke din pc å utnytte Radeon 8500.:razz: Din maskin har ikke kapasitet eller ytelse nok til bruke dette kortet optimalt.

b)For det andre bør anskaffe deg et nytt hovedkort og cpu for dine penger istedenfor å kjøpe ny skjerm.

Helst et hovedkort med VIA DDR chipset.

c) Nvidia er kun det kortet som gir optimal ytelse

d) Sats for Guds skyld på Hansol, denne skjermen veier ingenting og har god Refreshrate i alle oppløsninger.

Nicson

-------------------------------------

Geforce2 GTS 266/380

AMD TBIRD @1,45Ghz

770MB DDR Mosel RAM

160GB IBM/WD harddisk

Asus A7V Hovedkort

Hansol 19" Superflat 920EF

"Only Gaming" -Counter-Strike

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-25 16:10, nicson skrev:

a)

For det første klarer ikke din pc å utnytte Radeon 8500.:razz: Din maskin har ikke kapasitet eller ytelse nok til bruke dette kortet optimalt.

b)For det andre bør anskaffe deg et nytt hovedkort og cpu for dine penger istedenfor å kjøpe ny skjerm.

Helst et hovedkort med VIA DDR chipset.

c) Nvidia er kun det kortet som gir optimal ytelse

d) Sats for Guds skyld på Hansol, denne skjermen veier ingenting og har god Refreshrate i alle oppløsninger.

Nicson

Geforce2 GTS 266/380

AMD TBIRD @1,45Ghz

770MB DDR Mosel RAM

160GB IBM/WD harddisk

Asus A7V Hovedkort

Dette har du tydligvis ikke greie på...

1GHz t-bird er fortsatt overkill til det aller meste og et R8500 vi storkose seg. Overgang til en DDR platform gir i overkant av 10% raskere system til ca 2500,-, ikke mye for pengene det akkurat.

Lenke til kommentar

Emne: HANSOL 900P ELLER SAMSUNG950PSYNKMASTER

Samung syncmaster 950p er testvinner på pcworld (pris/ytelse)

sjekk her :

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,a...159,pg,2,00.asp

:eek: Desuten er ikke Samsung Syncmaster 950p stygg..

har den selv og er imponert over hvor fin den er :grin:

så jeg tror nok du har sett på feil skjerm :?: :lol:

sjekk selv på hjemmesidene:

http://www.samsungmonitor.com/html/product...s/proseries.htm

Har sett og prøvd begge skjermene da 2 av mine kamerater har Hansol 900p ,og jeg vil si att disse 2 skjermene er de beste og skarpeste av 19"...

så uansett hvilken skjerm du velger av disse 2 så får du en meget god 19 tommer :smile:

men som du sikkert har lest har enkelte hatt problemer med hansolen , og dette hendte også med en mine kamerater :sad:

So its upp to U ...

Lenke til kommentar

Nicson for det første ati har fiksa driverne til R8500 og det har bra 2d kvalitet!! DDR minne trenger jeg ikke enda jeg har en 9 år gammel 17 tommer

cpu og nytt hoved kort først trokke det du!!

g-force er dyrt og dårlig en venn av meg har et

voddo 3 som er like bra som en mx kortet mitt syntes jeg da

Lenke til kommentar

Mailman13:

"1GHz t-bird er fortsatt overkill til det aller meste og et R8500 vi storkose seg. Overgang til en DDR platform gir i overkant av 10% raskere system til ca 2500,-, ikke mye for pengene det akkurat"

-Amatør.

Et VIA DDR Chipset hovedkort ligger på ca 50% mer ytelse. Rammen har større kapasitet, større båndbredde, og dobbelt så rask kapasitet til å lagre/loade spill-applikasjoner, Avhengig av hvor mye ram du har.

1Ghz Tbird er ikke noe overkill, men har "grei" kapasitet. Og dette er en 200fsb cpu og motsetning til 266fsb til DDR Chipset.

Hvis du tror Radeon klarer å "Fullt" utnytte dette systemet tar du veldig feil. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-25 23:06, nicson skrev:

Mailman13:

"1GHz t-bird er fortsatt overkill til det aller meste og et R8500 vi storkose seg. Overgang til en DDR platform gir i overkant av 10% raskere system til ca 2500,-, ikke mye for pengene det akkurat"

-Amatør.

Et VIA DDR Chipset hovedkort ligger på ca 50% mer ytelse. Rammen har større kapasitet, større båndbredde, og dobbelt så rask kapasitet til å lagre/loade spill-applikasjoner, Avhengig av hvor mye ram du har.

1Ghz Tbird er ikke noe overkill, men har "grei" kapasitet. Og dette er en 200fsb cpu og motsetning til 266fsb til DDR Chipset.

Hvis du tror Radeon klarer å "Fullt" utnytte dette systemet tar du veldig feil. :razz:

Fortsett å tro det du :smile:

Lenke til kommentar

Mailman13 (13år?)

Fortsett å tro det du :.

Ja, gjør nok det, Jobber tross alt i databutikk.Burde da ha greie på sånt. :razz:

Nicson

Geforce2 GTS 266/380

AMD TBIRD @1,45Ghz

770MB DDR Mosel RAM

160GB IBM/WD harddisk

Asus A7V Hovedkort

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-26 18:14, nicson skrev:

Mailman13 (13år?)

Fortsett å tro det du :.

Ja, gjør nok det, Jobber tross alt i databutikk.Burde da ha greie på sånt. :razz:

Dere andre på forumet må ha meg unnskyldt...

At man jobber i en databutikk er vel strengt tatt ikke noe garanti for kompetanse... de har store hull i kunnskapene sine de også (som demonstrert her).

Ikke sist jeg sjekket ihvertfall :smile: Om en selger hadde prøvd en slik påstand hadde jeg snudd i døren.

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc....html?i=1528&p=1 (Testene var med t-bird 1,4GHz med en 1GHz ville firskjellene vært mindre)

http://www.tweakers.be/nieuws/15234 (på tysk, men det går vel bra... ALI er ikke brukende, men likevel)

De jeg husket i farten (anandtech er nok mest troverdig), hvis du ser bort ifra de syntetiske minnetestene ligger sdr-systemene 10-15% bak de raskeste ddr løsningene. Hvor du har hørt 50% måtte gudene vite, det har ingeting med virkeligheten å gjøre ihvertfall. (Kanskje hørt det fra en konsulent på salgskurs?)

Lenke til kommentar

Her selv en likom shit 19" og jeg tror at skjermkortet har MYE å si hvordan det ser ut på skjermen (Logisk?? tror det ja). Har radeon VIVO på min ksjerm og rekorden er 17 timer i strekk (prosjektinnlevering på skolen) uten å ha helt drepte øyne. Har ikke helt trua på at jeg ville klart like mange timer med geforce mc kort nei.

Altså:

En dårlig skjerm med et gerforce 2mx vil se ut som en utedass sammenlignet med en koblet på radeon8500.

Et kort med god 2d forbedrer en billig skjerm slik at den blir bra.

Andre som er enige...

Liker han ikke den han kjøper, så kan han alltids sende den tilbake da innen 14 dager.

Lenke til kommentar

Nerden, mens de andre krangler om hva slags ytelse forskjell det er mellom ddr og sdr, så kan jeg jo hjelpe deg litt.

Hansol skjermene er ok, har selv en akmmerat som har en, skjerm bildet hans rister.

Samsung har jeg bare hørt godt om, så jeg ville muligens gitt litt extra for en samsung skjerm.

En annen løsning måtte jp være å gå ned to tommer, da kan du i tilleg velge blant mange bedre skjermer med nesten samme pris, en Sonny G200 er en sabla god skjerm, pluss at en Trintroni skjerm er noe av det abselutt beste du kan sette dine øyne på.

Selv har jeg en Compq 17" som er helt ok, men skulle så gjærne hatt noe bedre, med tanke på at det sitter et ill-sint GeForce i maskina mi.

Lenke til kommentar

Ser det er mye sterke meninger ut å går..

Kan bare prate ut fra erfaring at har mye med hvilken kombinasjon av pc-utstyr man har... Selv fikk jeg et vannvittig hopp i "bruker ytelse", ikke benchmark!, når jeg gikk over fra win98se til win2k/SP2... Virket som win2k greide å utnytte maskinkrafta bedre! Kombinasjonen av Athlon 1.4, 512Mb CAS2 ram og Raid-0, funker FETT! Har den del kompiser som har veldig lik hardware som meg, men ser tydelige forskjeller!

Fikk en ny Sony G420 i går, kan ikke si annet enn..GANSKE FET! DOG, Gainward GF2mx400 kortet yter ikke rettferdig mot Sony'n... Skal vente til nyttårstider, da har kanskje Ati driver gutta fått ut finger'n...

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...