Gå til innhold

Forslag til lakk?

Anbefalte innlegg

Okey...har tenkt en stund på å lage et kabinett i tre.....så no har eg bestemt meg.

Prosjektet begynner 23 juni, det har ikkje fått noe navn enda...

Det eg lurer på er:

*kor eg skal kjøpe lakk, og ka lakk.

*hvor mye lakk eg trenger, eventuelt sparkel og grunning.

Har hørt rykter om at det er Europtis sinn lakk er god (kremtkremt) stemmer det?

takk for forslag og andre innspill :D

PS: komm gjerne med forslag til lakk og eventuell belysning, og "nødvendige" ting til kabinettet.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lakk kan kjøpes på:

Biltema, torsov, clas, jernia(og lignende), europris pluss en haug til.

Til ett helt kabinett må du regne med 2-3bokser grunning, 4-5bokser med lakk og 1-2 bokser klarlakk. Jeg er ganske nøye så bruker ofte litt mer lakk enn de fleste. Lakkmerker er veldig forskjellige og burde derfor ikke blandes, feks en type farge og en annen type klarlakk. Malingene reagerer og kan skape bobler og andre ting du ikke vil ha.

Europrislakken er grei nok den, til å koste 30kr boksen er den veldig bra hvis du tar deg god nok tid til grunnarbeidet. Gjelder egentlig alle typer lakk. Legg boksen i varmt vann før du rister den, da løser lakken seg bedre opp.

Capene/dysene på sprayflaskene man kjøper er heller ikke de beste, men det er lite å gjøre med det hvis man ikke drar å kjøper lakksprøyte eller profesjonelle caper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...