Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) OK... Så tingen er at pcn min lukter skikkelig ekkelt. Lurer på om noen veit om noe som lukter skikkelig godt som jeg kan putte inni pcn eller henge uttafor PSU vifta.. Tenkte litt på Wunderbaum (staving?) men det finns vell bedre alternativer? Takk for seriøse svar.. Endret 17. juni 2005 av Hanrek Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hva med slike duftspredere som brukes i biler som bla. festes fremfor viftene (innvendig, der det kommer kald og varm luft ut). Finnes jo også sånne som ikke er avhengige av å ha en vifte for at det likevell skal lukte godt. De har vell slike på bilextra, biltema, sikkert clas ohlson og bensinstasjoner. Da bare fester du det fremfor f.eks. en vifte i kabinettet ditt. Ikke cpu-viften da, men Den bør jo heller ikke blokkere viftene da. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hadde muligens prøvd å finne ut hva som lukter.. kan høres ut som en sprengt kondensator eller noe. Lenke til kommentar
Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) 90% sikkert at lukta kommer fra powersuplyet. en ting med den (mist 500W) er at det lager en ganske høy surrelyd når jeg har skrudd av pcn. Er dette normalt? Sprengt kondensator? hæ? er ikke så god på sånnt. Er det noe jeg kan fikse? Eller hvordan finner jeg ut om noe er sprengt? Pcn reeboota i stad da jeg alt+sift ut av cs og kan være litt ustabil en gang iblandt.. Bluescreen med dumbing physical memory saker har jeg fått et par ganger. pcn er et par uker gammel. Har det noe med sprengte kondensatorer å gjøre? Dette var litt off topic men orker ikke lage ny tråd.. Endret 17. juni 2005 av Hanrek Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 du kan kjøpe sånn glade greie, har du ikke sett på TV, sånne greier du trykker på "så dufter det blomster i hele romet" GL Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kjøp sånn 28 dagers Xit boks som du setter i bunnen på kabbis. De bruker sånt på toalett blant annet Lenke til kommentar
Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Vill ikke ha blomster lukt da, tror ikke Glade er helt tingen Xit boks til og ha i do? Tja.. Må ikke den få vann over seg for å avskille sånn farge som lukter ? Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 *host*dusj....*host* Beklager nå var jeg veldig barnslig og off topic Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Gjør det eneste rette - bytt strømforsyninga. Lever inn på garanti, og få ny, that is. Hvor fjøslukta kommer fra aner jeg ikke, men strømforsyninger skal normal blåse ut varm luft med et hint av elektronikk og det som ellers måtte befinne seg i kabinettet. Lenke til kommentar
Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Det er en stor 120mm vifte som står å blåser rett opp i kabinett taket.. Fordi ellers står den feil vei å sender varmluft utover Cpun.. jeg kjenner nesten ikke no luft som kommer ut av psun bak. Ja får vell levere den inn å få ny. Om en Liten stund. lan i morra Endret 17. juni 2005 av Hanrek Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er nok svidd støv og kanskje en gåen komponent (som nevnt meget mulig en kondensator som lekker og lager drittlukt) Du burde sjekke hele PC'n for svidde komponenter, det gamle hovedkortet mitt luktet svidd fisk, det var noen timer før det sluttet å virke og hovedkort strømkontakten ble svart Vanskelig å finne noe som er effektivt mot sånn lukt så bruk heller wunderbaum pengene på nye PC deler som må byttes Lenke til kommentar
Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Og en liten ting, skal PSU lage lyd når jeg har skrud av pcn? powerswichen står selfølgelig på. Lyden blir borte da den er skrudd av helt. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kommer litt ann på hvilken lyd det er da, hvis det er viftene som fortsetter å gå noen sekunder så skal det sikkert være sånn, det er noen som fortsetter å kjøle til en viss temp. Lenke til kommentar
Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 ALså det er en rar sånn "strømm" lyd. hmm. Tzzzzzzzzz lyd ikke sant. Lyden er høy nokk ti at jeg hører den 3-4 m unna om det er helt stille og jeg vill høre den. Håper det skal være sånn.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Neppe, prøv å få lånt en annen PSU å se om det lukter fremdeles, hørtes ikke bra ut... Lenke til kommentar
Hanrek Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 prøver det etter i morra eller no. Håper bare en 200W? hodler.. Tar fra min trofaste p3 med ødelagt skjermkort Mamma klikka med tanga da hu skulle hjelpe meg å sette på nye vifta.. jaja Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Mamma klikka med tanga da hu skulle hjelpe meg å sette på nye vifta.. jaja edit: å tang...doh, tenkte litt i andre baner jeg...derfor jeg ble forvirra Endret 17. juni 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 En ny strømforsyning koster ikke mye. 2-300 kr for en 400W PSU..kjøp ny Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Summelyden kommer fra spolene i psuen, men de skal ikke høres godt 3-4 meter unna pcen. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det er en stor 120mm vifte som står å blåser rett opp i kabinett taket.. Fordi ellers står den feil vei å sender varmluft utover Cpun.. jeg kjenner nesten ikke no luft som kommer ut av psun bak. Ja får vell levere den inn å få ny. Om en Liten stund. lan i morra Du har montert PSU opp-ned. Den store 120mm vifta SKAL være rett over CPU fordi den blåser IKKE varm luft over CPU slik du forklarer, men den trekker luften fra kabinettet (CPU) deretter inn i PSU og ut bak. Slik du har montert den nå så får ikke PSU nok luft, og dermed har du sannsynligvis overopphetet den, og en kondensator har sprengt, derav møkklukta. Kjøp ny PSU og monter den riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå