Gå til innhold

Pcn lukter svette og kumøkk :\

Anbefalte innlegg

OK... Så tingen er at pcn min lukter skikkelig ekkelt. :ermm:

Lurer på om noen veit om noe som lukter skikkelig godt som jeg kan putte inni pcn eller henge uttafor PSU vifta..

Tenkte litt på Wunderbaum (staving?) men det finns vell bedre alternativer?

Takk for seriøse svar.. :yes:

Endret av Hanrek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med slike duftspredere som brukes i biler som bla. festes fremfor viftene (innvendig, der det kommer kald og varm luft ut). Finnes jo også sånne som ikke er avhengige av å ha en vifte for at det likevell skal lukte godt. De har vell slike på bilextra, biltema, sikkert clas ohlson og bensinstasjoner. Da bare fester du det fremfor f.eks. en vifte i kabinettet ditt. Ikke cpu-viften da, men :p

Den bør jo heller ikke blokkere viftene da.

Lenke til kommentar

90% sikkert at lukta kommer fra powersuplyet.

en ting med den (mist 500W) er at det lager en ganske høy surrelyd når jeg har skrudd av pcn. Er dette normalt?

Sprengt kondensator? hæ? :p er ikke så god på sånnt. Er det noe jeg kan fikse? Eller hvordan finner jeg ut om noe er sprengt?

Pcn reeboota i stad da jeg alt+sift ut av cs og kan være litt ustabil en gang iblandt.. Bluescreen med dumbing physical memory saker har jeg fått et par ganger. pcn er et par uker gammel. Har det noe med sprengte kondensatorer å gjøre?

Dette var litt off topic men orker ikke lage ny tråd..

Endret av Hanrek
Lenke til kommentar

Gjør det eneste rette - bytt strømforsyninga.

Lever inn på garanti, og få ny, that is. Hvor fjøslukta kommer fra aner jeg ikke, men strømforsyninger skal normal blåse ut varm luft med et hint av elektronikk og det som ellers måtte befinne seg i kabinettet.

Lenke til kommentar

Det er en stor 120mm vifte som står å blåser rett opp i kabinett taket.. Fordi ellers står den feil vei å sender varmluft utover Cpun..

jeg kjenner nesten ikke no luft som kommer ut av psun bak.

Ja får vell levere den inn å få ny. Om en Liten stund. lan i morra :p

Endret av Hanrek
Lenke til kommentar

Det er nok svidd støv og kanskje en gåen komponent (som nevnt meget mulig en kondensator som lekker og lager drittlukt) Du burde sjekke hele PC'n for svidde komponenter, det gamle hovedkortet mitt luktet svidd fisk, det var noen timer før det sluttet å virke og hovedkort strømkontakten ble svart :roll:

Vanskelig å finne noe som er effektivt mot sånn lukt så bruk heller wunderbaum pengene på nye PC deler som må byttes

Lenke til kommentar
Det er en stor 120mm vifte som står å blåser rett opp i kabinett taket.. Fordi ellers står den feil vei å sender varmluft utover Cpun..

jeg kjenner nesten ikke no luft som kommer ut av psun bak.

Ja får vell levere den inn å få ny. Om en Liten stund. lan i morra :p

Du har montert PSU opp-ned. Den store 120mm vifta SKAL være rett over CPU fordi den blåser IKKE varm luft over CPU slik du forklarer, men den trekker luften fra kabinettet (CPU) deretter inn i PSU og ut bak.

Slik du har montert den nå så får ikke PSU nok luft, og dermed har du sannsynligvis overopphetet den, og en kondensator har sprengt, derav møkklukta.

Kjøp ny PSU og monter den riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...