gxi Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg søkte en del på nettet etter informasjon om disse tilkoblingene på Zalman sin GPU-løsning. Jeg fant ut at disse var vel for 9mm slange, mens jeg har 9,5mm.. går dette? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det kan gå, men ideelt sett bør slangen ha en innerdiameter noe mindre enn nippelens ytterdiameter. Da får du et riktig press mellom slange og nippel, som garanterer mot lekkasje. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Hva om jeg legger teflontape rundt og setter en strips kraftig på.. vil det holde? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 bruk heller slangeklemmer! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Slangeklemmer er ikke bestandig å anbefale, spesielt når dimensjonene blir såpass små. En slangeklemme er tross alt ganske stiv, og vil sjelden eller aldri forme seg godt nok rundt en myk PVC(?)-slange, uten å delvis ødelegge denne. Av den grunn ville jeg heller valgt strips, eller de nylonvariantene av slangeklemmer som også er tilgjengelige. Teflontape er vel og bra, til sitt bruk. Da snakker vi først og fremst om tetning av gjenger. Som "tettemiddel" i en slik sammenheng, ville jeg i alle fall vært forsiktig, og aller helst unngått det. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 du har helt klart mer peil en meg, så hør på det skrue sier Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Med andre ord.. jeg burde heller satse på dette? http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...D7-D4B7493765CE .. for å kjøle ned nVidia 6600. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Ser at du har litt samme problem som meg. Etter det jeg har klart å finne av tester og lignende kjøler ikke ZM GWB1 nok for mitt Geforce 6800 GT i hvert fall, og jeg gikk for en annen blokk som nevnt her. Siden jeg har Resorator1, må jeg altså derfor bruke en litt ukonvensjonell løsning med skjøting av slanger. Smører meg med tålmodighet sånn ca en gang i halvtimen Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Tror i vertfall ikke jeg får problemer med noe som ikke kjøler godt nok.. ligger på ca. 30-35 grader med viften, og den saken lager nesten ikke varme i det hele tatt. "Memory" er dessuten varmere enn selve GPUen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå