Gå til innhold

Hvilket merke DDR-RAM????

Knugo

Anbefalte innlegg

Det finnes jo en drøss med forskjellige merker RAM!!!

Apacer, Crucial, Twinmos, Standard osv osv osv...Hva anbefales? Og er det noen stor forskjell på merkene??

Jeg skal ha 512MB DDR-DIMM pc2700 for pc-333.

Men hvilket merke skal jeg kjøpe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at jeg aldri overklokker, har jeg 2x512MB "noname" aller hva den nå enn heter RAM.

Aldri hatt noe problemer noensinne med RAM, og maskinen henger seg aldri =)

jeg bruker pcen til mere enn irc, surfing og winamp ja=)

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør, så hold deg til merke-RAM. Jeg kjøpte "standard" RAM-brikke (også kalt bambus-RAM) fra Komplett i vinter, det ble bare krøll og frustrasjon. Har svært gode erfaringer med Apacer. Har overklokket litt og brikkene jeg har i (512+256) ser ikke ut til å ha problemer med dette!

Lenke til kommentar

Corsair er til og anbefale! Skal du ha det beste av det beste så er det Corsair XMS som gjelder. Det er jo dritt dyrt da for litt minne. Samsung skal visst være veldig bra til overklokking har jeg hørt.

corsair3s.jpg

Det er lekkerbisken min det! Får nesten lyst til å tygge på den :???:

corsair4s.jpg

Som du ser får du med påmontert heatspreader, som er litt kjekt og ha.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-23 12:06, MrA| skrev:

Corsair er til og anbefale! Skal du ha det beste av det beste så er det Corsair XMS som gjelder. Det er jo dritt dyrt da for litt minne. Samsung skal visst være veldig bra til overklokking har jeg hørt.

Er interresert i slik ram når jeg bytter hovedkort snart så da kan du vel fortelle meg hvor jeg og de andre her kan bestille denne vidunderlige brikken?

:smile: :smile:

Lenke til kommentar

digg den , med cas 2

er den jeg har tenkt å kjøpe selv, men jeg vet ikke om jeg skal ha 2700 eller 3000 , og om jeg skal ha en 512 brikke eller 2*256 ?

men en verdig utfordrer er jo som sakt samsung - lager ikke de støvsugere også??

btw - vilket hovedkort vil passe veldig bra til dette med en P4 2,0 gh (533)

Den menneskelige hjerne fungerer

ikke raskere enn de tregeste hjernecellene, regelmessig inntak av alkohol hjelper til med å fjerne de svakere hjernecellene, som igjen gjør at hjernen blir et raskere og mer effektivt organ.

[ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-07-23 13:12 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-07-23 12:55, Lone*Desert-Fish skrev:

Den 2002-07-23 12:06, MrA| skrev:

Quote:

Er interresert i slik ram når jeg bytter hovedkort snart så da kan du vel fortelle meg hvor jeg og de andre her kan bestille denne vidunderlige brikken?

:smile: :smile:

http://www.quad.no . But beware of the price :wink:!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...