Wolverin Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 En kompis av meg har en siemens pc med en pentium III 600mhz cpu av typen slot 1. Nå er kjøleren dårlig i utgangspunktet på den pcen, og i den siste tiden er viften også begynt å sakke helt ut. Det er derfor hans ønske å bytte ut hele kjøleren med en bedre og ny kjøler. Jeg har null peiling på slot 1 pentium III. Hvordan er disse bygget opp? Vil en hvilken som helst kjøler av typen slot 1 passe på denne, eller er det variasjoner slik at montering bare vil fungere på enkelte typer? Microplex har en del slot 1 kjølere Vil disse passe? Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 For å si det slik så ville jeg ha anbefalt å kjøpe alt nytt. En datamaskins levealder er beregnet til 3 år maks 5. Etter dette er det bare søppel som bare gjør vondt verre Men om han absolutt har lyst på ny kjøler vil jeg anbefale å bare skaffe vifta ny, kjøleren er sikkert god nok den om en får tak i skikkelig vifte. Ved denne operasjonen burde han kanskje rense kjøleren, da den antagligvis har samlet støv en stund Lykke til Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har ment at han burde bytte ut, men han bruker maskinen bare til å surfe på internett, og han vil ikke bytte ut hele. Greit nok det. Vifte ja, problemet er at på den han har så er det ikke mulig å løsne bare viften. Det er ikke skruver, det er klinket (plastikk da) fast. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hm, ok. Ingen muligheter for at en bare kan ta av plasten? Jeg har desverre ingen kjennskap til slot 1 kjølere så kan desverre ikke hjelpe :S Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 hm, ok. Ingen muligheter for at en bare kan ta av plasten? Jeg har desverre ingen kjennskap til slot 1 kjølere så kan desverre ikke hjelpe :S Nei, tar man av plasten så løsner både kjøleren og viften fra "kortet" som cpu er festet til, og dette er en slik løsning at tar man de av så får man dem ikke på igjen. Det er derfor jeg må vite om jeg kan erstatte det med noe som vil passe, ellers ødelegger jeg slik at pcen ikke kan brukes. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 dere må borre ut di plast pluggene. har samme system på en P3 her i huset. bruk en 3mm eller 3.5mm bår så driller du vekk di plast pluggene å erstatter di med vanlige skruer. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 dere må borre ut di plast pluggene. har samme system på en P3 her i huset. bruk en 3mm eller 3.5mm bår så driller du vekk di plast pluggene å erstatter di med vanlige skruer. Såpass ja. Borre ut, tenkte det holdt å "knekke" dem av med en tang jeg. Hvilken kjøler bruker du på din da? Er det fire festepunkt på din også, som i et rektangel (hjørner)? Er vel en S.E.C.C.2 den P III 600mhz, er den ikke? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Er vel en S.E.C.C.2 den P III 600mhz, er den ikke? Jo, hvis det er den under: - og den hos Microplex passer bra - ikke verst at de har sånt inne fremdeles NB! Hvis du kjøper den, husk å få med litt kjølepasta f.eks. Arctic Ceramique 2,5 gram Endret 11. juli 2005 av Zink Lenke til kommentar
Borf Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Eg anbefaler deg å ta av vifta og alle den plasten som vifta henger fast i. Altså berre kjøyre med kjøleribbe. For dei cpuene der blir ikkje så varme. Eg har sjølv ein pc med P3 500@560 som eg kjøyrer uten vifte, heilt uten problem. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 til å få av vifta ville jeg brukt dremel... Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Jeg fikk tak i en billig vifte fra ebay auksjon, og den passet perfekt. Den har bare 12db støyutslipp, så det gikk veldig fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå