kremt Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvordan fungerer det middelet der, må du lakke over etter du har hatt det på eller? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Fungerte faktisk ganske bra =) Mesteparten av den brune rusta forsvant, og frem i lyset kom gammelt sort/blankt metall =) God følelse. Merka at det kanskje var en fordel å pusse litt før man smurte på guffa, da tok den bort endel mer av rusta. Kom bedre til sikkert. Ellers må man vaske den av etter en viss tid. Maks 2 timer, siden den kan etse seg videre, og det vil vi jo ikke =) Etter det igjen er det jo da en fordel å smøre på noe annet, kanskje hammerite? Som hindrer ny rust senere, og så senere lakke over eller noe liknende. Ellers blir du jo stående der med en sort/blank flekk der rusta var før. Er redd for at den har satt seg litt i lakken rett ved siden av den ene rustflekkken, jeg var dum nok til å bomme litt. Og det var ikke noe særlig tror jeg. Men jeg skal uansett pusse litt der og lakke senere, så det går br afor min del. Nå er neste del av planen å sparkle litt, har akkurat vasket over bilen, så vi får la den tørke litt =) Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Sånn da har vi satt på 90 bakfangeren etter litt rustmekking. Ble litt merkelig og bedre på en gang. Jeg synes det virker som om den står litt for langt _ut_ bak liksom... humm... Tenkte de passet rett på jeg. Også er jeg usikker på om jeg skal lakke hele eller bare det lakkerte partiet... Edit : Må nesten legge til et bilde av orginalen igjen også.. Endret 18. juni 2006 av snoemann Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Syns ikke du trenger lakk på denne jeg, men en liter bumper care vil nok gjøre susen Siden bilen er ganske mørk så har det ikke så mye og si med ulakk fangere egentlig.... Og en ting til, viskeren MÅ vekk Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Det er dessverre grønnfarge nederst på fangerne, kommer ikke så godt frem på bildene, så forstår bildebedrageriet. Og jeg føler at det grønne kræsjer litt med min gråfarge. HELT ENIG =) Viskeren skal vekk Noen god ide for hvordan å gjøre det enkelt og pent? EDIT : Og forresten så kjøpte jeg inn bumper care igår HElt enig i den også Endret 18. juni 2006 av snoemann Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Helt riktig, viskeren må vekk. Det gjelder også d klisteret Den nye fangeren så faktisk ikke bare litt bedre ut, men helt enormt Når det gjelder den viskeren så er det ingen lette løsninger for å få det fint til. Hvis du tar den av må du nesten tette hullet med sparkel e.l. å lakkere utenpå. Ikke noe "big deal" egentli, hvis du er dreven til det. Jeg ville også ha tatt vekk de andre "Volkswagen" og "Golf" merket i samme slengen. Å den bakfangeren bør være samme farge som bilen for å få det penest. Men, det er bare mine meninger. MVH. Frolaz Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Okej ja takk skal du ha Frolaz. Du tenker på bremselyset i bakruta når du sier "klisteret"? Har tenkt på å ta det bort ja... det er lov og slikt? Sparkle der skal jeg nok få greit til. =) Kanskje jeg skal gjøre det nå en kommende dag, er jo ikke noe stress egentlig, nå som jeg har fått litt trening i å sparkle rust Bakfangeren tenkte jeg å lakkere ja, men du mener å lakke hele fangeren i samme farge som bilen eller bare den lakkerte delen? Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 bare lakkert det området ikke hele.. da kan du få fint til å lakke med boks Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Kan jo alltids tette viskerhullet med en gummi-propp da Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Skulle nok hatt råd fra noen som har lakkert den biten tidligere så jeg hadde funnet ut hvor mye lakk som går med. =) Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Bilen min er levert inn til lakkering, men der tok de iallefall og lakkerte hele bakfangeren... Slik: Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Mye ga du for dette? Jeg har blitt i tvil om hva jeg skal gjøre, enten så må jeg lakkere hele front og bakfanger, og så også lakkere sidelistene, eller ta dem av og tette hulla. ELLER så må jeg kun lakkere de lakkerte partiene... dette var vanskelig... Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Vet ikke prisen hvis du kun lakkerer litt av bilen, men.. Det er jo rimrlig dyrt. Så du kan jo prøve selv først. Det ville jeg gjort. Og så kan du levere inn, hvis det blir skikkeli "sjabbi". Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Det jeg tenkte, men hittil så er prisen jeg har fått oppgitt for spraybokser den samme som pris hos lakkerer... =) Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det hadde jeg valg hverfall... Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Ikke vær i tvil en gang. Du må levere inn.. Så slipper du at det ikke blir 100% Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Så er spørsmålet. Hvor mye skal jeg lakkere? Skal jeg lakkere HELE fangeren eller bare lakkert område? Hva liker dere best f.eks.? Jeg klarer ikke å velge mellom to goder her tror jeg. Hvis jeg skal lakkere kun lakkert parti, tenkte jeg å sette på hjulbreddere av vanlig gti slag slik at det blir en slags sort plastlist som går rundt hele bilen. Hvis jeg evnt. skal lakkere hele fangeren, så må jeg vel da kanskje droppe å sette på gti bredderne, og heller lakkere fangerne og listene. Eller burde jeg ta av listene og sparkle hullene også? Meninger? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Kan noen gi meg et tips om en bra netthandel bortsett fra norskbildelesenter og autospar ?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) http://www.mobilsentrum.no http://www.veng.no http://www.maxam-tuning.com Endret 22. juni 2006 av kremt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå