Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min 86' VW Golf II, Solgt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerte faktisk ganske bra =)

Mesteparten av den brune rusta forsvant, og frem i lyset kom gammelt sort/blankt metall =) God følelse. Merka at det kanskje var en fordel å pusse litt før man smurte på guffa, da tok den bort endel mer av rusta. Kom bedre til sikkert. Ellers må man vaske den av etter en viss tid. Maks 2 timer, siden den kan etse seg videre, og det vil vi jo ikke =)

Etter det igjen er det jo da en fordel å smøre på noe annet, kanskje hammerite? Som hindrer ny rust senere, og så senere lakke over eller noe liknende. Ellers blir du jo stående der med en sort/blank flekk der rusta var før.

Er redd for at den har satt seg litt i lakken rett ved siden av den ene rustflekkken, jeg var dum nok til å bomme litt. Og det var ikke noe særlig tror jeg. Men jeg skal uansett pusse litt der og lakke senere, så det går br afor min del.

Nå er neste del av planen å sparkle litt, har akkurat vasket over bilen, så vi får la den tørke litt =)

Lenke til kommentar

Sånn da har vi satt på 90 bakfangeren etter litt rustmekking.

Ble litt merkelig og bedre på en gang. Jeg synes det virker som om den står litt for langt _ut_ bak liksom... humm... Tenkte de passet rett på jeg.

Også er jeg usikker på om jeg skal lakke hele eller bare det lakkerte partiet...

PICT0272-1.jpg

PICT0273-1.jpg

PICT0274-1.jpg

Edit : Må nesten legge til et bilde av orginalen igjen også..

Bak20mindre.jpg

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Det er dessverre grønnfarge nederst på fangerne, kommer ikke så godt frem på bildene, så forstår bildebedrageriet. Og jeg føler at det grønne kræsjer litt med min gråfarge.

HELT ENIG =) Viskeren skal vekk ;) Noen god ide for hvordan å gjøre det enkelt og pent?

EDIT : Og forresten så kjøpte jeg inn bumper care igår ;) HElt enig i den også

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Helt riktig, viskeren må vekk. Det gjelder også d klisteret ;) Den nye fangeren så faktisk ikke bare litt bedre ut, men helt enormt :cool: Når det gjelder den viskeren så er det ingen lette løsninger for å få det fint til. Hvis du tar den av må du nesten tette hullet med sparkel e.l. å lakkere utenpå. Ikke noe "big deal" egentli, hvis du er dreven til det. Jeg ville også ha tatt vekk de andre "Volkswagen" og "Golf" merket i samme slengen. Å den bakfangeren bør være samme farge som bilen for å få det penest. Men, det er bare mine meninger.

MVH. Frolaz

Lenke til kommentar

Okej ja takk skal du ha Frolaz.

Du tenker på bremselyset i bakruta når du sier "klisteret"?

Har tenkt på å ta det bort ja... det er lov og slikt? ;)

Sparkle der skal jeg nok få greit til. =) Kanskje jeg skal gjøre det nå en kommende dag, er jo ikke noe stress egentlig, nå som jeg har fått litt trening i å sparkle rust ;)

Bakfangeren tenkte jeg å lakkere ja, men du mener å lakke hele fangeren i samme farge som bilen eller bare den lakkerte delen?

Lenke til kommentar

Mye ga du for dette?

Jeg har blitt i tvil om hva jeg skal gjøre, enten så må jeg lakkere hele front og bakfanger, og så også lakkere sidelistene, eller ta dem av og tette hulla.

ELLER så må jeg kun lakkere de lakkerte partiene... dette var vanskelig...

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet. Hvor mye skal jeg lakkere? Skal jeg lakkere HELE fangeren eller bare lakkert område? Hva liker dere best f.eks.? Jeg klarer ikke å velge mellom to goder her tror jeg. Hvis jeg skal lakkere kun lakkert parti, tenkte jeg å sette på hjulbreddere av vanlig gti slag slik at det blir en slags sort plastlist som går rundt hele bilen. Hvis jeg evnt. skal lakkere hele fangeren, så må jeg vel da kanskje droppe å sette på gti bredderne, og heller lakkere fangerne og listene. Eller burde jeg ta av listene og sparkle hullene også?

Meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...