Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min 86' VW Golf II, Solgt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vel, nå har til slutt grill listen kommet i posten. Det fulgte med TüV godkjenning og slikt, er det virkelig nødvendig?? Må jeg vise den for å få den godkjent? Den ser kanskje litt overdreven ut på bildet, men er ikke ordentlig innunder, så den blir litt "mindre" når den er ferdig montert.

post-58908-1162717817_thumb.jpg

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Aha, takk for det, da legger jeg den i bilen =)

Den kostet hmm 600 kroner tror jeg det var? Hos www.tuning.no

Har ikke montert den enda :D Men neida, skal bare være å skru den ned i grillen, I THINK =) Hos meg sitter grillen litt løst i hjørnene, så jeg må se det an litt, kanskje jeg må improvisere... dunno yet

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Jippi! Noen har brudt seg inn i bilen min og stjålet sub-wooferen OG hattehylla med høyttalere i. GLEDESHYL. Dette var en god overraskelse.

Så lykkelig jeg også blir da jeg går til politiet og de ikke har ressurser utover å mistenke megselv for å ha gjort det. Ja riktig, som om jeg ville stjele min egen sub-woofer uten å ha tyveri forsikring!

Og jada, det hadde jo helt klart vært fornuftig med tyveriforsikring når egenandelen er på 4000 kroner! GO gjensidige! GO tyver! Kanskje jeg skal begynne å stjele selv. Det er jo ikke akkurat som om de tok fingeravtrykk av bilen min. Endog det burde vært såre enkelt iom. at jeg har skinn interiør!

Pokker!

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er for lett å åpne bagasjerommet uten nøkkel... Fjerne alt på bagasjeluka, tett igjen og få en fin bak.. Flytt skilt ned på bakfanger og mekk din egen åpner til bagasjerommet innenfra.. =P Vet det ikke er et enkelt prosjekt.. Meget pent med en helt flat dør til bagasjerom... Finnes bilde på nettet, men orker ikke spore det opp...

:tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sånn, da var den dårligste jula ever overstått. Familie ting kan være utrollig kjipt. Menmen over til bil ting...

Har ihvertfall gått til innkjøp av nytt anlegg =) Kjøpte 2 stk 6x9 tommere til 198 kroner på svinesund =) Fuktskadet eske osv. Nicama, spilte relativt likt mine gamle GAS som de heldige tyvene nå er i besittelse av.

Kjøpte en brukt pakke av en eller annen kar bestående av 2 stk Rockford Fosgate 6x9"'ere + 1stk 150S Rockford Fosgate Punch forsterker + 1 stk 12" Rockford Fosgate Punch sub med kasse. Kasse virker litt skranglete og er litt for høy for Golfen min. PLanen er uansett å sette 12"'eren i den først og begynne å bygge kasse fra scrach senere... RF 6x9"'erne var det riktignok noe galt med, så de blir ikke tatt i bruk. Prisen på pakken var allikevel så god at jeg ikke gidder å klage til han...

Får bare for GUDS SKYLD håpe at ting ikke blir stjålet igjen, JEG HAR IKKE TYVERIFORSIKRING! (Håper de leser den og ikke gidder å ta akkurat mitt) (Bra de ikke vet jeg har skaffet meg fet alarm som knipser mms bilde =)

Har gått til anskaffelse av ny hattehylle også, og ikveld er det utskjæring for 6x9"'erne som står på planen =) Ellers har jeg fått sveiset igjen hullet i gulvet ved passasjersetet, viste seg å være endel rust akkurat der så ble sveiset på en god bit fersk karosseriplate og tettet ekstra i kantene med sikaflex, grunning og tectyl =)

DSC01301-1.jpg

Slik var det, tatt med mobil, tror man kan skimte rust og hulla i kanten der såvidt, uansett så glemte jeg å ta bilde i etterkant! DOH! Men det blei skikkelig bra iallefall! =) Da slipper jeg å tenke på at den rusta skal fortsette å spre seg...

Legger ved et bilde av helga's tur til trysil også, digg med militær sokker =)

DSC01302.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Oppdatering :

Siden sist jeg skrev her har jeg byttet :

Tannstang

Travers

Ytre endeledd

Sveiset noe rust ved bensintankfestet

Fikset på svetting av bremsevæske

Byttet frontvindu

Montert elektrisk baklukeåpner =)

Fått den gjennom eu kontroll, så nå er den eu godkjent til Februar 2009 =) Det er ganske behagelig =)

Ellers er det ikke mye som har skjedd i det siste... bilen ruller og går som alltid =) Driver og knoter litt med det ene blinklyset, må få tak i ny "innsats" den som pæra sitter festet i... gamle har gått i stykker.

Lenke til kommentar

Den elektriske baklukeåpneren har gått istykker ://

Har mailet csi as, eller tuning.no om retur så får vi se hva som skjer.

sliten etter mye knoting nå hehe, og imorra kommer ny lyspæreholder til det ene blinklyset, klarte å tråkke på den gamle. Så blir vel ikke fredelig imorra heller :p

Har ihvertfall fått koblet opp Rockford Fosgate forsterkeren min bak, deilig med stereolyd bak i bilen igjen =) Men den ene 3,5"'eren min foran måtte selvsagt ryke for et par dager siden. Må til Svinesund og kreve retur i juni. At ting skal ryke hele tiden altså... endeløst slit...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...