Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen prøvd Audi A8?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd 2006-modellen, men vi har en 1998 2,5 TDi Quattro stående i garasjen (har vel egentlig ikke kjørt den heller, bare sittet på).

Det er en skikkelig TOPP langturbil med:

- Dype, deilige og myke seter (skinn)

- Good plass i baksetet (i er tre gutter i tenårene og har god plass)

- Setene i baksetet er også deilige

- Meget konfortabelt oppheng som gjør kjøreturen til en drøm på fløyelspute

- Godt med kraft (samt automatkasse (litt dumt når jeg skal øvekjøre :p ))

- Masse plass i bagasjerommet

- Genialt klimaanlegg som skaper et perfekt klima i bilen, og har en haug av muligheter (som fungerer)

- Musikkanlegget låter bra og har god både dynamikk og detaljgjengivelse (samt mange innstilllingsmuligheter)

Konklusjon: Det er altså en stor og veldig konfortabel bil som er ypperlig på langreiser (kjørte Bergen - Røros uten stopp i vinter), ser fin og elegant ut, og har nok krefter til både forbikjøring og aggressiv kjøring.

I byen er den ikke fullt så god grunnet sin lange lengde, der er en VW Golf mye bedre.

På fjellet har den også god fremkommelighet (kan ikke huske at vi har kjørt oss fast før). (hadde bare et lite nestenuhell på ekstremt føre (speilglatt is, overvann og godt med helling (bakke)) på en parkeringsplass)

Service og reparasjoner er godt over snittet dyrt, men siden dere har råd til selve bilen, har dere nok råd til det også.

Lurer du på noe, så bare spør. :)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Koster vel ca. 1,8 mill og fyller du den med alt utstyr klarer du nesten 2,2  Relativt sjelden bil! Eneste gangene jeg har sett W12 var på forrige autofilmessa og hos Audiforhandleren pappa bruker i Sveits... A8 W12 var jo forøvrig den første audien som fikk den nye trapesgrillen.

Denne ble lånt ut fra Audisenter Skøyen der jeg jobber. De hadde håpet å kunne kjøre 18" vinterhjul, men de fikk ikke på mindre enn 19", den har relativt voksne bremser... :p

Lenke til kommentar
Koster vel ca. 1,8 mill og fyller du den med alt utstyr klarer du nesten 2,2  Relativt sjelden bil! Eneste gangene jeg har sett W12 var på forrige autofilmessa og hos Audiforhandleren pappa bruker i Sveits... A8 W12 var jo forøvrig den første audien som fikk den nye trapesgrillen.

Denne ble lånt ut fra Audisenter Skøyen der jeg jobber. De hadde håpet å kunne kjøre 18" vinterhjul, men de fikk ikke på mindre enn 19", den har relativt voksne bremser... :p

Kult :) Litt ot, men hva jobber du som der?

Lenke til kommentar
Tøft..

Gleder meg å se motoren :D

Den er dekket av et svææært plastlokk/-deksel. :tease:

Hehe, tenkte på det, men det er vel ikke allverdens jobb å fjerne den..

Da ryker vel sikker en eller annen service-garanti pga. fikling med ultraavansert motor som kun datamaskiner får lov til å røre. :p

(det er egne lokk i plastdekselet som man fyller olje og andre væsker gjennom)

Lenke til kommentar

De tingene man mener brukeren skal kunne gjøre med motoren/det tekniske, er det som man kan gjøre uten å demontere dekselet..

Aner ikke om garantien ryker, burde ikke det. Dessuten, er vel bare festet med noen skruer, og ikke noe verkstedet kan sjekke..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...