Gå til innhold

TES: Se hvordan skogen i Oblivion vil være


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at Bethesda har videreutviklet SpeedTree til eget bruk :)

5351152[/snapback]

Kansje det er derfor det ikke ser så bra ut i oblivion som i speedtree demoene...?

5359730[/snapback]

Ikke ser bra ut? Hva snakker du om? Jeg syntes de ser ganske så mye bedre ut! Ikke like "realistiske" nei, men fotorealistisk landskap i Oblivion er vel ikke akkurat det Bethesda satser på.

 

Den satt :D ... Regner med at ting blir bedre når sluttdatoen deadlinen nærmer seg.

5359841[/snapback]

Men oblivion skogene ser jo ganske ensformige ut.

5359863[/snapback]

Ensformige? Nå datt jeg av lasset... Riktignok er det ikke postet allverdens med bilder av skogene, men av dem som er postet kan i hvert fall jeg trekke den konklusjonen at de er varierende nok. Og tenk på landskapet langt oppe i nord, som ikke er postet så mange bilder av ennå - kanskje ikke så mye skog der, men litt bør det vel være (jfr. skogene i Solstheim i Morrowind (Bloodmoon)). Og de vil nok i så fall variere ganske mye fra de frodige grønne skogene i sør.

 

Jeg går ut ifra at du ikke mener at skogene er ensformige bare fordi de er grønne alle sammen (in which case - ta deg en tur ut i norsk natur, det meste av skogene er grønne visse tider på året).

 

Skjerp deg a.. Se på bildet nederst til høyre...

 

Helt på høyre side av det.. OI! Halen til et helikopter!

5360154[/snapback]

Hva har dette med noenting å gjøre?

 

 

 

Edit: En ting slo meg nettopp - det er vel ingen som tror at bildene i oddarne84's innlegg er fra Oblivion, vel?

 

Beklager hvis dette innlegget holder en gjennomsnittlig sur tone, ingenting vondt ment. Jeg bare sitter her med feber og en ganske lei forkjølelse og lengter etter å krype til sengs. Men The Elder Scrolls-forumet foran alt, selvsagt.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Husk at Bethesda har videreutviklet SpeedTree til eget bruk :)

5351152[/snapback]

Kansje det er derfor det ikke ser så bra ut i oblivion som i speedtree demoene...?

5359730[/snapback]

Ikke ser bra ut? Hva snakker du om? Jeg syntes de ser ganske så mye bedre ut! Ikke like "realistiske" nei, men fotorealistisk landskap i Oblivion er vel ikke akkurat det Bethesda satser på.

 

Edit: En ting slo meg nettopp - det er vel ingen som tror at bildene i oddarne84's innlegg er fra Oblivion, vel?

 

Beklager hvis dette innlegget holder en gjennomsnittlig sur tone, ingenting vondt ment. Jeg bare sitter her med feber og en ganske lei forkjølelse og lengter etter å krype til sengs. Men The Elder Scrolls-forumet foran alt, selvsagt.

5360267[/snapback]

 

Sa ikke at skogene i oblivion ikke ser bra ut men at de ser mye bedre ut i SpeedTree demoen.

Det er dette jeg snakker om, i forhold til hva SpeedTree tydelig vis kan er oblivion ikke så bra som det kunne vert. Greit at det er egene trær i skogene i oblivion men jeg synes de ser relativt ensformige ut, veldig mye grønt på noen bilder.

Så foresten bilder av et GTA liknende spill som kommer til xbox å der var skogen mer variert og så ca like bra ut.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Sa ikke at skogene i oblivion ikke ser bra ut men at de ser mye bedre ut i SpeedTree demoen.

Det er dette jeg snakker om, i forhold til hva SpeedTree tydelig vis kan er oblivion ikke så bra som det kunne vert.

5360547[/snapback]

Og så må man ikke glemme at Oblivion skal gjøre mye mer enn å rendre skog da.. :) Jeg for min del ville ikke vært fornøyd hvis de kuttet andre ting fordi det å beregne skogen tok for mye GPU-kapasitet... Så jeg for min del antar at Bethesda lager en såpass realistisk og variert skog som forsvarlig med den grafikkmotoren de har. Og ut ifra skjermbildene og videoene jeg har sett vil det bli noe av det mest spektakulære til nå i noe spill. Det er ikke dårlig bare det. :)

Lenke til kommentar
Sa ikke at skogene i oblivion ikke ser bra ut men at de ser mye bedre ut i SpeedTree demoen.

Det er dette jeg snakker om, i forhold til hva SpeedTree tydelig vis kan er oblivion ikke så bra som det kunne vert.

5360547[/snapback]

Og så må man ikke glemme at Oblivion skal gjøre mye mer enn å rendre skog da.. :) Jeg for min del ville ikke vært fornøyd hvis de kuttet andre ting fordi det å beregne skogen tok for mye GPU-kapasitet... Så jeg for min del antar at Bethesda lager en såpass realistisk og variert skog som forsvarlig med den grafikkmotoren de har. Og ut ifra skjermbildene og videoene jeg har sett vil det bli noe av det mest spektakulære til nå i noe spill. Det er ikke dårlig bare det. :)

5361234[/snapback]

Selfølgelig driter jeg i skogene så lenge spillet/gameplayen blir bra.

Lenke til kommentar

Testa flere av disse, først på laptopen med inneebgyd skjermkort:P.....da hakka det vist litt.......deretter på 6800 kortet...... alt ble testa med maks innstillnger på.

 

syntes ikke att grafikken var så forferdelig bra i demoene........men på screenshots fra elder scrolls så ser skogen og alt mye bedre ut......tviler litt på at skogen bli så strømlinjeformet, da det er er fjell og daler der.......uansett tar skogene der en del cpu kraft pga av at skogen beveger seg uavhengig....

 

 

men ut motoren ser fet ut :p

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Skulle ikke dette være skogen på Oblivion?

 

Litt dumt med biter av et helikopter inne i bildet, kansje..?

5387664[/snapback]

Som jeg sa litt oppe på siden: Dette er ikke skogene i Oblivion i det hele tatt, dette er bare en demo fra utviklerne av systemet de bruker for å generere skogene.

Lenke til kommentar

Yup, rett som MISP sier her. Skogene i Oblivion er alle laget fra scratch, eller det vil si at Bethesda har lagd teksturene og modellene selv. Så er informasjonen matet inn i SpeedTree middlewaren som de har integrert i spillet. Man ser egentlig forskjellen veldig godt fra disse SpeedTree-demoen og hvordan Oblivion er/blir. F.eks er det ikke i nærheten så god motor i SpeedTree som Oblivion benytter, så jeg regner med at skogene i Oblivion blir en god del bedre enn disse demoene til SpeedTree.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...