andrvas Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Har kanskje ikke ordlagt meg helt korrekt i emne tittel, men moderator må bare endre om han ikke skulle finne den passende . Uansett, er 99% sikker på at Bethesda skulle bruke SpeedTree teknologien for å lage de store skogene i Oblivion, og har komt over et ganske greit program på guru3d.com som demonstrerer SpeedTree teknologien. Utdrag fra hva de skriver om denne demoen på guru3d: Game developers around the world are integrating recently-developed SpeedTree technologies into their titles, but their games won’t hit the shelves for another year or two (HINT: Oblivion?). Don’t want to wait that long to see how amazing the next generation of outdoor environments is going to be? Trees of Pangaea™, comprising seven unique and vast real-time worlds, is available for download today and unites with NVIDIA’s cutting-edge graphics technology to smash all previous standards for outdoor environments. Features enabled with the help of NVIDIA technology include: * Uses instancing when available (currently GeForce 6 Series cards only) * Shader Model 2.0 vertex and pixel shaders for local and global wind, shadows, and sunlight effects * Numerous shadows techniques * Volumetric fog * Bump mapped barks Gir inntrykk av at man trenger en rimelig heftig maskin og et godt skjermkort for å kjøre denne demoen, men er vel greit for de heldige som har det. (meg fx ) Demoen kan du finne på denne addressen. Husk at du må være medlem av guru3d for å laste ned. Demoen er på 137MB (modem brukere, dere er herved advart ) Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Mere info Endret 17. juni 2005 av DinoSauroMann Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Alternativ nedlastingsside (legg gjerne til i innlegget). Edit: •The most restricting requirement is a videocard with Shader Model 2.0 or better support. *For NVIDIA-based cards, these include the 5XXX and up models. For ATI-based cards, these include the Radeon 9600 and up models •At least 512 MB of system RAM •500 MB of free disk space * SpeedTree as a general technology does not need any particular shader model in order to be used in a game or simulation since it is a numerical engine. The Trees of Pangaea demo was written with the SM 2.0 requirement in order to show SpeedTree in the best possible environment. Endret 17. juni 2005 av MiSP Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) denne teknologien er med i UE3 SVJV. (unreal engine 3) Endret 18. juni 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Synes Oblivion ser best ut av alle de andre spillene! Ihvertfall utifra bildene på SpeedTree-siden! Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Synes Gothic III ser rimelig heftig ut og. Skogen der er jo bedre enn på Oblivion, men blir nok ikke like omfattende. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ja dette med Gothic 3 vs Oblivion er noe jeg har stusset en del på. Begge spillene blir jo sinnsykt bra, ingen tvil om det. Selv om det ikke er like mye info om Gothic som Oblivion. Selv har jeg aldri spilt noen av de tidligere Gothic-spillene, men jeg regner med det er RPG som de fleste av oss kjenner det. Dette med skogene i Gothic 3 så mener jeg å huske at de også bruker SpeedTree..? Er det feil? Correct me if i'm wrong! Men jeg vet ikke helt om skogene i Gothic blir bedre enn de i Oblivion. Men en ting er sikkert og det er at naturomgivelsene generelt i Gothic blir mer dramatisk med klipper og stup osv. Oblivion ser litt mer strømlinjeformet ut. Nå vet jeg ikke om de har forandret dette, men Morrowind var ihvertfall ikke særlig realistisk på dette punktet. Alle bakkene var i grunn myke, noe som ikke finner sted i naturen egentlig. Ihvertfall ikke på den måten! Damn, lang post! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Tipper Oblivion-skogene blir veldig pene og harmoniske... Litt sånn paradis aktige. Mens områdene i G3 blir mer varierte, klipper, fjell og slikt. Og raziel014, Gothic-serien bør du absolutt prøve deg på! Den er fullt på høyde med Elder Scrolls, om ikke hakket over. Ikke like stort, men mer levende og varierte verdener. Og litt vanskeligere. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Tipper Oblivion-skogene blir veldig pene og harmoniske... Litt sånn paradis aktige. Mens områdene i G3 blir mer varierte, klipper, fjell og slikt. Jeg håper de klarer å piffe opp variasjonen i landskapet litt i Oblivion, hele landet kan jo ikke ha runde former. Det renner da elver der! I så måte virker G3 bedre. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Jeg håper de klarer å piffe opp variasjonen i landskapet litt i Oblivion, hele landet kan jo ikke ha runde former. Jeg er så enig. 2/3 av landskapet i Oblivion kommer til å være skog, og om all skogen kommer til å være slik som på screenshotsene kommer jeg til å bli veldig skuffet. Nytter egentlig ikke om man bruker diverse teknologier for å generere skogene forskjellig fra hverandre, til slutt vil de se nokså like ut uansett. Morrowind synes jeg var meget bra i forhold til variasjon i landskapet. Eneste var vel Ashlands som var litt kjedelig. Men Nord-Vest siden av Morrowind var meget bra synes jeg, samt områdene rundt Vivec. La oss håpe at Bethesda ikke gjør samme tabben som de gjorde med Daggerfall når det kommer til auto-generering av landskap. Og for all del, noen få screenshots sier lite egentlig. Er mest spent på hvordan Oblivion i seg selv vil se ut. Håper det blir bedre og skumlere enn "Hell" var i Doom 3 ihvertfall. EDIT: Grattis med innlegg nr 500, halvveis til 1000 nå Endret 25. juni 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg er så enig. 2/3 av landskapet i Oblivion kommer til å være skog, og om all skogen kommer til å være slik som på screenshotsene kommer jeg til å bli veldig skuffet. Morrowind synes jeg var meget bra i forhold til variasjon i landskapet. EDIT: Grattis med innlegg nr 500, halvveis til 1000 nå Jo takk! I Morrowind var de gode å variere fargebruk og vegetasjon for å skape ulike landskap, men når alt kom til alt var det bare runde former. Kan hende de runde formene ble valgt for at det skulle være lettere å krysse fjellene og ellers gå hvor man vil? Jeg håper også skogen blir mer variert enn det vi ser på bildene, men der er det jo en del muligheter. Trærne kan ha ulike sykluser, de feller blader og blomstrer osv til ulik tid. Ulike størrelser og ulike typer blader/nåler kan gi variasjon også. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Noen som vil poste noen bilder her?? har bare isdn Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 OK, min tur til å grave frem en gammel tråd... Oblivion og Gothic 3 bruker speedtree. Jeg lasta ned SpeedTree demoen, satte alt på absolutt max i programmet og i driverne og tok noen bilder. Gleder meg som en unge til oblivion nå altså. Jeg kommer sikkert bare til å gå rundt å beundre landskapet... Og for mine utrenede øyne så synes jeg faktisk at skogene i denne lille demoen var ganske så varierte. Og draw distance er jo bare syk. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Du har ikke fått til å fikse et videoklipp av det da? Man føler ikke omgivelsene på stillbilder som man gjør når man faktisk ser det in-motion! Og illusjonen av vind er helt utrolig. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg skal se hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) I Hero's Journey bruker vi SpeedTree. Veldig greit system. Og ja.. Alle trær og busker ser flotte ut. Endret 19. desember 2005 av djorgen Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jepp , også er det ikke ALT for krevende heller Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Husk at Bethesda har videreutviklet SpeedTree til eget bruk Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Husk at Bethesda har videreutviklet SpeedTree til eget bruk 5351152[/snapback] Kansje det er derfor det ikke ser så bra ut i oblivion som i speedtree demoene...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå