jaravn Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har 3com wireless ruter. Har nettopp fått ip-telefon adapter (Jensen VoIP ruter). Denne har jeg koblet på en av LAN portene på ruteren, men det kommer ikke opp i software til ruter hvilken IP denne har blitt tildelt. Da jeg fikk mail av IP24 (IP telefon leverandør) oppga de den lokale IP-adressen til adapteret! Hvordan kunne de se den, og hvordan kan jeg finne den selv? Jeg har gjort noen endringer, sånn at jeg mistenker at adressen har blitt endret... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Eneste muligheten IP24 har for å se hvilken IP adaperet ditt har fått tildelt, er gjennom en åpen port, sansyneligvis en av de som er åpne i de fleste oppsett (altså, et høyt portnummer, f.eks 17000). Er du sikker på at de logget på routeren din for å sjekke dette, og ikke bare fortalte deg hva adapteret ble sendt ut med som default? Om det er en statisk adresse, vil du ikke kunne se den i DHCP pool'en til routeren din... Men jeg tviler litt på dette, fryktelig klønete i såfall... Les litt i brukermanualen til adapteret du Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 har ikke vært så mye bort i ip-tlf til ip24. men telio box'en kan faktisk telio finne intern ip'en på box'en siden den sender ut den til telio med enn gang du kobler den til i net. det info blir sendt når den kobler seg opp mot dems server. skal du finne ip'en angryipscanner(google litt så finner du den) og nei du trenger ikke åpne noe port inn til den, for at dem skal få info ut av box'en din. men veit ikke helt om support software dem støtter det da, den sender det faktisk ut i en av dem føreste pakkene rette etter den har sende bruker navn og password Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Skal du hente info fra en router utenfor ditt lokale LAN, er du avhengig av at porten du prøver å koble til med er åpen for eksterne spørringer. Dersom IP telefoniadapteren sender ut info om dette, er det en annen sak. Og det er sikkert tilfellet i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå