Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DWL-G520 ytelse problemer.

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg to D-Link DWL-G520 pci kort idag og skal bruke de mot hverandre i ett ad-hoc nettverk. Det jeg trenger hjelp til er å sette manuel txrate for den blir jo satt automatisk til 5mbps og 11mbps(Den bytter litt på), noe som er alt for tregt. Brukte tidligere 2xSMC 54mbit kort som jeg kunne sette til 54mbps manuelt, dette gikk da mye fortere enn de nye d-link kortene jeg installerte idag. Ser av gamle d-link tools at man kan sette manuel txrate men det går ikke ann i de nye. Har prøvd en eldre Utilty fra 2003 men dette virket heller ikke. Får kun 500kbs nå imotsetning til rundt 1100kbs med de gamle smc korta. HVis noen kan hjelpe meg så hadde jeg vært meget takknemlig. Finnes det noen andre måter og tweake d-link korta på så setter jeg pris på info om det og.

På forhand takk :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Why can´t I get the advertised speed and performance when in Ad-Hoc mode?

This FAQ applies to 802.11b, 802.11g, and Super G™ products.

D-Link wireless products follow the IEEE 802.11 standards. The 802.11b and 802.11g standards specify that Ad-Hoc mode only needs to support up to 11Mbps. For best results, use an access point or wireless router and set your adapters to Infrastructure (station) mode.

Der fikk jeg den, 900kr rett i vasken, og well :cry:

Lenke til kommentar

Du flipper nå!? Helvete! Sliter med akkurat det nå selv... Kjøpte to nettverkskort av samme modell. Skal liksom ha trådløst hjemmenettverk, men når jeg prøver en speedtest på itavisen får jeg bare oppgitt til å være rundt 4-500 kb, mens den egentlig er 4.2 mb... Med min trådløse får jeg 4.2 mb, så det er ikke linjen. Begge de to maskinene med d-link kortet har akkurat samme problem... Er det ikke noe å gjøre da? Det er jo et g-kort, det burde vel helt klart 4.2mb elller? Er det bare lureri hele greiene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...