bureaucrator Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Fikk nettopp Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D P4 / AMD men det fulgte ikke med noen manual. Har ikke begynt å sette inn ting ennå, men regner med å støte på ting jeg lurer på. Noen som vet om manualer for dette (eller for noe som helst lignende Chieftec-kabinett) på nettet? (Det behøver ikke strengt tatt være utfyllende manual heller, men en relativt adekvat beskrivelse, som tar for seg en del ting...) Lenke til kommentar
tusul Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 du trenger ikke manual til det det er veldig lett å bygge i men det hadde karnsje vert greit at det sto hvor store vifter som passet i kabinete Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 tusul skrev (2002-07-23 00:58): du trenger ikke manual til det det er veldig lett å bygge i men det hadde karnsje vert greit at det sto hvor store vifter som passet i kabinete http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp her finner du den infoen [ endret av Kjetil Lura den 2002-07-23 01:06 ] Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 apropos vifter i kabinettet: er det strengt tatt nødvendig å ha det? det er plass til 4 ekstra kabinettvifter i mitt miditower. jeg har jo separate vifter til flere av de andre komponentene, og jeg har ingen planer om å overklokke... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: bureaucrator skrev (2002-07-23 14:30):apropos vifter i kabinettet: er det strengt tatt nødvendig å ha det?det er plass til 4 ekstra kabinettvifter i mitt miditower. jeg har jo separate vifter til flere av de andre komponentene, og jeg har ingen planer om å overklokke... Det må du selv bestemme om det er nødvendig, Men eg mener det er nødvendig. Eg og har vifter på cpu og gpu men varmen som de produsere må jo ut og har du ikke kabinett vifter er det bare psu vifta som fjerner den varme lufta. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Kjøp 4 stillegående vifter. Selv har jeg 4 Enermax-vifter, som jeg er godt fornøyd med. Kan stille inn hastighet (og påfølgende støymengde) selv. Mener å ha sett en slags installasjonsveiledning på chieftec's hjemmesider før, uten at jeg finner det i farten. En ting jeg stusset litt på selv første gangen med Chieftec, var hvordan jeg skulle få festet CD-ROM etc... Det problemet løste seg da jeg fant ut at det var sammenheng mellom det og de skinnene som ligger nederst i kabinettet.... :wink: Lenke til kommentar
tusul Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 det er plass til flere vifter en fire: 2 bak 3 fremme (2 bak hardisk rammene og 1 under 1 i side døren 1 over psu`en eller under spørst hvor du har plasert den (120mm) jeg anbefaler Enermax-vifter og cooler master med thermal sensor de koster litt mindre enn Enermax-viftene. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: tusul skrev (2002-07-23 20:14):det er plass til flere vifter en fire:2 bak 3 fremme (2 bak hardisk rammene og 1 under1 i side døren 1 over psu`en eller under spørst hvor du har plasert den (120mm)jeg anbefaler Enermax-vifter og cooler master med thermal sensor de koster litt mindre enn Enermax-viftene. Ja i ditt kabinett fordi du har et svært beist av et kabinett, Men i midi er det kunn 4 Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Ok, det går sikkert bra :wink: Men det er altså ikke KRITISK hvis jeg kjører maskinen en ukes tid uten ekstra kabinettvifter? (De er jo såpass billige at det er jo en smal sak å kjøpe...) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 00:53, bureaucrator skrev:Fikk nettopp Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D P4 / AMD men det fulgte ikke med noen manual. Heh, Chiefteken er rene iq-testen. Hvor lang tid tok det før: * Du fant ut hvordan du skulle feste 5.25" enheter * Du fant ut hva de tingene i bunnen av kabinettinnsiden er til * Du fant ut hva ringen er til Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Må innrømme at det tok noen minutter før jeg ble oppmerksom på dingsebomsene i bunnen :smile: Ferritringer har jeg sett før Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 21:29, FBEN skrev:Må innrømme at det tok noen minutter før jeg ble oppmerksom på dingsebomsene i bunnen :smile: Me 2. Quote: Ferritringer har jeg sett før Me 2 :wink: [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-24 21:43 ] Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det nærmeste du kommer en bruksanvisning til Chieftec kabinetter, er bildene på produktsidene. Kan faktisk være litt forklarende. Chieftec "bruksanvisning" Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Eg sikler etter Lian Li...mmm...SEXY LOVAH! Lenke til kommentar
copyright Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Heh, Chiefteken er rene iq-testen. Hvor lang tid tok det før: * Du fant ut hvordan du skulle feste 5.25" enheter * Du fant ut hva de tingene i bunnen av kabinettinnsiden er til * Du fant ut hva ringen er til fant ut alt ganske raskt, men ennå ikke hva den derre ringen er til....Noen som veit det eller, er det enn såkalt O-Ring eller ? Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 En O-ring er en pakmning, mens ringen som følger med chieftec, og samtlige andre kabinetter er en ferritring som man trer ledninger fra brytere, LEDs osv igjennom (to ganger for at den skal sitte) for å hindre støy. (av den typen du ikke hører, men som kan være irriterende for elektroniske komponenter (jfr creative's første four point surround system som ofte tok inn polsk kort/mellombølge-radio)). (jeg er litt glad i paranteser(i tilfelle noen skulle lure)) Lenke til kommentar
Lima Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg har også fått meg et Chifetec midi, blått. Fikk det faktisk til sånn nesten med en gang. Men har jo fått god hjelp av å lese i forumet. Da det har vært flere som har lurt på diverse om monteringen. Regnet med at sidedøren var skruefri. Men det er jo 2 "Skruer" bak som må løsnes først. Og så trodde jeg at døra var "Hengslet" Går jo greit å legge døra på gulvet da. Om jeg har montert rett da. Er meget fornøyd så langt. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 23:03, Lima skrev:Jeg har også fått meg et Chifetec midi, blått. Fikk det faktisk til sånn nesten med en gang. Men har jo fått god hjelp av å lese i forumet. Da det har vært flere som har lurt på diverse om monteringen. Regnet med at sidedøren var skruefri. Men det er jo 2 "Skruer" bak som må løsnes først. Og så trodde jeg at døra var "Hengslet" Går jo greit å legge døra på gulvet da. Om jeg har montert rett da. Er meget fornøyd så langt. Du MÅ jo ikke feste to skruene bak på for å feste døra. Den holdes fint der uten. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: FBEN skrev (2002-07-24 21:29):Må innrømme at det tok noen minutter før jeg ble oppmerksom på dingsebomsene i bunnen :smile:Ferritringer har jeg sett før Not me. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Har fremdeles ikke montert den ringen. Kan ikke finne den heller.. :sad: Skadelig? åssen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå