jvik Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hei Har kjøpt meg en NEC 19" LCD (gaming) og en 5m DVI-D kabel. I ene enden av kabelen er det DVI utgang, i andre enden er den normal (VGA? D-SUB eller noe sånt). DVI enden plugget jeg i skjermkortet mens den andre vanlige inngangen plugget jeg i skjermen. Når jeg trykket på select/1--2 på skjermen, så kommer det "DVI No Signal" så blinker den tilbake til 2 D-SUB. Hva har jeg gjort galt? Prøvde med DVI enden i skjermen men det passet ikke... Hjelp! Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Går ut i fra det er nec 1970gx gaming? I så fall gratulerer med en glimrende skjerm. Jeg er ingen ekspert, men D-sub ("vanlig") plugg kjører analogt signal. Poenget med DVI er først og fremst å kunne kjøre digitalt signal slik at du slipper unødig konvertering av signalet mellom digitalt og analogt, men kan kjøre digitalt hele veien fra skjermkort til skjerm. Du har derfor DVI-D som som støtter digitalt signal, men også DVI-A som støtter analogt, samt DVI-I som støtter begge. Kabelen din er derfor DVI-A til D-sub altså analogt signal. Her ser du hvordan pluggene ser ut: http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...nection-07.html Poenget med denne typen kabel er først og fremst å kunne plugge pc'er som ikke har dvi men d-sub opp til en skjerm med dvi. Mange prosjektorer støtter også kun dvi-A. Kabelen din fungerer trolig ikke fordi de fleste grafikk-kort kun støtter dvi-D (digitalt signal på dvi porten), siden det egentlig er hele poenget med dvi, mens de har d-sub og s-video eller kompositt som analoge utgangs signaler. Poenget er uansett dette: Hvis du har et grafikk-kort med dvi og DVI på skjermen (slik som nec 1970gx) så bør du bruke DVI-D til DVI-D kabel hvis det skal være noe poeng. (Det sies da at Dvi-D kabelen ikke bør være over 3-5 meter. De lager egne typer kabler over denne lengden som er svin-dyre, hvor mye sannhet det er i dette vet jeg strengt tatt ikke). (NEc 1970gx støtter forresten bare DVI-D signal på dvi-porten). Å kjøre analogt signal med DVI blir visstnok noe bedre enn med D-sub, men hovedpoenget er vel egentlig da borte Endret 17. juni 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
jvik Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Fant ut at jeg har fått feil kabel av netshop. Har fått en overføringskabel, derfor er ene enden DVI og andre D-SUB. Fikser det i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå