Gå til innhold

S-video til TV problem

Anbefalte innlegg

Jeg gikk nylig til innkjøp av en ny adapter fra s-video til scart, slik at jeg kunne koble den til tven (som ikke har s-video inngang). Jeg får koblet den til, og får opp et bilde, men problemet er at dette er i svart/hvitt. Har lest om folk som har det samme problemet på andre forum uten å få noen god forklaring på om problemet er løselig eller ikke.

Laptopen min er en Elitegroup G556E med et ati radeon 9700 128 mb skjermkort, og tven er en ganske ny tv av modellen "telefunken".

Hvis noen vet hva problemet er, setter jeg stor pris på litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i skjermkortdriveren, prøv å sette utsignal til composite selv om du skal bruke svideo. Prøv også med forskjellige innstilliger på annet, og velg PAL.

Om ingenting av dette fungerer sjekker du om du kan kjøre en instilling på TV`en for svideo som heter Y/C, det betyr at luminans og krominans går separat gjennom kabelen.

EDIT: Problemet kan ligge i adapteren også. Sjekk om det er en switch der også, og prøv alle settinger. Det er heller ikke alle svideo/scartadaptere som fungerer til dette. Selv bruker jeg en med alle pinnene på plass, mens en jeg har med kun få pinner nektet å fungere.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

takk for hjelpen. Problemet lå i luminans/krominans problematikken. løste dette problemet med litt aluminiumsfolie, hvor jeg koblet de to pin'ene til hverandre.

hvis andre har det samme problemet er det en fin forklaring på denne threaden: løsning

Lenke til kommentar
Du trenger nok en composit-kabel.

GLEM det. går kjempefint med s-video. hadde samme problemet med min kabel, men det løste seg etter om og men.

Husker ikke hva som var problemet, men det er IKKE at du MÅ ha en annen kabel.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...