xD^^ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har veldig lyst til å lage min egen webBlogg.. Dessverre kan jeg ikke noe spesielt om dette, er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan lage en blogg på enklest mulig måte? Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Superenkelt (såfremt serveren din støtter PHP og MySQL): http://wordpress.org Hjelp her: http://codex.wordpress.org Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Superenkelt, uten mysql aj-fork wordpress er bedre, men for en førstegangsbruker som ikke har så mye insikt og sikkert ikke har et domene med mysql, vil jeg si aj-fork! Google it Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Eventuelt cutenews. Lastes ned på www.cutephp.com Krever kun php, og ikke mysql Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Krever kun php, og ikke mysql Gjør AJ-Fork óg det. AJ-Fork er en viderføring av CuteNews, og har vel en mer akseptabel kode.. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Krever kun php, og ikke mysql Gjør AJ-Fork óg det. AJ-Fork er en viderføring av CuteNews, og har vel en mer akseptabel kode.. Ja, det vet jeg. Brukte cutenews før, og fiksa på outputen så den serverte xhtml strict. Gikk dog over til Wordpress etter en stund. Wordpress er vanskligere å konfigruere, men er til gjenngjeld 100 ganger mer fleksibelt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hvilke kode er bedre i AJ enn Cutenews? PHP eller HTML? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hvilke kode er bedre i AJ enn Cutenews? PHP eller HTML? Var HTML'en jeg tenkte på. Tror Cutenews er en eneste tabellsuppe. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 CuteNews bruker tabellsuppe og AJ-Fork divs. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det jeg mente var at cutenews kan konfigrueres til å bruke div's Har selv satt opp cutenews på denne siden, og den validerer nesten (3 feil jeg ikke fikset på i cutenews). Den bygger på div's forøvrig. Men jeg er helt enig i at hvis man skal bruke det "out of the box" uten å fikse noe på det selv så er det mye bedre å bruke et bloggsystem som spytter ut div's istedenfor tabeller Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Siden min validerer og jeg bruker Aj-Fork. Måtte dog fjærne tabellsuppen fra deafault-stylesheet'et. Nå innholder stylesheetet 3 linjer. title, short, more. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Burde være et valg som sa om du skulle ha xhtml eller html :\ Personlig har jeg html i blogg'n min, og måtte skrive om aj-fork litt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 CuteNews bruker tabellsuppe og AJ-Fork divs. Divs? Wow, Kult! Hvis det er eneste forskjellen, kan ikke jeg se noe forskjell. Jeg har min egen template, og den bruker jeg på alle sidene mine. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 En nybegynner som ikke kan HTML, men som bare vil blogge, bør vel da velge AJ-Fork? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hvis det er eneste forskjellen, kan ikke jeg se noe forskjell. Jeg har min egen template, og den bruker jeg på alle sidene mine. Er mer, hvertfall mye mer enn den cutenews versjonen jeg har brukt før :\ Var det noe mer trådstarter lurte på? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Ja...forresten, jeg støtte på et problem.. Jeg har akuratt lastet opp alle filene til min FTP server... Så står det at jeg skal "Use your FTP client to CHMOD: 777 (755 might work): all files and folders in the data/ folder 644 (or just 777): index.php" Hva betyr det? PS: Bruker AJ-Fork.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Dersom du ser i ftp klienten din, kan du høyreklikke på en fil eller mappe, og da kommer det opp CHMOD, og et tall man kan velge. Da bare velger du 777! Sier noe om hvem som har vilke rettigheter Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Hmmm....uff...nesten flaut...men jeg er n00b, så... ...kan du forklare litt nærmere? Bruker SmartFTP Ja, fra home.no EDIT: Fikk det til, det stod iallefall: "SITE CHMOD command successful" Endret 17. juni 2005 av [KingNorthGarden] Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Høyreklikk på mappen "data" og velg properties/CHMOD. Hak av alle feltene, bortsett fra de tre helt nederst da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå