dabear Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har fått til å installere windowsdriverne for wlankortet mitt på linux gjennom ndiswrapper, men nå som jeg tilfeldigvis sitter på windows- merker jeg det tar vesentlig kortere tid fra jeg skriver inn ei adresse ( eller trykker en link) til jeg har sida i nettleseren. Jeg lurer på om dette kan ha noe med at jeg faktisk bruker ndiswrapper? Jeg har prøvd å søke på google etter nettverkskortet mitt, men jeg kommer bare til ei side med mange "?" og lite tekst 如果您看到此畫面表示可能: 1.網址(Domain Name)設定有誤或未完成. 請洽SeedNet服務人員 2.此公司網頁暫斷中 3.此伺服器無法用IP方式連結網頁,請在瀏覽器輸入網址 Ps:此網頁為伺服器預設網頁,非貴公司網頁 Laptopen er en toshiba satelitte series L, med nettverkskortet INPROCOMM IPN2220 Wireless LAN Card. Nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å finne native linuxdrivere til dette kortet, eller eventuelt gi tips til hvordan jeg kan gjøre surfeopplevelsen bedre i linux (Ubuntu Hoary, hvis det kan ha noe å si) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg ser ingen spørsmålstegn. Jeg ser derimot de japanske tegnene du ikke har støtte for å vise. For å sjekke om det er ndiswrapper kan du prøve å pinge f.eks routeren din, både i Windows og GNU/Linux, og så sammenligne. Hvis responstidene er like gode så kan du prøve å laste ned en fil på noen megabyte og se om du får bedre hastighet i Windows. Hvis både responstid og overføringshastighet er like god så ligger feilen et annet sted, f.eks treig nettleser. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Når jeg nå boota opp linux, blei jeg litt overaska. Det viser seg faktisk at linux var raskere. win, ping 192.168.1.1: Ping-statistikker for 192.168.1.1: Pakker: sendt = 73, mottatt = 73, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 2ms, maksimum = 115ms, gjennomsnittlig = 4ms Ctrl+C ^C C:\Documents and Settings\dabear>ping \? Linux, ping -c 73 -s 24 192.168.1.1: --- 192.168.1.1 ping statistics --- 73 packets transmitted, 73 received, 0% packet loss, time 72063ms rtt min/avg/max/mdev = 1.073/1.271/2.287/0.203 ms Begge sendt med 32 bit data.. Men når du sier det, firefox er egentlig veldig treig til å starte (i tillegg til at nettsider tar ei stund å laste noen ganger). Har du/andre noen linker eller tips for hvordan jeg kan optimalisere firefox? Jeg har fulgt guiden ubuntuguide.org, men den ser ikke ut til å ha noe virkning Endret 17. juni 2005 av dabear Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Men når du sier det, firefox er egentlig veldig treig til å starte (i tillegg til at nettsider tar ei stund å laste noen ganger). Har du/andre noen linker eller tips for hvordan jeg kan optimalisere firefox? Jeg har fulgt guiden ubuntuguide.org, men den ser ikke ut til å ha noe virkning Du kan jo prøve Firefox 1.1 Alpha. Rask og fin, men litt ustabil. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Jo, takk. Alphaen var en del kjappere, har ikke merka noe til ustabiliteten du snakker om. Opera var egentlig like så kjapp, da. Men over til det jeg ønska å få til; er det mulig å finne native drivere? Kortet må da bruke et chipset som en eller annen har laga drivere til? Hvor kan jeg finne ut hvilket chipset kortet bruker, samt native drivere? Jeg vil ha dette for å få adgang til signalstyrke (som bare har vist 100%), samt at det kanskje vil være kjappere Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det ser ikke ut til at det finnes drivere til Linux. Du er nok nødt til å bruke Ndiswrapper. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg ser ingen spørsmålstegn. Jeg ser derimot de japanske tegnene du ikke har støtte for å vise. Det er kinesiske tegn Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Når det gjelder hastigheten på å vise sider: prøv å deaktivere ipv6 i firefox. about:config søk etter ipv6 sett "network.dns.disableIPv6" til "true" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå